Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Z pražského Hlavního nádraží vyjíždí na Moravu běžný rychlík, ovšem tentokrát se zvláštní zásilkou, kterou v poštovním voze hlídá stráž Veřejné bezpečnosti pod velením poručíka Lenka (R. Brzobohatý). Zásilku tvoří zbrusu nové bankovky, určené do oběhu. Během cesty však dojde na krátkém úseku trati ke dvěma tragickým událostem. Na 196. kilometru je zavražděna mladá žena, o pět kilometrů dál dojde k explozi poštovního vagonu. Případu se ujímá major Kalaš (J. Sovák) s mladým spolupracovníkem Karlíčkem (J. Hanzlík). Prvním podezřelým je právě poručík Lenk, který výbuch jako jediný z ostrahy přežil. Ovšem záhy se ukáže, že Lenk zůstal naživu jen díky tomu, že jej skutečný pachatel omráčil, a že stopy k rozuzlení záhady vedou zpět do Prahy… Tento film ze série o majoru Kalašovi jako jediný nenatočil režisér Petr Schulhoff, jenž stál za filmy Strach (1963), Vrah skrývá tvář (1966), Po stopách krve (1969) a Diagnóza smrti (1979) nýbrž Josef Mach. V tomto filmu si hlavní roli taktéž nezopakoval Rudolf Hrušínský, jako ve zbývajících, ale Jiří Sovák. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (197)

honajz 

všechny recenze uživatele

Pokud Kalaše, pak v podání Hrušínského a režírovaného Schulhoffem prosím. Ne že by tato kriminálka byla nějak špatná, to ne, ale Sovák mi prostě do role vyšetřovatele nesedí. A když vezmu to faux pas, že Brzobohatý hrál u Schulhoffa Kalašova kriminalistického kolegu... Pobavilo mne, jaký štěk zde měla Regina Rázlová. :-) Určitou atmosféru to má, určitý styl také, ale mně soukromě tomu chybí to něco navíc, řekněme určitá meditativnost, jakou mají právě Schulhoffovy filmy. A Kalaš mi v Sovákově podání nepřijde moc přemýšlivý, spíše dryáčnický a někdy snad i v úsudku opožděný. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Další skvělá "kalašovská" krimi. Nemám co dodat, opět drsná atmosféra podkreslená skvělou hudbou a mírně odlehčená roztomilým Sovákem v majorově kůži a jeho podřízeným Hanzlíkem. Konec opět nemá chybu, jedná se o to nejlepší z naší Zlaté české kinema. České detektivky-krimi nemají konkurenci nikde ve světě, snad jen a pouze lehce na Britských ostrovech a to díky prokresleným psychologickým profilům postav a lidskosti. ()

Reklama

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Série CL Eduarda Fikera je pro mě i ve zjednodušeném filmovém zpracování špičkou české detektivky, kterou drží především námět a Brzobohatého plasticky prožívající postava. Citlivá role Fišerovy expresivní hudby a zvuků, Šmídův dramatický vklad, živost Hanzlíkova a Kalašova kameramanská škola: -"Nechte toho umění, já chci vidět !" - "Nebylo vždycky světlo, pane majore." ()

Sonnery 

všechny recenze uživatele

Ze všech "majorkalašovek" mě tahle příjde nejslabší. Možná mi chybí Ruda Hrušínký, který do role Kalaše maximálně seděl a přispíval tak k zatuchlé atmosféře. A možná mi tam chybí děsivá zápletka...Přiznám se, jak tam chybí zákeřnej mord, tak u mě detektivka postavená na atmosféře ztrácí kouzlo. Ale i tak tyhle filmy byly zlatý časy ()

sud 

všechny recenze uživatele

Tahle Kalašovka je úplně jiná, než ty ostatní. Na režisérskou židli se posadil Josef Mach, Rudolfa Hrušínského vystřídal v roli majora Kalaše Jiří Sovák, pachatelem není psychicky narušený, deviantní jedinec, nebo vrah ze žárlivosti, ale gang lupičů. Sovákův Kalaš není tak tvrdý jako ten Hrušínského, obdařil ho však přemírou slovního vtipu a nadhledu. Namísto Schulhoffových temných detektivek, je toto svižný krimithriller s efektním výbuchem vlaku a strhující přestřelkou na konci a nechybí ani krásné ženy. Machova "Na kolejích čeká vrah" je jiná Kalašovka než Schulhoffova. Jiná, ale ani o píď horší. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (26)

  • Natáčelo se v pražské Ústřední vojenské nemocnici. (Winster)
  • Úvodní scéna jedoucí soupravy převážející peníze je složena minimálně ze tři odlišných záběrů na jiné vlaky. Poznáme to především podle lokomotiv - v prvním záběru vidíme typ 477 "Papoušek", záběr při odjezdu z nádraží divákům představuje lokomotivu 498 "Albatros" a při jízdě po trati defiluje nejčastěji typ 475. Pozorní diváci si také všimnou různého počtu vagónů a v některých záběrech na vlak docela chybí poštovní vůz. (Robbi)
  • První záběr filmu je na lokomotivu řady 477.0 (Papoušek) inventárního čísla 38. Lokomotiva byla vyřazena 16. 3. 1976 a sešrotována o čtyři roky později... V době natáčení jí tak chybělo 6 let do „důchodu“. (alanwilder)

Reklama

Reklama