Reklama

Reklama

Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (226)

Javert 

všechny recenze uživatele

Komedie? Ale no tak... Network je jedno z nejsyrovějších dramat, co znám. Svět televize a moderní novinařiny je světem koláčů sledovanosti a tím i hlavně světem peněz. Lumet dokázal tyto kosmy zachytit velice realisticky, ale zároveň velice zdlouhavě a nudně... Škoda. Z Networku se dalo "vytřískat" rozhodně víc...Sorry Sidney, možná příště. ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Inteligentní, chladně střízlivý náhled do zákulisních praktik televizních zpravodajství, které už dávno rezignovali na něco takového jako je profesní morálka a jejichž svatým grálem a jedinou hodnotou, kterou uznávají jsou příznivé raitingy. A v rámci této honby za sledovaností se neštítí takových věcí jako je manipulace s diváky, či ovlivňování veřejného mínění, což se jim celkem úspěšně daří, protože dnešní divák je nezřídka kdy jako ovce, která chce být klamána. Ale ještě větší měrou než diváci jsou tímto světem poznamenáni hlavní aktéři této mediální mašinérie. Jako třeba Diane Christensen ( ve skvělém podání Faye Dunaway), kterou už tento cynický, nereálný svět pohltil natolik, že není schopná fungovat ve skutečném životě a proto také její vztah k sympatickému Maxovi (ještě lepší William Holden) zákonitě ztroskotá. Maxův proslov, když se s ní loučí je pak toho všeho nejlepším shrnutím a zároveň obžalobou...Výborný snímek, bohužel svým vyzněním dohánějící naší dobu se stále zrychlenou akcelerací. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Jeden z najúprimnejších a najkritickejších filmov o fungovaní televízie. Ide približne rovnakou kritickou cestou ako napr. podobne ladený Brooksov Broadcast news, avšak cynickejšou, až nadnesenou formou. Nie je primárne realistický, hlavná pošahaná Finchova postava sa asi nikdy na obrazovke neobjavila, ale slúži režisérovmu účelu nám zdeliť to, čo z filmu na konci ľahko pochopíte. Poteší dôležité cameo Tima Robbinsa. Ako to, že sa tv JOJ ešte neinšpirovala a žiaden z farmárov alebo obyvateľov exotického hotela nebol v priamom prenose zavraždený? ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Nemůžeš mě přepnout na jiný program!“ Pravda v televizi pochopitelně neexistuje, ale proč na ni zcela rezignovat? Protože nikoho nezajímá, protože je v přímém rozporu s pověstným „show must go on“? Dalšími objekty scénáristova zájmu jsou lidé z televize a jejich vztahy, obdobně falešné jako zprávy, jež vypouštějí do světa. Podle filmu byla právě sedmdesátá léta zlomovým obdobím, kdy byla generace mající celkem rozumnou představu seriózního zpravodajství definitivně „sežrána“ generací nastupující. Posledních pár statečných, jejichž lamentování nad starými dobrými časy nelze označit za prázdné fráze, musí ustoupit před náporem dravé mladé krve. Před lidmi, kteří svět chápou výhradně skrze onen ďáblův vynález a vypustí-li z úst větu „Tohle v televizi neříkali, jak se to dělá?“, nemusí jít nutně o nadsázku. Terčem scénáře přitom není jen televize, negativní dopad působení konglomerátů a cílení na masový trh odráží situaci v celém Hollywoodu od druhé poloviny 70. let. Network je proklatě mazaný film. Dokáže být v jednom momentě k potrhání vtipným i nepříjemně upřímným (protože poukazuje na něco, co si sami neradi připouštíme). Prvotřídní kvalitu hereckých výkonů možno brát jako odměnu pro diváky, kteří před tím přílivem rychle chrlených slov briskně neprchnou (zkuste si to říct pětkrát za sebou). Právě jim bych taky doporučil seriál Aarona Sorkina Studio 60, jdoucí věrně ve šlépějích Networku a nadto modernizující některé aspekty téhož konceptu. 90% Zajímavé komentáře: Tomco, Lookass, Ondrish ()

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Neskutečně nadčasová záležitost s ohromným přesahem a s ještě větším poselstvím současným generacím. Jenom škoda, že ho podle místního počtu hodnotících vlastně skoro vůbec nikdo neviděl a zřejmě ani jen tak neuvidí, protože je v našich končinách oficiálními cestami absolutně nesehnatelný. P.S. Velký dík Gumbymu za parádní tip a dodání. :) ()

Galerie (49)

Zajímavosti (21)

  • Nápad se sebevraždou v přímém přenosu byl inspirován skutečnou sebevraždou v živém vysílání, kterou spáchal Christiane Chubbuck. (HellFire)
  • Poslední film Petera Finche. (HellFire)

Související novinky

Zemřel herec Ned Beatty

Zemřel herec Ned Beatty

14.06.2021

Včera v kalifornském Los Angeles opustil filmový svět americký na Oscara nominovaný herec Ned Beatty. Bylo mu 83 let. Rodák z Kentucky, kterého si mnozí diváci jistě vybaví třeba jako Otise, věrného… (více)

Reklama

Reklama