Režie:
John MaddenKamera:
Richard GreatrexHudba:
Stephen WarbeckHrají:
Gwyneth Paltrow, Joseph Fiennes, Geoffrey Rush, Colin Firth, Ben Affleck, Judi Dench, Simon Callow, Jim Carter, Martin Clunes, Antony Sher, Imelda Staunton (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Londýnského dramatika Williama Shakespearea sužují pochyby o sobě samém a ochromuje ho tvůrčí krize, kvůli které má obrovské zpoždění s divadelní hrou, kterou přislíbil majiteli divadla. Jeho známý mu poradí, že lékem by mohla být láska. Nachází ji ve chvíli, když se nečekaně setká s půvabnou Lady Violou, která tolik miluje divadlo, že se vydává za muže, aby si mohla zahrát. Mezi Violou a Williamem to okamžitě zajiskří a je to láska na první pohled. Willa zachvátí vlna inspirace a začne horečně pracovat na své hře. Rozhodl se napsat největší milostný příběh Romeo a Julie! Hra má obrovský úspěch. Milenci se ale musí rozejít, neboť Viola je proti své vůli provdána a Will je už dávno ženatý. Willova velká láska odjíždí kamsi za moře a on začíná psát Večer tříkrálový, jehož hlavní hrdinka se jmenuje Viola. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (473)
Ani ve snu ve snu by mě nenapadlo, že se mi takový film může líbit. Myslím, že už docela chápu proč neviděl oscara Ryan, ale tohle. Abych vše uvedl na pravou míru, tak musím prozradit, že Shakespearea neuznávám a jeho hry nesnáším a na film jsem se díval pouze proto, že obdržel nemálo oscarů. Obětovaného času však rozhodně nelituji. Režisér John Madden asi ovládá černou magii. Jiné vysvětlení pro to, co jsem viděl nemám. Herecké výkony naprosto všech jsou na nepředstavitelně vysoké úrovni a oscar za hlavní herecký výkon nedostal Joseph Fiennes jen a pouze proto, že v tomtéž roce jakýsi pan Roberto Benigni z Itálie předvedl ve filmu Život je krásný výkon jako z říše snů a zaslouženě mu oscara vyfoukl. A každý, kdo tento film viděl a najde v sobě alespoň špetku objektivity je nucen to uznat. Bohužel jsem v době, ve které je situován děj nežil. Narodil jsem se až o chvíli později. Dovolím si však říct, že takhle nějak jsem si tehdejší oblečení představoval. Film krásně dokresluje všudypřítomná hudba a posouvá celý film ještě o kousek výš. Takže ve filmu mi scházela pouze jediná věc - emoce. Po vizuální stránce je to koncert, ale po té citové jsem pocítil neskutečně skutečné nic. Což je neskutečně skutečná škoda. Takže dávám takové pěknější 3*. ()
Lehké, romantické, konverzačně vypilované, inteligentní, co do výtvarné stránky i kostýmů takřka dokonalé, zkrátka hezká kvazishakespearovská filmová limonáda, které vlastně nelze nic vytýkat. Pro snílky povinnost, cynikům doporučuji se obloukem vyhnout. Ačkoliv sladkost tu není prvoplánová, ale spíše hravá a součástí celé té renesanční komedie, těm otrlejším můžou při některých teatrálnostech naskakovat pupínky. Já si celé to lehké ňuníňkování docela užil, i když pravda nedávno zhlédnutý Cyrano s Depardieuem mě dostal o kapánek víc, možná díky těm veršovánkám, možná díky tragickému konci, těžko říci. ()
Když je šťastná konstelace hvězd, pak při použití "minimálních" prostředků vznikne nezapomenutelné jedinečné dílo. A to se myslím stalo Johnu Maddenovi v roce 1998. Vynikající, pro mě do té doby neznámý, Joseph Fiennes jako Will a skvělý Geoffrey Rush. (chválit Gwyneth Paltrow by bylo nošením dříví do lesa :-) Opravdu výborný film - nekecám ! ()
Je to drama? Je to komedie? Zdokumentovává film vznik jedné z největších divadelních tragédií, nebo se na nás jen šibalsky pousmívá skrze příjemně vyumělkované situace, jež mají s historii společné pouze přibližné zakotvení? Zamilovaný Shakespeare využívá známých faktů doby a postav (resp. hlavní postavy), ovšem jeho srdce tkvi v "Shakespearovském" koření, které dramatický vývoj obměkčuje a rozvolňuje. Film upřednostňuje zábavu a jednoduše milé vyznění nad profesorskou hrou s minulostí, která by pro většinu z nás nebyla ani tolik hrou, jako uspávadlem... A úplně nejlepší na tom je způsob, jakým je s humorem i s celou látkou nakládáno - nečekají nás žádné výbuchy smíchu, film vzbuzuje příjemné dojmy jako celek a ve své zdánlivé jednoduchosti ani nijak nedegraduje téma, ba naopak, obzvláště závěr jasně říká, že tady nejsme v pohádce, nýbrž u Shakespearů... 8/10 ()
Takovou parádu, jaká se mi dostala, jsem opravdu nečekal. Očekával jsem klasickou romantickou slaďárnu, oblečenou do histo(e)rického hávu. To se mi také dostalo, jen v nadmíru chutném provedení. Joseph Fiennes je v roli Willa Shakespearea k nepoznání (bezpochyby životní výkon), Colin Firth také (jen ten životní výkon předvedl až v Konferenci ve Wannsee) no a pro Gwyneth bych i zabil. Prakticky vše je na Zamilovaném Shakespeareovi k pochválení, já osobně jsem na něm nenašel ani jednu chybičku. Dokonce i Ben Affleck předvedl herecký výkon, což se opravdu nevidí často. Samotné konečné představení Romea a Julie mě donutilo zadržet dech až do samotného konce, nikdy bych nevěřil, jak může být divadelní představení tak napínavé, i když zde je, pravda, ve filmovém podání. Celkem jednoznačně za pět. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (37)
- Harvey Weinstein požiadal Bena Afflecka, aby hral Williama Shakespearea (Joseph Fiennes), ale odmietol a namiesto toho hral Edwarda Alleyna. Do role Shakespeara boli zvažovaní aj Kenneth Branagh, Daniel Day-Lewis a Jude Law. (Astonko)
- V jednej z úvodných scén má William Shakespeare (Joseph Fiennes) na stole šálku s nápisom "Stratford Upon Avon." Ide o názov mesta, v ktorom sa narodil. (WalterIK7)
- Spoluautor scénáře Marc Norman řekl ke genezi příběhu, že je "hrdý na to, že nápad přišel od mého syna. Mám dva. Když byl jeden z nich na vysoké škole, učil se historii alžbětínské doby. Zavolal mi a řekl: 'Mám nápad na film - Shakespeare se pokouší uchytit v byznysu alžbětínského divadla.' Řekl jsem mu, že je to dobré, ale že nevím, co bych s tím udělal. Pak jsem o tom přemýšlel asi tři roky a vymyslel jsem spoustu špatných přístupů k příběhu o Shakespearovi. Byla v tom spousta klišé. A nechtěl jsem jen přihazovat na tu hromadu odpadu, který byl o Shakespearovi napsaný. Velmi mne to frustrovalo. A najednou jsem si uvědomil, že jsem v podobné situaci, jako byl on. Shakespeare byl profesionální spisovatel ve velmi konkurenčním a kapitalistickém zábavním průmyslu Londýna na konci šestnáctého století. Uvědomil jsem si, že Shakespeare byl velmi úspěšný obchodník, pracující člověk. A to znám, takový je i můj život. Začalo mi to být blízké a příběh se začal rýsovat." (NIRO)
Reklama