Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Z pražského Hlavního nádraží vyjíždí na Moravu běžný rychlík, ovšem tentokrát se zvláštní zásilkou, kterou v poštovním voze hlídá stráž Veřejné bezpečnosti pod velením poručíka Lenka (R. Brzobohatý). Zásilku tvoří zbrusu nové bankovky, určené do oběhu. Během cesty však dojde na krátkém úseku trati ke dvěma tragickým událostem. Na 196. kilometru je zavražděna mladá žena, o pět kilometrů dál dojde k explozi poštovního vagonu. Případu se ujímá major Kalaš (J. Sovák) s mladým spolupracovníkem Karlíčkem (J. Hanzlík). Prvním podezřelým je právě poručík Lenk, který výbuch jako jediný z ostrahy přežil. Ovšem záhy se ukáže, že Lenk zůstal naživu jen díky tomu, že jej skutečný pachatel omráčil, a že stopy k rozuzlení záhady vedou zpět do Prahy… Tento film ze série o majoru Kalašovi jako jediný nenatočil režisér Petr Schulhoff, jenž stál za filmy Strach (1963), Vrah skrývá tvář (1966), Po stopách krve (1969) a Diagnóza smrti (1979) nýbrž Josef Mach. V tomto filmu si hlavní roli taktéž nezopakoval Rudolf Hrušínský, jako ve zbývajících, ale Jiří Sovák. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (197)

sud 

všechny recenze uživatele

Tahle Kalašovka je úplně jiná, než ty ostatní. Na režisérskou židli se posadil Josef Mach, Rudolfa Hrušínského vystřídal v roli majora Kalaše Jiří Sovák, pachatelem není psychicky narušený, deviantní jedinec, nebo vrah ze žárlivosti, ale gang lupičů. Sovákův Kalaš není tak tvrdý jako ten Hrušínského, obdařil ho však přemírou slovního vtipu a nadhledu. Namísto Schulhoffových temných detektivek, je toto svižný krimithriller s efektním výbuchem vlaku a strhující přestřelkou na konci a nechybí ani krásné ženy. Machova "Na kolejích čeká vrah" je jiná Kalašovka než Schulhoffova. Jiná, ale ani o píď horší. ()

Bernhardiner 

všechny recenze uživatele

Na někoho tu čekal vrah, na mě tu však čekal ironický Sherlock Holmes v podání Sováka, který si z Watsona Hanzlíka neustále utahoval. Vedle vážného, klidného a zadumaného Hrušínského vypadá Sovák jako kabaretní komik. Nechci tím poškozovat jeho herectví, ale na tuhle roli se Sovák nehodí. Navíc tomu moc nepomáhá scénář, který je mu psán přímo na tělo - Sovák si v ironii liboval. Trocha nadsázky nikdy neškodí, ale zde to je toho dvě tuny na minutu stopáže. To však filmu na kvalitě nijak zásadně neubírá, námět je totiž výborný, hudba rovněž a Josef Bláha nepřekonatelný. 75% ()

Reklama

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Série CL Eduarda Fikera je pro mě i ve zjednodušeném filmovém zpracování špičkou české detektivky, kterou drží především námět a Brzobohatého plasticky prožívající postava. Citlivá role Fišerovy expresivní hudby a zvuků, Šmídův dramatický vklad, živost Hanzlíkova a Kalašova kameramanská škola: -"Nechte toho umění, já chci vidět !" - "Nebylo vždycky světlo, pane majore." ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Až na pár drobných naivit, kvůli kterým jednu hvězdičku dávám dolů, je to velmi zdařilá detektivka z dob, kdy se ještě točily a nemusely to být akční thrillery. Vynikající Sovák a Květa Fialová, spousta dalších výborných herců minulosti. Detektivka, jaká má být, je plná zvratů, do poslední chvíle nevíme, kdo střílel na kolejích proti náhodně projíždějící Regině Rázlové, Výborně ukázaná práce našich kriminalistů 70. let. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Tak nám vyměnili majora Kalaše a s tím se zcela změnila jeho osobnost. Z kdysi lidského vyšetřovatele se stal nepříliš zdatný detektiv, který jen štěká kolem sebe rozkazy a všechny bezdůvodně systematicky uráží. Navíc nám vraždění vystřídala jediná vlaková loupež. Celý díl je nechutně rozvleklý a extrémně nezajímavý. V závěru mě to celé postupně přestávalo zajímat a už jsem tomu nevěnoval moc pozornosti. Extrémní pokles kvality, co se týče nového otravného charakteru vyšetřovatele i případu samotného. [25 %] ()

Galerie (17)

Zajímavosti (26)

  • Vůz, ve kterém se přepravují peníze, exploduje a začne se z něj kouřit, ale ve vcelku kompaktní podobě jede dál po kolejích. Při příletu mjr. Kalaše (Jiří Sovák) na místo výbuchu je však vyhozen z kolejí a navíc z větší části rozmetán. (Robbi)
  • Vlakové scény kromě úvodních sekvencí se natáčely v Cerhenicích, jak zde bylo uvedeno, přesněji na železničním zkušebním okruhu Československých drah. (Robbi)
  • První záběr filmu je na lokomotivu řady 477.0 (Papoušek) inventárního čísla 38. Lokomotiva byla vyřazena 16. 3. 1976 a sešrotována o čtyři roky později... V době natáčení jí tak chybělo 6 let do „důchodu“. (alanwilder)

Reklama

Reklama