Režie:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina, José Sancho, Penélope Cruz, Pilar Bardem, Álex Angulo, Josep Molins, Mariola FuentesObsahy(2)
Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (202)
Ešte emotívnejší Almodovar, ako Všetko o mojej matke a Hovor s ňou. Takýto scenár mohol skončiť ako základ totálne gýčovej červenej knižnice, alebo ako geniálneho diela. Na dno vášne sa blíži druhej méte. Názov je absolútne výstižný, tu sa ide až na dreň emócií, vášní, smútku, hnevu a lásky. A všetky sú maximálne uveriteľné. Almodovarova réžia je nebezpečne istá, v pravých momentoch tasí prekvapivé zvraty (u nich obzvlášť platí, že v rukách amatéra by pôsobili ako nechcená paródia) a občas len tak mimochodom prekvapí vtipnou scénkou, nijako neobohacujúcou dej, ale napriek tomu silno zapamätateľnou, ako napríklad spoločná radosť z gólu. ()
Tak tady mi asi něco uniklo. Almodovár neAlmodovár, tomuhle filmu jsem prostě za celou tu hodinku a půl na chuť nepřišel. Jak tady tak pročítám některé komentáře, tak se mi zdá, že někteří v tom vidí i to, co tam není a za každých okolností budou slepě uctívat Almodovára, i kdyby natočil třeba pokračování Kameňáku. Neříkám, že je to špatný film, ale filmů s podobným námětem "běhá" po filmovém světě docela dost. A někdy i daleko lepších. 50% ()
Skvělý příklad toho, že ne vždy je potřeba extra promakaný scénář, fenomenální herecké výkony, či složité vyprávění. Když je silný režijní rukopis, jde to i bez dalších atributů. Almodóvar zde naplno rozjíždí svoji typickou paletu vášní, emocí a explicitní erotiky, která kdejakého diváka uspokojí i když zbytek zase až tak za moc nestojí a některé scény vyloženě tahají za uši (a oči) svojí teatrální přepáleností. ()
Trošku mě mrzí, že Pedrová osobní umělecká můza Penelopička (jak se vyjádřil o Penelope Cruz sám Pedro) a moje osobní španělská nadbohyňka (jak jsem se vyjádřil o Penelope Cruz sám já) film v úvodních deseti minutách skvěle rozjela, ale tím taky ve filmu skončila. Nicméně film pokračoval v krasojízdě až na konečnou. Nádherně zapletené vztahy, které se s blížícím se finále stále více a více zaplétali a já se úplně těšil jak se to všechno rozetne. V tomhle je Pedro fakt jak Yoda mezi filmaři a do toho ty krásný a originální záběry. Nikdo neumí natočit milostný scény z takovým citem pro obraz jako Pedro. ()
Pedro Almodóvar je bezesporu jedním z nejlepších novodobých režisérů a jeho díla překypují originálním námětem a zpracováním, ale bohužel je zde pro mě jeden velký a zásadní problém - mnohdy nerozumím, respektive důrazně nesouhlasím s chováním a jednáním hlavních postav. V několika případech jsem si při sledování jeho snímků pokládal otázky typu ,,Jak něco takovýho může udělat?" nebo ,,Proč to sakra udělal/a zrovna takhle?". Samotného mě to tak trochu štve, ale je to zkrátka dáno tím, že mám v mnoha ohledech naprosto odlišný názor a pohled na svět či život jako takový, než pan režisér. Nebýt tohohle rozporu, má u mě většina jeho filmů 5 hvězdiček, takhle je to jen za 4, zejména v případě Na dno vášně. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (11)
- Doslovný překlad španělského názvu znamená "třesoucí se (chvějící se) těla". (D3VIL)
- Po snímku Vysoké podpatky (1991) se jedná se již o druhou spolupráci Pedra Almodóvara a Javiera Bardema. (R´Hell)
- Liberto Rabal byl do role Victora dosazen až po týdnu natáčení. (D3VIL)
Reklama