Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Baz Luhrmann rozehrává klasické drama v moderní podobě o panensky čisté lásce a zbraních s plnými zásobníky. V oslnivé adaptaci Shakespearova proslulého milostného příběhu se představuje na Oscara nominovaný Leonardo DiCaprio společně s Clair Danes. Oba září na filmovém plátně jako milenci narození pod nešťastnou hvězdou, jejichž osudové drama - odvážně umístěné do současnosti - podporuje energická hudba. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (440)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Luhrmannova verze Romeo + Juliet se mi hodně dlouho vyhýbala. DiCaprio před Titanicem byl sice akurátní, Danes byla čistota sama, moderní prostředí a drsnější souboje dopadli dobře. Líbilo se mi i rozbití klasické balkonové scény, ale co jsem nedala, byla kombinace moderny a shakespearovského jazyka. To už snad raději West Side Story. ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Ja nie som až taký fanda Shakespeara ale zase som veľký fanúšik Leonarda di Capria, hoci až v neskoršom vydaní. Som zástancom klasického poňatia tejto drámy, akékoľvek vybočenie je zvyčajne riskom a zasadenie do modernej doby je jednoducho výstrel mimo. Je známe, že dvojica Di Caprio a Danes sa mimo kamier neznášali, možno to na plátne nevidieť, ale film je fail. ()

Reklama

leila22 

všechny recenze uživatele

Vážne by sa kinematografia nezaobišla bez tejto modernej verzie inak krásnej klasiky od Shakespeara? Rómeo, ktorý sa sfetuje predtým ako ide na ples Capulettovcov plný čiernych transvestitov a ďalších absolútne nesympatických a preafektovaných postáv...zopár nezaujímavých súbojov medzi znepriatelenými rodmi, ktorí na seba miera zbraňami i keď v rámci dialógov na seba vraj tasia meče...toto bola vážne tragédia. Dve vyhasínajúce hviezdy za scénky Rómea a Júlie, ktoré boli vcelku milé a pozerateľné. Zostatok bol ako z iného (nepodareného) filmu. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Posunout klasické drama o milencích z Verony do prostředí dnešní Ameriky může být zajímavý počin, pokud se uchopí za správný konec. Režisér Baz Luhrmann (Tanec v srdci či nově Moulin Rouge) určitě netočí zcela průměrné kousky, a nedá se to říci ani o tomto snímku, ale nevím nevím…   Asi nemá cenu popisovat notoricky známý děj, nicméně pro pořádek: Na začátku máme dva znepřátelené rody - Monteky a Kapulety. Montek Romeo se na plese zamiluje do Julie od Kapuletů, ta lásku opětuje, a tak se nechají knězem Vavřincem tajně oddat. Pak v jedné šarvátce zabije Juliin bratranec Tybalt Romeova přítele Merkucia, Romeo zase zabije Tybalta, a je za to vyhoštěn z města. Julii chtějí provdat za Parise, což je nepříjemné, protože by musela přiznat svůj sňatek s Romeem. Jde proto za Vavřincem, a ten jí dá uspávací nápoj, po jehož požití úspěšně předstírá smrt. Rodina Julii uloží v hrobce. Potom přijede do Verony Romeo, u "mrtvé" Julie zabije truchlícího Parise a sám se otráví. Umírá ve chvíli, kdy se Julie probere ze spánku. Ta se nakonec probodne Romeovou dýkou...   A to je v kostce vše, akorát - jak říká Dr. Ivan Vyskočil - "u pana Shakespeara je to roztahané do veršů a do umění". Původní verše tam režisér filmu ponechal, což v mafiánském prostředí, kam je příběh přesazen, působí divně. Krom toho je poměrně obtížné sledovat aktuální dialogy, když vám v titulcích běhají docela rychle před očima sice hezké, ale ne zcela běžné větné konstrukce. Celkově natočil Luhrmann docela zajímavý snímek, ale trochu mu to dře, nemá to švih. Bavit se budou spíš fanynky Leonarda DiCapria, které jsou vděčné za každou minutu, kdy je herec v akci.   Obraz a zvuk: Nevím, jestli to zmíněná skupina divaček ocení, ale po technické stránce je DVD dost povedené. Obraz je solidní a zvuk je vážně paráda. Řízný, dynamický, čistý, a často nezahálejí ani efektové reproduktory.   Výbava: Možná, že studia dělají nevybavené disky schválně, aby mohla posléze vydat speciální edici, a vytáhnout z lidí další peníze. Ať už je to jak chce, zde najdeme jenom "povinnou" filmovou upoutávku. A jestli vás to potěší, region 1 je na tom stejně...   Film 2/5 - Zajímavý pokus, ale ne moc zábavný DVD 1/5 - Jen klasický trailer ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Luhrman stvořil úchvatně nadčasovou adaptaci neotřesitelné klasiky. Jeho verze totiž není bláznivým plánem nesoudného formalisty, ale naopak zela důmyslnou reflexí Shakespeara a principů alžbětinského divadla. Přímo řekl, že jeho cílem bylo natočit Romea a Julii tak, jak by to udělal sám bard, kdyby měl k dispozici film. Zapomeňme už konečně na pokřivený pohled na Shakespeara vtloukaný nám do hlav od základky, že se jedná o nedotknutelného génia. Jeho mistrovství spočívá v tom, že dokázal oslovovat všechny vrstvy alžbětinského divadla, kde se potkávala honorace s obyčejným lidem (byť v oddělených sektorech hlediště) a tehdy se jednalo o kratochvíli, jejíž přímou konkurencí byly morytáty a kejklíři. Shakespeare byl prostě hlavní pop-autor, který i svou nejkřehčejší romanci vystavěl jako horskou dráhu emocí, kde se poblouzněnost a nezkalenost velké lásky na první pohled potkává s humorným nadhledem (příliš se zapomíná na to, že se nejedná o první lásku a naopak Romovo zlomené srdce z předchozího vztahu skvěle glosují ostatní postavy), dramatickými konflikty, pompézními šarvátkami, srdceryvnou tragédií, siláckou rozšafností i delikátními vyznáními citů. To vše navíc doprovázeno dialogy, kde se čerstvá láska vynáší do romantických výšin, ale stejně tak se neodhlíží od jejího fyzického rozměru. Luhrman právě přenesením do videoklipově hyperstylizovaného a kýčovitě přepáleného světa, kde se mísí estetika boháčského nevkusu s upoceností plážového šupáctví a sebeadorační nabubřelostí hiphopových videí dokázal pro Shakespearovy verše vytvořit ideální rámec. Stejně jako libreto i styl filmu dokonale mísí kýčovitou rozšafnost, načepýřenou teatralitu a křehké emoce. Genialitu Luhrmanova přístupu spočívá v úvodní cca půlhodině, kdy diváky doslova vrhne do víru totálního afektu, který ale právě připravuje půdu na následné zklidnění romantických pasáží, jejichž upřímná mladická naivita pak už nebije tolik do očí. Současně drobnými detaily (především v gestech postav - viz např úchvatná první sekvence Julie s její matkou) a neokoralým přístupem dodává klasice životnost a dělá z ní přesně to, čím má být - vyprávěním pro teenagery. Ne tím jalově prvoplánovým jako když cyničtí dospěláci a věční puberťáci točí pro náctileté filmy jako "Prci, prci prcičky", ale naopak absolutně empatické, které chápe zjitřenou emocionalitu mládí i pocit, že je člověk hvězdou vlastního videoklipu či filmu, jako to dokázal skvěle vystihnout John Hughes. Pod Luhrmanovým vedením pak DiCaprio a Danes vytvořili bezesporu vůbec nejlepší verzi tragických milenců. Sekvence jejich setkání překypuje vzájemným okouzlením, romantickou křehkostí, roztomilostí, ale taky jinde obvykle vynechávanou zjevnou nadržeností. Po více jak dvaceti letech film pořád funguje stejně dokonale a vidět ho v kině byl splněný sen i doklad jeho kvalit - zatímco na začátku se diváci ošívají a smějí namistrovaným družinám Kapuletů a Monteků, v následujících dvou hodinách vystřídají dojetí, okouzlení i pobavení a emocionální vypětí, přičemž na samém konci v kostele nikdo ani nedutal a napětí se dalo krájet. Luhrman prostě dokázal naplnit slova mistra: Však věčně bude srdce jímat znova žal Juliin a bolest Romeova. () (méně) (více)

Galerie (37)

Zajímavosti (20)

  • Skladbu "Exit Music" složil zpěvák a zakladatel skupiny Radiohead Thom Yorke speciálně pro tento film, na základě žádosti režiséra Baze Luhrmanna. (Terva)
  • Julii si mohla zahrát Kate Winslet, zdála se však režisérovi na roli příliš stará. (ČSFD)
  • V závěru filmu před epilogem zazní zlomek scény „Isoldiny smrti“ (Liebestod) z Wagnerovy opery „Tristan a Isolda“ v podání legendární afroamerické sopranistky Leontyne Price. Zajímavostí je, že Price nikdy nezpívala Isoldu celou, ani na jevišti a ani na nahrávce. Použitý fragment je z její profilové desky „Leontyne Price, Prima Donna Collection, Volume 5“, která vyšla v roce 1980. (trilobit4)

Související novinky

Zemřel herec Paul Sorvino

Zemřel herec Paul Sorvino

26.07.2022

Další smutná zpráva z filmového světa. Včera totiž zemřel také druhý slavný charakterní Paul Sorvino. 83letý veterán, známý pro hraní silných urostlých typů mužů, zemřel přirozenou smrtí ve svém domě… (více)

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Reklama

Reklama