Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž 1900. Básník Christian (Ewan McGregor) vzpomíná, jak se stal členem divadelní společnosti, která právě zkouší novou hru. Jenže aby ji mohli v Moulin Rouge uvádět, potřebují přesvědčit majitele podniku (Jim Broadbent), na kterého platí jediná věc – krásná kurtizána Satine (Nicole Kidmanová). Rozhodnou se proto, že Christiana představí Satine. Ten večer se má ale Satine sejít s bohatým vévodou (Richard Roxburgh). Dojde k záměně a Satine vyzná lásku Christianovi v domnění, že je vévoda. Christian jí poví pravdu a vzápětí se objeví pravý vévoda. Satine situaci vyřeší po svém. Nabídne vévodovi samu sebe výměnou za to, že bude investorem nově vznikající hry. Vévoda souhlasí. Dojde láska Satine a Christiana naplnění? A co žárlivý vévoda? (AČFK)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 148)

castor 

všechny recenze uživatele

Nečekal bych, že to bude i po letech tolik působit a fungovat. Třeba Nolanovy filmy (za mě) po pár letech (i týdnech) takový účinek jednoduše nemají. Město lásky ve všech svých podobách. Srdcem téhle legendární metropole je noční podnik, ve kterém se každý večer jede nanovo, každý večer se vyplácají nové šminky, falešné úsměvy i polibky. Vyhrává ten, kdo nejvíc platí. Momentálně je to Vévoda, který chce vlastnit jedno představení i krásnou kurtizánu Satine. Jenže ta se zrovna, zdá se, nečekaně a skutečně zamilovala do naivního básníka Christiana. Je třeba přijít s několika lži a jedním spektakulárním spektáklem. Chvíli to vypadá, že příběh půjde stranou – úvodní desítky minut jsou nesmírně rychlé: vášnivé, zkažené, barevné, nápadité, rytmické, kýčovité, pouliční, erotické, divoké, ale hlavně zatraceně fajn. Je neuvěřitelné, jak zbaštíme dialogy, které jsou vlastně úplně jednoduché, jak zhltneme vyznávání lásky pomocí prachobyčejné červené knihovny. Samozřejmě na klasický hollywoodský žánr zapomeňme, čaroděj Baz Luhrmann si z něho bere jen to, co uzná za vhodné/atraktivní. A nakonec se přímo v premiérovém kusu na jevišti vyjeví pravda o hrdinech: příběh lásky v příběhu lásky, a divák hltá vše, co tvůrci předkládají. Tahle živelná hra na muzikál se prostě musí líbit, zrovna jako zpívající romantik a zpívající kabaretní děvka (pobledlá Nicole Kidman se mi líbila o dost víc než Ewan McGregor). Audiovizuální slast. Soundtrack je stoprocentní. Příště zas. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Pokud Tyler říká "kýč jako bič", pak tvrdím, že je příliš měkký - tohle je Kýč Jako Prase. Je to ovšem kýč zcela záměrný a promyšlený, držící se jedné lajny a frčící po ní zběsilým tempem skrz jednotlivá - pokud už ne ÚŽASNÁ, tak aspoň pozoruhodná - taneční a pěvecká čísla s rozdílnou míru pompéznosti a rozmáchlosti ke tragickému konci, který je divákovi odkryt hned na začátku, aby ho nic neodvádělo od té podívané a hudebních experimentů, které vás někdy přinutí vyprsknout právě konzumované pitivo, a jindy se zase uznale zasmát, jak se to těm šmejdům zatraceně moc povedlo. Osobně jsem nejvíce fascinován Jimem Broadbentem aka Zidlerem, protože tato postava mě definitivně přesvědčila, že sympaťák Jim je Mistrem svého řemesla, a že vymlaskne jakoukoliv roli způsobem, kdy herec splyne se svou rolí a vy jako divák věříte, že tohle je ta postava, a ne někdo, kdo ji hraje. Skoro stejně moc, ale úplně jiným způsobem jsem pak fascinován stále trvající existencí jednoho z největších omylů v dějinách kinematografie, který se jmenuje Richard Roxburgh. Jeho stylizace a jí odpovídající výkon úlisného cholerického zlokašpárka z červené knihovny sedí Moulin Rouge jako jistá část těla na jistou nádobu (a tím nemyslím prst na zkumavku), jaké bude ovšem divákovo překvapení, když stejně trapnou kreaci (byť s jiným akcentem;)) uvidí v óbrspektáklech Liga Výjimečných a Van Helsing (v němž si jeho Australstvo střihlo dokonce samotného "arciďábla" Draculu). To už zkrátka nemůže být náhoda, a je-li to právě Moulin Rouge, kde tohoto pána vidíte už poněkolikáté, řeknete si už jednou provždy, že je to skutečně jelito. To jsou už dvě definitivy pro tento film, kde vzít třetí, abychom to dovršili? Tango de Roxanne je definitivní pohřeb pro Stingovu uječenou původní verzi, a taneční scéna, která onu píseň doprovází, je jedním z nejlepších kusů, které kdy byly ve filmu předvedeny. Skutečně je to tak jako to hraje Argentinec Jacka Komana - vášeň, touha, zloba, zcela zničující emoce. Extra DVD bonus s několika úhly kamery a bez prostřihů posouvajících příběh (jakkoliv jsou ve filmu působivé) je naprostá extáze, stejně jako plná verze předváděné scény Spektakulárního muzikálu. Špička, špička, špička. Jenže on film není jen o předváděné technice a emocích, které jsou v něm na plný kotel hrány. Je to i tom, jak vás film vtáhne a jak s vámi zamává, a to je bohužel u této naivní pestrobarevné hříčky až hrozivě omezeno, aspoň pokud máte chromozomy XY:) I přes jednoznačné doporučení k vidění dávám 70% a nic na tom nezmění ani představa Satine s jezdeckým bičíkem;) A ano, vím, že jsem se o spoustě věcí ani slovem nezmínil - to je jedna z výhod toho, když píšete komentář jako tisící uživatel a tak dobře se před vámi vyjádřilo tak moc lidí. No dobře, tak jo - Ewan McGregor fakt dobře zpívá, ale to můžete vidět i v jiných filmech - a bohužel ne ve Fantómovi Opery, který by mu zatraceně "slušel". Et fin. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Třetí díl a zároveň vrchol Luhrmannovy vizuálně-akusticko požitkářské Red Carpet trilogie, jehož téma bylo převzato až kdesi ze starých řeckých pověstí, konkrétně se nechalo inspirovat Orfeovým mýtem. Jako muzikál je to doslova drtivě působivé, ale dle mého názoru by rozhodně pečlivější výběr a trocha kultivovanější provázanosti neškodily, neboť takto je sic atmosféra zábavního podniku z nejluxusnějších navozena znamenitě, avšak nosná funkce hudební linie filmu ztrácí možnost svého uplatnění. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Zdá se vám kombinace příběhu jako vystřiženého jako z Shakespearovské tragédie a vizuálního stylu vystřiženého jako z bollywoodského blockbusteru už při první zmínce totálně šílená? A přece jen to může fungovat! Moulin Rouge scenáristy a režiséra Baze Luhrmanna je jedním z nejslavnějších muzikálů všech dob nejenom díky svému originálnímu pojetí ale především také i díky své formální dokonalosti! Moulin Rouge je ten typ filmu, který se mohl nešikovnému tvůrci snadno rozsypat jako domeček z karet. Vizionář Baz Luhrmann ale vzal námět, který se inspiroval Romeem a Julií, Paříž roku 1900 obohatil mistrovskou dokonalou stylizací, která je svými barvami prostě neodolatelně přitažlivá a především vzal hity od umělců jako Nirvana, Queen či David Bowie a dobově je stylizoval tak parádně, že třeba takové legendární Show Must Go On od Queen se zde dočkává provedení v podobě Nicole Kidman a Jima Broadmenta a jedná se určitě o jedno z nejpůsobivějších muzikálových filmových čísel všech dob. Dobrý muzikál se také pozná i tak, že každé písně mají své opodstatnění a slouží jak k větší hloubce do hlavních postav tak také k postupnému vývoji v příběhu. Především mají písně ale nejen parádní pěvecké provedení ale i dodatečnou úžasnou choreografii a i kvůli tomu si divák vlastně nepřeje aby libovolná píseň či taneční sekvence došla ke svému konci, protože libovolné výstupy jsou vrcholem muzikálového žánru a bohémský život dobové Paříže zachycuje naprosto skvěle. Luhrmann je typ jasného vizuálního režiséra, který vypraví čistě obrazovým provedením a jeho filmu přidávají opravdu hodně. Už samotná hlavní zápletka volně inspirovaná Shakespearovým Romeem a Julií pojednávající o lásce mezi chudým spisovatelem a prostitutkou je zajímavým námětem, hodně jí ale přidává právě Luhrmannův nekompromisní zběsilý vizuální styl. Právě jeho režie poté dohání jednotlivé taneční sekvence a pěvecká vystoupení na vyšší úroveň a jeho vizuál stylově vypráví i když jdou zrovna muzikálové pasáže stranou. I díky tomu je Moulin Rouge naprosto svižný a strhující muzikál, který se hodně snadno výrazně zapíše divákovi do paměti. Po stránce scenáristické poté potěší naprosto uvěřitelná a funkční love story mezi dvěma hlavními protagonisty a naprosto přirozeně vyvinutý konflikt a nástrahy. Luhrmann a spoluscenárista Craig Pearce už vlastně na začátku vyloží všechny karty na stůl a divák tak může víceméně očekávat jak se celá romance mezi básníkem Christianem a prostitutkou Satine vyvine. Tento fakt ale neubírá nic na síle celé nádherně vybudované romance a naprosto parádní vzájemné chemii mezi Ewanem McGregorem a Nicole Kidman, kteří tento tragický pár naprosto parádně ztvárnili. Především Nicole Kidman je ve své roli nejen nesmírně půvabná ale opravdu přirozená a božská. Tento film dokáže strhnout opravdu mnohými věcmi- Oním šíleně překrásným vizuálním stylem, silným tragickým příběhem, skvělou hlavní dvojicí a vlastně všemi velmi dobrými vedlejšími herci, kamerovými průlety kameramana Donalda McAlpineho, skvělou hudební režií Craiga Armstronga, který skutečně songům Nirvany či Queen dodává novou vizáž a to velmi povedenou a především opravdu nádhernými kostýmy, dekoracemi a mistrovskými pěveckými a tanečními čísly. Jde opravdu o film, který se mohl stát obrovským průšvihem, místo toho se ale stal mistrovským muzikálovým dílem, které dokáže naplno předvést neskutečnou energii a radost ze života... hned jenom proto aby vás přesvědčil, že vždy není vše sluníčkové! To je ale právě ten pomyslný vrchol, který celému vyznění Moulin Rouge dává ještě trochu víc a řadí ho společně se Zpíváním v dešti, Lvím králem a La La Landem mezi nejlepší muzikály všech dob. Vizuálně skvostné dílo, které má krom mistrovské vizuální stránky i skutečně parádní tragickou romanci a stárne překvapivě velmi pomalu, čímž jenom dokazuje svou nadčasovost a genialitu. Moulin Rouge jde sice zpočátku vnímat jen jako lehký muzikálový kýč, pokud mu ale člověk přijde na chuť a dá mu při dalších zhlédnutích ještě šanci tak ho poté čeká milé překvapení a opravdu jeden z vrcholů muzikálové tvorby. Především pokud věříte v pravdu, svobodu a ze všeho nejvíc v lásku.... () (méně) (více)

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem nevěřila vlastním očím, na jaký že nechutný kýč to vlastně koukám - vcelku pěkné, většinou notoricky známé hity, předělané do moderní podoby a nastrčené do těch nejabsurdnějších scén (nejvíc mě dostal kus Smells Like Teen Spirit, zpívaný úchyláky, kteří se chtějí v Moulin Rouge "pobavit") - avšak po chvíli mě napadlo, že je to vlastně docela originální a koneckonců i celkem sympatické - a právě tu originalitu nemohu neocenit, jelikož jsem na originální věci dosti vysazená. Naproti tomu románek dvou hlavních postav mě nechával docela v klidu - chlapec mi byl snad až trochu nepříjemný. No celkově bych řekla, že za to, že jsem se asi téměř celou dobu nenudila a za zmiňovanou sympatickou originalitu, bych ty ušmudlané 4* mohla dát - ruka mi z toho snad neupadne...(doufám) ()

Galerie (36)

Zajímavosti (57)

  • Drobným problémem se během natáčení ukázal být náhrdelník, který coby Satine nosila Nicole Kidman: "Jednou byl moc volný, jindy zase tak těsný, že se s ním nedalo zpívat. A měl obrovskou cenu, takže se kolem mě v jednom kuse motali dva velcí ozbrojení chlapi a pořád mi čuměli na prsa." (NIRO)
  • Natáčení bylo přerušeno na dva týdny kvůli zranění Nicole Kidman (Satine), která si zlomila dvě žebra a poranila koleno, když se připravovala na taneční scénu. I po zahájení natáčení se objevovala ve filmu pouze od pasu nahoru, protože byla stále na vozíčku. (don corleone)

Související novinky

Další muzikál pro Nicole

Další muzikál pro Nicole

09.04.2008

V Moulin Rouge byla neodolatelná a ukázala kromě podvazků a hereckého talentu i to, že je docela nadanou zpěvačkou, takže režisér Rob Marshall neváhal ani chvilku a obsadil Nicole Kidman do jedné z… (více)

Scarlett krade nejen srdce

Scarlett krade nejen srdce

07.09.2007

Každý ví, že nejlepšími přáteli krásných blondýnek jsou diamanty. Zpívala o tom kdysi Marylin Monroe a nedávno na houpačce vysoko nad parketem Moulin Rouge i Nicole Kidman. Teď si něco podobného bude… (více)

Na návštěvě u protinožců

Na návštěvě u protinožců

14.12.2006

Baz Luhrmann, režisér rozpačitě přijaté adaptace světoznámé Shakesperovy hry Moulin Rouge, se připravuje na svůj další projekt, ve kterém se nezahraje nikdo jiný, než dvě herecká esa největší… (více)

Reklama

Reklama