Režie:
Jon M. ChuScénář:
Marc KleinKamera:
Alice BrooksHrají:
Anthony Ramos, Melissa Barrera, Leslie Grace, Corey Hawkins, Olga Merediz, Jimmy Smits, Gregory Diaz IV, Daphne Rubin-Vega, Stephanie Beatriz (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Vůně horké kávy se line vzduchem 181. ulicí, kde kaleidoskop životních snů sdružuje obyvatele pulzující čtvrti Washington Heights. V centru toho všeho je sympatický majitel obchůdku, který šetří každý cent ze svého výdělku, přičemž sní a zpívá o lepším životě. (Magic Box)
Videa (4)
Recenze (47)
není to bez chybičky,má to hluchá místa a vzhledem k vražedné stopáží to má problém s kolísavým tempem (jsou tu pasáže kterým bych bez váhání napařil plný počet a pak chvilky,které jsou skoro k nepřežití),ale pokud bych si měl představit ideální moderní muzikál,nemá k tomu In The Heights daleko.Příběh je jednoduchý a nic nového nepřinášející,ale ničemu to nevadí.Prim totiž hrají jednotlivá hudební čísla,která jsou velmi dobrá až skvělá,melodie chytlavé a hned několik sem si jich musel pustit několikrát a pozitivní atmosféra,která z toho sálá je nakažlivá.Extrémně hodně je tu vidět vliv Lina-Manulea Mirandy,který opět potvrdil,že se v tomhle našel.Hamilton byl sice komplexnější a lepší ve všech směrech (tohle je spíš taková s láskou dělaná hříčka pro dobrou náladu),ale komu se líbil,bude se mu líbit i tohle...80% ()
Těžké zklamání. Řekla bych, že základní pravidlo muzikálů je/by mělo být, že se člověk těší, až začne další písnička, nikoliv že čeká, až se s tím skončí, aby se děj konečně zase pohnul kupředu. Ačkoliv neznám divadelní předlohu, tak bych řekla, že hlavní problém In The Heights je v převodu z divadelního do filmového média, protože jako film s ústředním hrdinou, začátkem, prostředkem a koncem to prostě nefunguje. Je to tak epizodické, že se v tom Usnavi a jeho honění se za snem docela ztrácí, a je to moc soustředěné na Usnaviho, aby to byla tapiserie o životě komunity. A v kombinaci s tím, že ta pozornost je tak roztříštěná a detaily se vytrácejí v rámci sprintu od postavy k postavě, je délka filmu (minimálně pro mě) až smrtící. Kéž by si tvůrci sedli, rozhodli se pro téma a ještě víc nemilosrdně ostříhali to, co od něj odvádí pozornost, například stroprocentně Ninu a Bennyho, sorry děcka, ale tohle město je příliš malé na dva páry hlavních milenců. V současném objemu lehce nahozeného tisíce motivu je to materiál spíš na limitovaný seriál o šesti až osmi dílech, ale ne na jeden film. Jediný moment, který se mě opravdu dotkl, byl když abuela začala zpívat, a jediná slova, která mi utkvěla v paměti, jsou "we are powerless". ()
Na to, že se to několik měsíců promovalo jako muzikálový event roku a esence léta, je vlastně trochu tragikomické, že to není až tak dobré, a že to může vydělat míň peněz než Cats. Je určitě obdivuhodné, jak to do sebe zaplétá různé zkušenosti a sny lidí z latino diaspory, což muzikál v trochu patetické sladkobolnosti a heslovité naivitě vlastně v klidu unese, jako pásmo roztančených výjevů to ale působí spíš jako roztahaný trailer, v němž se moc rychle stríhá, a je v něm příliš málo nápadů, jako třeba pohyblivých hlav v salónu krásy. Forma je tak paradoxně dost gentrifikovaně uhlazená. Muzikál, v němž je hlavním antagonistou výpadek proudu, a v němž se všechny problémy vyřeší deus ex machina, by prostě měl být zábavnější. ()
Měl to být obří úspěch, což mělo zaručit zejména jméno Lina-Manuela Mirandy, někdejší americké muzikálové superstar, ovšem někde se to zvrtlo a výdělky z kin jsou za očekáváním (jo, souběžná premiéra na HBO Max taky hraje roli). U hispánské komunity to je jistě velký úspěch, ovšem sám jsem se alespoň půlhodinu rozmýšlel, jestli mě to vlastně bude bavit či ne, naštěstí se to po nějaké době hezky rozjelo a já se naladil na podobnou vlnu. Ačkoliv rozhodně z filmu nejsem unešený a nemám nejmenší potřebu jej kdy vidět znovu (takový La la land ano), rozhodně oceňuji pracnou choreografii a velkolepou výpravu, kterou se Jon M. Chu celkem obstojně snažil skloubit s plynulým vyprávěním. 140 minut je ovšem na muzikál setsakra hodně a na jeden zátah bych jej patrně nedal ani kdybych nemusel odskakovat k jiným povinnostem. Opatrný sedmičkový palec hore. ()
Sám se tomu divím, ale muzikály docela můžu. Pár bych se mi jich asi dostalo do nějaké topky a La La Land považuju za jeden z nej filmů posledních let a když si najdu na Youtube něco od Mirandy, tak je to opravdu zábavný. Docela jsem si užil i Šíleně bohaté asiaty, takže jsem se na tohle těšil aaaaaaand its gone. Bylo to příšerný a příšerně dlouhý, zbývá mi 45 minut a asi to dokoukám jako kulisu při vaření, resp doposlouchám. Má to nádherný vizuál, hezky se to poslouchá, ale je mi to totálně buřt co se tam stane. Asi jsem nepochopil žánr a je to jako bych si stěžoval, že ve fekal pornu je moc hoven. Ale kombinace zpívaných a mluvených dialogů je tu opravdu pekelná. Nevím jestli jde ta hrůza na vrub Chua nebo Mirandy, ten tu má mimochodem moc fajn hudební číslo se zmrzlinou, asi jediná zábavná věc filmu. 5/10 jenom za to jak je to veselý a barevný. ()
Galerie (53)
Zajímavosti (4)
- Po závěrečných titulcích následuje ještě jedna scéna, kde účinkují hlavní postavy z původní Broadway show, herci Lin-Manuel Miranda a Christopher Jackson. (Madison.Hope)
- Natáčanie scény pri bazéne (pieseň: 96 000) bolo pôvodne naplánované na 2 dni. Kvôli nepriaznivým poveternostným podmienkam sa však muselo natáčať o jeden deň dlhšie. (dwdb)
- Olga Merediz si zahrala rovnakú rolu ako v pôvodnom muzikáli. (dwdb)
Reklama