Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Adelaide Wilsonová (Lupita Nyong'o) přijíždí s manželem a dvěma dětmi na prázdninový pobyt na chatu na kalifornském pobřeží, kde jako malá trávila léto. Na první pohled vyrovnaná a spokojená žena v sobě skrývá velké trauma z dětství a hned po příjezdu v ní řetězec zdánlivě nevinných událostí vyvolává silnou paranoiu a pocit, že rodinná idyla brzy skončí. Předtucha se promění v realitu, když se uprostřed noci na příjezdové cestě k domu objeví čtveřice podivínů, kteří na rodinu záhy zaútočí. Děsivá noční můra je o to strašlivější, že ti útočníci vypadají úplně stejně jako Wilsonovi. Jen mají v rukou zbraně. A neváhají je použít. (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (500)

novoten 

všechny recenze uživatele

Že právě Peele přijde po přeceňovaném Uteč s filmem, který rozdělí diváckou obec a u kterého budu bez problémů chápat libovolnou volbu na hodnotící škále, to je překvapení, které mě zaskočilo slušně nepřipraveného. A že právě já budu onen snímek vychvalovat téměř nejvýš? Nevěřil bych. Jenže My jsou pravou ukázkou kombinace nervy drásajících situací, husí kůži vyvolávajících momentů a humoru, který nehraje na první dobrou a naopak výborně doplňuje náladu, navíc ve většině případů i zcela nenásilnou formou. Sociální problematika je tentokrát přítomna tak akorát a navíc skrytě, tudíž je potřeba se k ní (dobrovolně?) prohrabat po svém a ne jí být fackovaný každých pár minut jako se to stálo právě u Get Out. První pointa mě příjemně překvapila tím, jak se žánrově nedrží nijak zpátky, druhá, která některým připadá zbytečná a degradující, u mě naopak ideový veletoč roztočila dvojnásobnou rychlostí. Pátou hvězdu si snad i vzhledem k občasné brutalitě a celkové bezútěšnosti nechávám na teoretické druhé zhlédnutí. Jakkoli mi bylo při sledování téměř celé dvě hodiny tuze ouzko, je souboj na pozadí skladby Pas de deux neslýchanou ukázkou souladu hudby s obrazem, kterou budu chtít vidět znovu. Vytvarovaná hračka, které se nedá nefandit. ()

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

Jelikož Uteč mě zklamalo tak, že jsem se probouzela s brekem ještě dva měsíce po filmu, tak jsem byla k novýmu počinu Džordna Pýla mnohem skeptičtější. Jenže mám toho dacana ráda a tak jsem se utěšovala tím, že když od toho čekám hovno, sračka mě nevykolejí a nebo, že mě mile překvapí. Trailer byl parádní (alespoń to každej říkal, já na trailery nečumim) a tak sem směle doufala v malej, černej zázrak. Mno...černý to bylo. Peele je rasista jak svině (s tím problém nemám já osobně nejsem považována za rasistku jen proto, že nesnáším úplně všechny včetně ťamanů), takže v jeho filmech je černý všechno od herců přes humor až po hudební doprovody. To by mi nevadilo, co mě ale celkem obstojně sralo byl fakt, že jak to je a bylo s hlavní hrdinkou bylo průhledný jak jednovrstvej toaleťák, film neví jestli je horor nebo komedie (štěkající negr na loďce, na kterýho štěkal negr na pevnině mě v kině poslal smíchy pod sedačku, scéna se nesnažila být vtipná...brala se smrtelně vážně) dále mě srala tuna píčovin - Pochopíte cca 270 milionů amíků co se v podzemí krmí králíkama a kopírujou každej pohyb svýho pozemskýho obrazu, aby najednou nekopírovali vůbec nic, vzali si červený pyžamo, nůžky, sejmuli ameriku a chytili se za ruce, zírajíc do píči? Pro Buddhu živýho proč měli ty nemožný pyžama, tvářili se jak Babiš když mu prošlo EET a znovu opakuju, proč se pak retardovaně sekli a drželi se za ruce napříč amerikou? Velká černá/červená zeď bo co jako? Proč malej bubu kopíruje malýho bubu a zahraje si na Palacha, zatímco ostatní už nekopírujou? Byl retard? A proč scéna - jedeme na pláž, pláž, jedeme z pláže - trvá skoro čtvrtku filmu? Prostě a jednoduše Pýl to zmrdal i napodruhý a jediný, co tenhle kolosální průser exkrementně vvrcholilo nahoru je hereckej výkon Lupito Šupito a její dcerky. Z těch kund šel strach, až jsem regulérně uchcávala, jenže pak začne negr štěkat na lodi a.....no do prdele s tim. PS: Bílá rodina byla vyobrazená jak banda největších vypatlanejch hovad, co kdy dejchala na Zemi kyslík. Alespoň že Pýl nechal na pokoji nás už vidím svý pekelný já v podzemní večerce jak si mastí 5x denně píču šmirglpapírem, aby trpěla když mně je dobře.... ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jordan Peele se vrací! Z tohohle bývalého komika se před 2 roky pomocí jeho režijního debutu Uteč stal šikovný režisér a talentovaný scénárista z jehož Uteč se nejenom vyklubal povedený film ale především finanční hit, který si při 4-milionovém rozpočtu došel pro 254 milionů dolarů celosvětově a před rokem získal Oscara za nejlepší originální scénář (kromě scénáře snímek dostal i nominaci za nejlepší herecký výkon v hlavní roli- Daniel Kaluuya-, nejlepší režii- Jordan Peele- a nejlepší film). Na originální horror neskutečná palba, která to navíc dotáhla na Oscary a tak bylo jasné, že se z Jordana Peela dost pravděpodobně v Hollywoodu stane žádané zboží A taky, že jo.... Jordan Peele krátce poté oznámil novinku My, přičemž prohlásil, že se chce držet nízkorozpočtových filmů (rozpočet u My se vyšplhal na 20 mega) a spíše než aby šlo o sociální horror jako to bylo v případě Uteč, půjde spíše o klasičtější horror ve kterém ale pořád bude myšlenka. Do hlavní role navíc byla obsazená vždycky výborná Lupita Nyong'o a postupně z předložených materiálů bylo více a více dáváno najevo, že půjde o filmové žrádlo. A.... je to stejně super jako Uteč. Není to film pro každého, pro klasického diváka (nejen) horrových mainstreamových filmů pravděpodobně půjde o horkou sprchu a film si jen tak neužije, člověk, který ale chce trochu více než jen tupou vyvražďovačku by měl být spokojený. My je filmový zážitek! Obrazovej, příběhovej a vizuálně strhující. Peele si ukousl trochu většího sousta než tomu bylo u Uteč, na druhou stranu ale prodává mnohem komplexnější, děsivější a celkově zajímavější zážitek. Uteč především cílil na afroamerickou komunitu, která se mohla děsit toho, že je opravdu unesou zlí běloši a udělají jim ošklivě věci. U My se ale ve finále budou moci bát všechny rasy. Peele se snaží svým příběhem naznačit, že naším největším nepřítelem jsme mi sami a prodává to velice zajímavým, na první pohled nenápadným pohledem. Celkově je My procpané různými myšlenkami, která se snaží odkázat na věci jako, že je Amerika v současnosti rozdělena a všichni by měli táhnout za jeden provaz a podává je takovou nenásilnou formou, že vlastně vůbec nevadí, když to člověka během promítání nenapadne. My dokáže fungovat i bez zaplého mozku, s ním ale dodává celému filmu velice zajímavější rozměr. Nebál bych se My označit skoro až za téměř mistrovské dílo, které skvěle komentuje sociální situaci Ameriky a kromě děsu donutí se člověka nad sebou samotným zamyslet. Stejně jako Uteč jsou My nepředvídatelní a film se vydává směry, které diváka šokují, protože je prostě nenapadnou. Detaily radši rozebírat nebudu, trochu více se o geniálnosti zvratů (které nevyzradím) rozkecám později. Skoro každý záběr je naplněný detaily, které odkazují nejen na možné odkazy, ale zároveň nastrkují detaily, které můžou napovědět kam se film vydá v dalším vyprávění. I kdyby ale My sledoval sebechytřejší divák, takhle geniální detaily ho prostě stejně nenavedou.... Hudba Michaela Abelse je jinak božská a už úvodní motiv nazvaný Anthem je božská pochoutka pro uši. Po Sikiliza Kwa Wahenga z Uteč se jedná o další boží skladbu od Abelse, kterou si divák může pouštět pořád dokola. Postavy jsou parádní a je vidět krásný vývoj postav. Například hlavní sourozenci se ze začátku úplně nemusí, během filmu se ale mezi nimi naváže pouto a skončí to tím, že už si společně hrdě plácnou a fungují jako rodina. Zvraty jsou opravdu šokující, celkově nepředvídatelný a trailer jej výrazně ignoruje a nevyzrazuje. A herecký výkony... Bože! Každý herec je tak perfektně obsazený, nikdo ale nedokáže překonat Lupitu Nyong'o! Tahle herecká bohyně ve své dvojroli naprosto válí a tipuji, že do konce roku bude těžké najít zajímavější ženský herecký výkon. Lupita už má sice Oscara za 12 let v řetězech, celá Akademie by ale musela být definitivně mimo, kdyby si na Nyong'o za rok nevzpomněli. A dále tipuji fakt, že kromě To 2 se neobjeví žádný horror, který by mohl My vykopnout z trůnu horroru roku 2019. Je pecka prodaná audivovizuálem, božskými hereckými výkony a skvělým myšlenkovým podtextem, která je jen o ždibec slabší než Uteč. Film po kterém si můžete s přáteli sednout a několik hodin celý film rozebírat. Palec hore, Jordan Peele míří na seznam nejvyhledávanějších režisérů současnosti! () (méně) (více)

Marceloo 

všechny recenze uživatele

Rodina Wilsonovcov sa vyberie na dovolenku na chate pri jazere a všetci sa tešia na víkend plný zábavy. Ich relax ale uprostred noci prekazia neznámi návštevníci, ktorí stoja na ich pozemku a nevyzerajú, že by mali v úmysle odísť. - Po Get Out bol tento horor samozrejme silno očakávaným kúskom, ale z výsledku nemám úplne dobrý pocit. Celý dej je samozrejme precízne vykonštruovaný a chyby v oblasti scenára, atmosféry alebo logiky konania postáv by človek hladal zbytočne. Práve s postavami mám ale ja osobne problém, pretože skvelý výkon Lupity Nyong'o je až príliš výrazný a ostatné postavy až nepríjemne zatieňuje a stavá ich na úroveň béčkových hororových hercov. Naviac som nepochopil režisérove úplne zbytočné komediálne vsuvky. Tie samozrejme fungovali v Get Out, kde je ústrednou postavou mladý týpek, ale vkladať ich do scén kde matka bojuje aby ochránila svoju rodinu mi príde nevhodné. Na druhej strane násilie je tu slušne vystupňované a ideálne skombinované s psychologickým terorom, takže v tejto oblasti sa nemám na čo sťažovať. Uvidíme s čím pán Jordan Peele príde ďalej, ale Us je dôkazom, že nie vždy je dobré mať fenomenálny debut, pretože potom sú očakávania velmi velké a mnoho divákov zostane sklamaných. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Paráda. Mne sa to páčilo. Bolo to chytľavé, zábavné a kvalitné. Nie som si istý, či som pochopil všetky drobnosti a súvislosti (nedá sa síce povedať, že je to najtwistovejší film desaťročia, ale ku koncu je tam ozaj dosť veľa nečakaných zvratov), no musím priznať, že sa mi režisérov štýl strašne páči a teším sa na jeho ďalší horor. Sympatický kasting, perfektne tiesnivá atmosféra amerického letoviska, ktoré vyzerá skôr ako nočná mora, než zhmotnenie vašich najtajnejších snov, plno parádnych alebo brutálnych (alebo aj parádne brutálnych) scén, skvelé nápady, slušné dialógy, dobré postavy, šokujúce momenty a geniálna hudba, ktorú som si okamžite zamiloval. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (21)

  • V domě sousedů se pokusí jeden z členů rodiny prostřednictvím hlasového ovládaní zavolat policii a spustí skladbu „Fuck the Police“ od N.W.A. (Yoshimitsu)
  • Píseň, která se rozezní v čase 1:41:42, je směsicí klasické hudby s názvem „Pas De Deux“ od ruského skladatele Petra Iljičiče Čajkovskijho a rapové skladby „I Got 5 on It“ od rapového dua Luniz. (Mahriz)
  • Slova „Get Out“ lze zahlédnout vyrytá u vchodu do zrcadlového bludiště. Get Out (2017) je také název prvního filmu režiséra Jordana Peela. (NiWi)

Související novinky

Kolik si vydělají hollywoodští herci?

Kolik si vydělají hollywoodští herci?

01.05.2019

Magazín Variety vydal čerstvě článek o platech hollywoodských herců a jak se tak zdá, fanoušci streamovacích služeb nejsou jediní, komu dělá Netflix radost. Streamovací gigant totiž razantně navyšuje… (více)

Horor My je obří hit

Horor My je obří hit

24.03.2019

Režisér Jordan Peele (Uteč) se po dvou letech vrací do kin se svým teprve druhým celovečerním filmem a už teď je jasné, že z toho bude další obří hit. Snímek My má totiž po víkendové premiéře v… (více)

Reklama

Reklama