Režie:
David LynchScénář:
David LynchKamera:
Frederick ElmesHudba:
Angelo BadalamentiHrají:
Nicolas Cage, Laura Dern, Willem Dafoe, J.E. Freeman, Crispin Glover, Diane Ladd, Calvin Lockhart, Isabella Rossellini, Harry Dean Stanton, Grace Zabriskie (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Námořník Ripley a Lula se vášnivě milují. Jenže matka Luly s tím nesouhlasí. Neustále je pronásleduje, až dožene oba milence ke krajnímu řešení... Jejich cesta je tou nejbizarnější road-movie všech dob, plná sexu, násilí a černého humoru. Brilantní kousek od režisérského mistra Davida Lynche! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (2)
Recenze (476)
Žádná dynamická road movie, ale brutální a tak trochu "pošahaná" jízda, jejíž obsah jsem buď nepochopil, nebo je opravdu tak nablblý, jak mi přišel. Lynch se tady ukazuje opět ve své vrcholné formě. Servíruje nám jednu divnost za druhou. Některé scény ve filmu byly tak šílené, že jsem je absolutně nepobral, jiné byly zase naprosto mimo příběh, navíc Lynch na můj vkus strašně zmateně stříhá. ()
Vizuálně působivý, ale děj je tak nějak o ničem. Prostě bych řek, že to je takový pěkně natočený nic. Přestože má film 2-hodinovou stopáž, tak něco zajímavýho se tam děje dohromady asi tak 30 minut a zbytek jsou jen obrázky, na který se dobře kouká. Nemůžu napsat, že by to snad byla nuda, ale ve chvíli, kdy padly titulky, mě jen napadlo, že to bylo úplně o hovně. Potěšil mě tak zejména Willem Dafoe, kterej tu hrál opravdu odpornýho slizouna a konec konců i Cage, kterej dřív hrál taky něco jinýho, než ty svoje šablonovitý klaďase. Možná dám filmu ještě jednu šanci a pokusim se ho sehnat v originálnim znění a mrknout na to znovu. Zatim dávám 3 hvězdičky. update: Po dlouhý době tady něco napíšu... Zběsilost v srdci bylo moje první setkání s Lynchem. Tenkrát jsem ještě netušil, že jeho filmy jsou samoúčelný nesmysly. Teď už to naštěstí vim, takže znovu se na to určitě dívat nebudu. Hodnocení ponechávám, ale myslim, že jsem to s těma 3 hvězdičkama poněkud přehnal. ()
Lynchovy trademarky do filmu znatelně prosakují, ale jejich využití je menší, než by se po sugestivním úvodu očekávalo. Příběh se přes smyslné zakomponování násílí a sexu line po dobrodružné cestě road movie, přes pološílené postavy až k milému, ale poněkud obyčejnému konci. Nevím, zda za tím spatřovat Lynchovu podvratnou práci s diváckými očekáváními, ale vzdává se tak filmové pointy a dobře načnuté práce s bizarní rovinou filmu. Zběsilost v srdci dobře pracuje s konotačními významy scén - dějová linie je prokládána zprvu nepochopitelnými vsuvkami (škrtnutí sirkou, oheň, scéna na záchodě), které si však později navzájem dodávají smysl. Jakkoliv je sledování Zběsilosti v srdci záživné, postrádám výraznější tah na branku, čímž nemyslím ani tak závěr samotný, jako to, že film nikam pořádně nesměřuje. 7/10 ()
Ani po letech neztratil tenhle film své typické lynchovské kouzlo. Jak z dnešní doby zní otázka: ,, Všiml sis, jak pořád přibývá aut?" Za doprovodu tradiční hudby, rocku, metalu i podmanivé Wicked Game od Ch.Issaka spřádá režisér příběh plný útěků, vzpomínek, návratů, rudých nehtů a rudých bot na jehlách, rudé rtěnky a rudých konců cigaret. Oheň a kouř, život a smrt. Rudá je krev tryskající většinou z hlavy - zfackované, roztlučené, ustřelené... Práce s barvou připomíná Almodóvara i Argenta. Smysl pro detail, symboliku a výtvarné komponování obrazů má Lynch v krvi. Když se zdá, že se plynulost děje začíná ztrácet v podivných rozhovorech, škrtne sirka a plamen nás přenese o kus dál. Ač se vše různě zašmodrchává a svíjí jak klubko hadích ocásků, je téma Lynchova příběhu velmi prosté. Láska. A pro tu se umírá, zabíjí a především žije. ()
Emocemi zmítaná a stravujícím ohněm vláčená road movie... Nespoutaně vzrušující, pošahaná, drásavě fyzická, a v odpověd k tomu občas i krásně vzletná - né ovšem dost aby to stačilo na "návrat domů" ze zvrácené podoby země OZ. Žádnému z předešlých či následných lynchových filmů se ve mně nepodařilo rozžehnout v srdci takový nehasnoucí plamen, jako se to podařilo právě téhle jeho zběsilosti. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (30)
- David Lynch napsal část hudebního doprovodu k filmu. (don corleone)
- David Lynch byl tak nadšený z výkonů Sheryl Lee a Sherilyn Fenn v seriálu Městečko Twin Peaks (od r. 1990), že je obsadil do malých rolí i do tohoto snímku. Scéna ze závěru filmu, kde si Sheryl Lee zahrála vílu, pak nápadně připomíná scénu s andělem z Black Lodge v závěru filmu Twin Peaks (1992). (Shadowland)
- Lynch toužil zakomponovat do filmu svoji dlouhodobou vidinu oživlé rozbité porcelánové panenky. Tuto vizi dokola vysvětloval herečce Sherilyn Fenn až vznikla scéna s autohavárií, kde si zahrála umírající dívku chodící okolo a hledající doklady (onu "panenku"). O jedenáct let později tuto představu Lynch zrealizoval při natáčení filmu Mulholland Drive, kde měl při scéně automobilové nehody na herečku Lauru Harring požadavek, aby svůj výkon připodobnila "rozbité čínské panence". (Othello)
Reklama