Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jedna noc a jeden dokonale připravený zločin. Julien Tavernier, bývalý důstojník cizinecké legie, využívá své zkušenosti v práci pro firmu, jejíž činnost je úzce spjata s politickými zájmy a surovinami. Je milencem manželky šéfa společnosti, se kterou se dohodnou, že jejího muže zavraždí. Zločin je dokonale připraven a vše vychází podle plánu, ale stačí jediná maličkost aby...
Film Výtah na popraviště režiséra Louise Malla přináší divákům jedinečný filmový zážitek. Vypráví obrazem, atmosférou, hudbou a hereckou tváří tak, jak to dokáže jen málokterý film. V černobílém obraze klasika filmové kamery Henriho Decae prochází noční Paříží chladná Jeanne Moreauová za zvuků tesknivé hudby Milese Davise a připomíná nám, jakým čarovným způsobem dokáže film vyprávět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

Jossie 

všechny recenze uživatele

Celkem dobře se na to dívalo, byla to taková jednoduchá detektivka s uměleckým pozadím. Trochu mi vadily ty podivné herecké výkony, moc jednoduché vyřešení celého případu tří vražd a hlavně ty charaktery postav, především u mladé dvojice, která byla chvíli naprosto bezstarostná a vzápětí strašně vystrašená a celé to nepůsobilo nijak přesvědčivým dojmem. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Existujú filmy a potom existujú filmy. Čo tým chcem povedať, že pri niektorých snímkoch dokážete vycítiť schopnosť všetkých tvorcov vytvoriť plnohodnotný, ničím nerušený umelecký zážitok, ktorý vás dokáže nadchnúť a prejaviť vo vás to správne nadšenie. Nie všetky filmy podobnú schopnosť majú, aj keď predpokladám že je to hlavne vec vkusu. Výťah na popravisko je pre mňa naozaj výborným filmom, ktorému ani nemám veľmi čo uprieť, pretože celá stavba príbehu - od úvodu, cez prevedenie vraždy a následné komplikácie u hlavných predstaviteľov až po koniec, predstavuje pre mňa neuveriteľné filmárske potešenie. Výborná práca z napätím aj vedľajšími postavami. Jeden z mnohých dôvodov, že francúzska kinematografie dokáže prekvapiť aj starými snímkami. Štek Lina Venturu bol len akousi čerešničkou na torte, ktorá rozpráva o vášni a zároveň o najtemnejších stránkach ľudskej osobnosti. Malle výborne vrstvuje príbeh aj jeho celkové vyznenie práve vďaka tomu, že nám prezrádza súvislosti postupne a to v troch rôznych dejových líniách. Pre mňa je Výťah pre popravisko jeden z vrcholných diel, ku ktorému sa rozhodne ešte vrátim. ()

Reklama

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

„Trochu zábavy na cizí účet neuškodí.“ To si nejspíš řekli scénáristé, svorně se objali a poté se, opojeni vlastní imaginární mocí, vyřádili na nebohých postavách, které jsou stíhány jedním krutým žertíkem prozřetelnosti za druhým. Opravdu škodolibý film. Ovšem ani škodolibost nemusí být nutně na škodu. Vždyť každý ví, že i v reálném životě má osud často hodně drsný smysl pro humor... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Zajímavě načatá, leč nezajímavě rozvíjená zápletka. Film vlastně tvoří tři povídky o zločinu a trestu, sváru rozumu a vášně, které by mohly existovat i autonomně. Každý zločinec bude jednou potrestán, byť třeba za zločin, který nespáchal. Skvělá atmosféra filmu noir a neuvěřitelně intenzivní scény typu „Jeanne Moreauová jde po ulici“ nepojí silnější příběh. Po třiceti minutách jsem jenom s malým zaujetím vyčkával, co bude dál. Nemluvě o silně nepravděpodobném chování mladé dvojice milenců, jejichž patetické loučení se se světem je něčím otřesným (pokud nešlo o parodii). Kkonvenční závěr pak Výtah na popraviště degraduje na řadovou detektivku. 70% Zajímavé komentáře: Machrovic, Torrance, Gil-galad ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Vynikající námět i přesvědčivé herecké výkony, bohužel trošku tomu chybělo temnější rozvinutí zápletky. Prostě to dopadlo podle očekávání a myslím, že je to škoda, mohl z toho být pěkně napínavý film noir. Nicméně výkon Jeanne Moreau byl výborný a film celkově řadím k těm zajímavějším z francouzské kinematografie. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (38)

  • Nedopovedané motivácie či nejasná charakteristika postáv, portrét sídliskových tínedžerov, či kritika vojnového angažovania sa Francúzska v Indočíne a Alžírsku harmonizujú s ambíciami novej generácie filmárov na konci 50. rokov 20. storočia. (Biopler)
  • Benckerovi (Iván Petrovich a Elga Andersen), německý manželský pár, s nímž se Louis (Georges Poujouly) a Véronique (Yori Bertin) seznámí po honičce na dálnici, pochází podle slov Horsta Benckera (Iván Petrovich) z Mnichova, avšak auto mají registrované v Řezně. (vangobseck)
  • Navrstvenie moderného jazzového soundtracku bol jeden zo spôsobov, ktorý sa film odlišoval od mainstreamu. Vďaka tomu a hlavne nakrúcaniu na lokáciách, taktiež svojskému použitiu noirového materiálu, je film považovaný za predchodcu novej vlny. (Biopler)

Reklama

Reklama