Režie:
Todd PhillipsKamera:
Lawrence SherHudba:
Hildur GuðnadóttirHrají:
Joaquin Phoenix, Robert De Niro, Zazie Beetz, Frances Conroy, Brett Cullen, Shea Whigham, Bill Camp, Glenn Fleshler, Leigh Gill, Josh Pais, Marc Maron (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Zkrachovalý komediant Arthur Fleck (Joaquin Phoenix) se dlouho pohybuje na tenké hranici mezi realitou a šílenstvím. Jednoho dne se ve svém obleku klauna potuluje po ulicích Gotham City a dostává se do konfliktu s brutálními zloději. Pomalu se roztáčí spirála událostí dosahující hrozivých rozměrů. Všemi opuštěný Fleck se začne čím dál více propadat do hlubin šílenství a postupně se mění v ikonu zločinu, kterou svět brzy bude znát pod jménem Joker. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (3)
Recenze (1 921)
„Chtěl jsem se zeptat, jestli byste nemohla požádat doktora, aby mi přidal prášky.“ - „Arthure, berete sedm druhů léků. Musí vám nějak pomáhat!“ Tak tady se někdo krapet sekl…Nejdřív jsem se trochu obával, abych podvědomě neskončil u srovnání Phoenixova ztvárnění s jeho předchůdci (Ledger, Nicholson), ale k tomu nedošlo, tenhle film není klasická komiksová adaptace, navíc se zabývá hlavně tím, co vedlo k Arthurově „přeměně“. Jak jsem čekal, jedná se o nepřetržitou (a excelentní) Phoenixovu hereckou exhibici (myšleno v tom nejlepším slova smyslu). Studie jednoho osobnostního rozkladu člověka, v jehož případě se „tak dlouho chodilo se džbánem pro vodu, až se ucho utrhlo“, baví a strhává. Atmosféra Gothamu (v němž se vše obrací vzhůru nohama) měla také hodně do sebe (a sociální podtón sem perfektně sedne), takže za mě slabších 5*. „O mámu se s láskou starám.“ - „Musí tě mít moc ráda za to, co pro ni děláš.“ - „Je to tak. Vždycky mi říká, abych se usmíval a tvářil se vesele. Říká, že mým posláním je rozdávat radost a smích.“ ()
Ve svém jádru nejnebezpečnější midcult posledních let. Herecky naprosto sebejistý, režijně průměrný (to i ve Starsky a Hutchovi měl Phillips více stylu), scénáristicky pak naprosto podprůměrný, vykrádající své vzory od Taxikáře přes Krále komedie až po Network. Na druhou stranu, současný zeitgest (v USA i v Evropě) to zachytilo velice přesvědčivě. ()
Dobrý film, ale nemohu se ubránit pocitu, že je o Jokerovi jako takovém jen náhodou a to mi troch vadí. Do onoho konceptu zapadá jen svojí maskou, ale jinak je spíš film jako drama o narušeném jedinci, který si prochází nejhorším obdobím svého života. A tak kdyby se film jmenoval třeba ,,Arthur" a nesetkal se s rodinou Wayne, tak by nám to ani nepřišlo jako z DC vesmíru. Každopádně pravý Joker by měl být přirozený vůdce a jakousi definicí chaosu, ale ve filmu se setkáme jen s nemocným chudáčkem který je občas trochu cool. Většinou však je to jen ustrašený třasořitka který od sebe odpuzuje snad všechny lidi. Stejně tak na filmu nevidím žádnou velkolepost. Prostě jen další sice oduševnělý, ale jen lepší průměr. ()
(1001) Přiznám se, že tomu nerozumím. Možná, že kdyby se ve scénáři vyškrtala každá druhá věta, tak by mi to dávalo větší smysl. A kdyby se úplně odstranila hudba. (Nebo nahradila jinou, ne tak návodnou, viz například You Were Never Really Here.) A taky kdyby se kamera aspoň na chvíli přestala hýbat a doopravdy ukazovala, co ukazuje. A vlastně čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mám dojem, že to je jenom variace na You Were Never Really Here. A finální (a u filmů posledních dvaceti let docela častá) poznámka: první hodina filmu je jenom expozice, druhá hodina nás potom dovede ke krizi, středu dějového oblouku. Jenomže v opravdickém příběhu je potřeba ten oblouk dokroužit, ještě mají následovat peripetie a katastrofa, no a to se tady nestalo. A NEBO bych měla zůstat pokornější a vrátit se k první větě komentáře, a totiž že filmu nerozumím, že jsem jej nepochopila. Možná, že kdyby mi film vysvětlil/popsal, člověk, kterému sledování Jokera něco přineslo, tak že bych mluvila jinak. --- Dotatek: Po shlédnutí "To Kapitola 2" si uvědomuji, jak doopravdy vypadá špatný film o klaunovi, ale stejně. --- Dodatek po shlédnutí po dvou letech: F*ck this movie. ()
Hlavni problem Jokera je v tom, ze se hlasi ke komiksovejm filmum. Tohle totiz s komiksama nema absolutne nic spolecnyho. Vzdycky je fajn, kdyz se nekdo pokusi jit proti proudu nastavenymu MCU a natoci neco trochu realistictejsiho a drsnejsiho, jenze zatimco Nolan presne trefil tu hranici, kde to je jeste komiksovy a zaroven realisticky, Phillips bohuzel ne a film by se tak vubec nemusel jmenovat Joker. Tady mame proste sestup jednoho cloveka do silenstvi, kterej jede podle vicemene predvidatelny sablony, kdyz se hlavnimu hrdinovy, kterej je ze zacatku i vcelku sympatickej, postupne stavaj dalsi a dalsi prikori a on zacina bejt cim dal tim vic zahorklej. Nerikam, ze to neni natoceny pusobive, ale vzhledem k tomu, ze film vlastne nema zadnou pointu, jsou to takovy dve hodiny o nicem. Zachranuje to samozrejme genialni Phoenix, ale tady opet narazime na problem komiksovosti. On proste hraje obycejnyho, vysilujiciho cloveka, trosku pochcanka, kterej vam je vicemene ukradenej. Naproti tomu Ledgerovo Joker byl zaporak, kterej vypadal nebezpecne. Herecky bych je nerad srovnaval, oba byly super, ale kazdej holt trochu jinak. Celkove tak dobre natoceny, skvele zahrany drama o propadu jednoho cloveka do silenstvi, ale mezi komiksovy filmy bych to snad ani neradil a ze bych to potreboval videt podruhe, to fakt ne. ()
Galerie (96)
Zajímavosti (88)
- Joaquin Phoenix (Arthur) několikrát odešel v půli scény z placu, protože byl nespokojený se svým výkonem. (Geralt z Rivie)
- Ve filmu zazní píseň „White Room“ od Cream. Bubeník skupiny Ginger Baker zemřel pár dní po premiéře filmu. (Fenk)
- Režisér Todd Phillips se snažil, aby film vypadal retro a evokoval kinematografii 70. let 20. století. Z toho důvodu v úvodních vteřinách použil původní logo Warner Bros. namísto současného zlatého štítu, a uprosil dokonce DC a zbývající produkční společnosti, aby jejich loga byla zmíněna až na konci titulků, nikoli v úvodu filmu, což je v současnosti velmi neobvyklá praktika. (MatyM)
Reklama