Reklama

Reklama

Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (202)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Skvělý příklad toho, že ne vždy je potřeba extra promakaný scénář, fenomenální herecké výkony, či složité vyprávění. Když je silný režijní rukopis, jde to i bez dalších atributů. Almodóvar zde naplno rozjíždí svoji typickou paletu vášní, emocí a explicitní erotiky, která kdejakého diváka uspokojí i když zbytek zase až tak za moc nestojí a některé scény vyloženě tahají za uši (a oči) svojí teatrální přepáleností. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Ať je to jakkoliv neuvěřitelný příběh, tak Almodóvar přesně ví, jak se dostat pod kůži a nemilosrdně zatřást s našimi emocemi. Zatím to je můj nejintenzinější zážitek z jeho tvorby a doufám, že ne poslední. Bezvadně vykreslené vztahy, hloubka citů, vášeň i bolest, výborné herecké výkony a to všechno zabalené v krásných barvách s nádhernou hudbou. Prostě skvělé. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Přepsáno v březnu 2020. Filmové dílo Na dno vášně je stylizovaným melodramatem jižanského temperamentu. Jsou to ty krásy a strasti partnerských vztahů, vzbouřená vlna vášně na zčeřené hladině nevyřčených bolestí. Rozpalovaná směsice jednostranných tužeb, pocitů viny, pudu majetnictví, niterných přání osudovosti, provokativních náhod, nenávisti a pomsty, zrady, výčitek zoufalství, ublíženosti a neohrabanosti v harmonii souznění, potlačovaných potřeb, i sadomasochistických struktur přitažlivosti a žárlivosti víří při tanečním obřadu obětování lidského života pro věčnou slávu Érose. Střety lásek a odporu, vše ve jménu niterného naplnění pocitem štěstí. V hlavním středu pozornosti stojí Víctor Plaza (zajímavý Liberto Rabal), nezkušený a do života nedočkavý mladík. Na počátku jeho seznamování se s dospělostí a v nepřehledné orientaci vůní okolí číhá hořká překážka životní lekce. Nemilosrdné prověřování lidského charakteru. Hlavní ženskou postavou je Elena Benedetti (velmi zajímavá Francesca Neri), divě upřímná mladá žena. Je rozpolcena v pocitech viny, vděčnosti a osudové přitažlivosti. Odpuštění musí započít ve vlastním nitru. Důležitou postavou je David de Paz (pozoruhodný Javier Bardem), policista v osudovém okamžiku, kdy se zcela mění pravidla hry. Je nešťastníkem, lapeným v pasti viny a trestu. Výraznou postavou je Sancho (přesvědčivý José Sancho), Davidův partner policejní služby. Jeho starozákonní představa manželského svazku si nevybíravě zjednává své svaté právo a láska bolí obě strany. K výraznějším postavám filmu patří také Clara (zajímavá Ángela Molina), Sanchova manželka v dlouholeté zoufalé snaze o útěk z ponížení a pocitu nenávisti. Hledá se cesta k vlastnímu osvobození. Z dalších rolí: chudobná Victorova matka Isabel Plaza Caballero (Penélope Cruz), Isabelin konejšivý doprovod u Victorova dravého narození (Pilar Bardem), či u Victorova porodu asistující řidič městského autobusu Tony (Álex Angulo). Na dno vášně je rozverným a neúprosně spletitým cynismem romantiky lásky. Stylizované melodrama Pedra Almodóvara bytostně touží po naplnění a často bloumá osamělostí. Niterně hlubší i výstřednější. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Trošku mě mrzí, že Pedrová osobní umělecká můza Penelopička (jak se vyjádřil o Penelope Cruz sám Pedro) a moje osobní španělská nadbohyňka (jak jsem se vyjádřil o Penelope Cruz sám já) film v úvodních deseti minutách skvěle rozjela, ale tím taky ve filmu skončila. Nicméně film pokračoval v krasojízdě až na konečnou. Nádherně zapletené vztahy, které se s blížícím se finále stále více a více zaplétali a já se úplně těšil jak se to všechno rozetne. V tomhle je Pedro fakt jak Yoda mezi filmaři a do toho ty krásný a originální záběry. Nikdo neumí natočit milostný scény z takovým citem pro obraz jako Pedro. ()

Almásy 

všechny recenze uživatele

film v ktorom Almodovar ide absolutne odlisno ucestou nez doposial. jeho svojim sposobom najsugestivnejsie filmove dielo hovori klasicke myslienky o vasni a parafrazuje ich do pohyblivych obrazkov. Zacitovat sa mi chce Maraiove Sviece doharaju: ,,Kazda vasen sa premeni na popol" a presne o tom je aj ten film. na prvykrat to nepojde, lebo tomu jednoducho nepochopite, ono je to cele postavene aj odohrane v ramci vasne. je to o vasnivych postavach, ktore spolu vasnivo sexuju a ktore vasnivo konaju. natocil to vsetko najvasnivejsi reziser vsetkych cias a nazval tento opus magnum Na dno vasne. sto bodov pedro. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (11)

  • Doslovný překlad španělského názvu znamená "třesoucí se (chvějící se) těla". (D3VIL)

Reklama

Reklama