Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečný velkofilm světoznámého režiséra Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, Patriot, Godzilla) líčí příběh příslušníků amerického námořnictva a letectva v bitvě u Midway, která znamenala zlom na pacifickém bojišti druhé světové války. Hvězdně obsazený film (Luke Evans, Woody Harrelson, Patrick Wilson, Ed Skrein, Aaron Eckhart, Nick Jonas a další) působivě ukáže nejen pozadí konfliktu, ale zejména bitvu samotnou, která doposud nikdy nebyla natočena tak velkolepě. Zároveň nám jednu z rozhodujících námořních bitev druhé světové války přiblíží i z pohledu japonské armádní elity. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (17)

Trailer 2

Recenze (398)

POMO 

všechny recenze uživatele

Klučičí střílečka spolehlivě servírující všechny osvědčené emmerichoviny - super casting, vypiplanou kompozici a v závěru i přepálený americký patos. Dějově bohužel zmatečná - strategie řešené nad mapama a občas i návaznost akčních scén nedávají smysl. Ideologicky taky pro-čínská, bez tamnější investice by film nejspíš nevzniknul (nikdy na něj nemohlo přijít tolik diváků, aby se jeho technické provedení zaplatilo). Digitál obzvlášť po nedávném (šestém) Terminátorovi více než povedený. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Japonec! Pal! Pal! Pal! Pal! Já nehraju, ty nepadáš..!“ Rolie si zavzpomínal na klukovská léta a s viditelnou podporou čínských investorů zrealizoval svůj vysněný projekt. Probouzení pochrupujícího obra, do kterého vtéká strašlivé odhodlání a který měl v pravou chvíli kliku jako od blázince, sice nedokáže pracovat s postavami a bitevní scény, u kterých hledáte herní ovladač, jsou často nepřehledné, nicméně musí se nechat, že Otec zakladatel moderního amerického filmového patosu přišel s na sebe dosti neobvyklou střídmostí. Sice se posledních dvacet minut už trošku na řetězu vzpouzí, ale pořád je to v žánrové normě.. Lehce jsem postrádal momenty, kdy by třeba Ed „Žvýkací skráň“ Skrein mířil střemhlav k útoku a při tom by z palubních přístrojů odletěla fotografie manželky a dcery, přilepila se mu na obličej a on by to i s letadlem flákl vedle japonské letadlové lodi, ale chápu, že je to pocta hrdinům na základě skutečných historických událostí, takže se musí se vší symbolikou trefit přesně do středu červeného terče.. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Nejvíce mě na tomto snímku bezesporu dojímalo sledovat neskutečnou plejádu vynikajících herců, kterak plýtvají svým talentem v tomto naprosto demagogickém, sentimentálním a nepříjemně patriotickém blábolu. Na ztvárnění americké verze války zřejmě nešlo najmout pověřenější osobu, než je "odborník" na filmy zaručeně podle pravdy - Roland Emmerich. Jakmile se letecká akce odehrává v oblacích, tak akce CGI docela dobře funguje. Když ovšem třeba někde vidíte hořet a vybuchovat loď, tak se vám z toho chce místy zvracet, jak šíleně nepřirozeně to působí. Přitom vzhledem k hvězdnému obsazení se mi nechce věřit, že by to mohlo být zaviněné nedostatečným rozpočtem. Samotná akce, byť není oslňující, je ovšem tím jediným dobrým aspektem, který vám snímek představí.  Vzhledem ke "krátké" stopáži se samozřejmě nevešlo do snímku zobrazit pravý důvod války, respektive to, co předcházelo útoku na Pearl Harbor. Všechny japonské herce museli tvůrci sebrat z řad nezaměstnaných, nebo královsky zaplatit. Jinak si nedovedu představit jejich dobrovolnou účast v této proamerické sračce. Scénář by byl hoden maximálně tak tomu, abyste si s ním vytřeli prdel, kdyby nehrozilo riziko, že od něčeho tak toxického chytíte vyrážku a budete si pak muset prdel dezinfikovat savem. Odporně sentimentální hra na city, která absolutně nefunguje. V úvodu sledujete smrt random frajera Roye, ke kterému nedostanete šanci si vytvořit jakoukoli citovou vazbu. Přesto se nevyhnete pohledu na 30 minutový rádoby dojemný pohřeb. Nechybí ani podobné sračky, jako loučení se s těhotnými přítelkyněmi letců a samozřejmě ani polibky dětem na dobrou noc. Zkrátka se nezapomnělo na žádné sentimentální výjevy, které v podobných filmech bytostně nenávidím. Nechutně umělé budování atmosféry a snaha si vytvořit citovou vazbu k jednotlivým postavám, o které se tvůrci opírají, neboť nejsou dostatečně talentovaní, aby vytvořili atmosféru jiným přirozeným a nenásilným způsobem. Je to zároveň takový první signál, který křičí do světa, že budete sledovat enormní píčovinu. Dialogy jsou vskutku úděsné. Jednotlivé motivační proslovy si díky svojí debilitě ani nezaslouží, abych se v nich hlouběji pitval. Sečteno a podtrženo. Kromě slušně zpracovaných leteckých soubojů a přehlídce hereckých es, tento snímek nenabízí zhola nic, co by stálo za to vidět, nebo jakkoli oceňovat (proto ostatně žádné ocenění film nikdy nezískal). Naprosto nefunkční paskvil, kteří se snaží tvářit hrozně velikým dojmem, ale pod slupkou se skrývá zkažené ovoce, které je obtížné vůbec dokoukat do konce. [15 %] ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Emmerichovi tie vazne filmy uplne nejdu. Tu som sa vsak (na rozdiel od Patriota) ani chvilku nenudil a to retro rozpravanie mi urobilo velku radost. Herci sa snazia, akurat nemaju prilis co hrat a triky by potrebovali este velmi doladit. Vo vysledku velmi slusny starosvetsky koncipivany vojnovy epos, ktory tu uz velmi chybal. S prizmurenymi ocami 7/10 ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Roland Emmerich natočil film s velkými bitvami, ve kterých občas docela zásadně drhnou triky, ale jinak je to epická podívaná. Jenže když se nebojuje, tak Bitva u Midway dost drhne. Především kvůli špatné práci s hrdiny, nefungující snaze vyvolávat nějaké emoce a patos a neschopnosti udělat z dvacítky námořníků, pilotů a důstojníků zajímavé charaktery. Fandy velkých válečných kousků Bitva u Midway neurazí, ale výjimečnou podívanou také nečekejte. ()

Galerie (113)

Zajímavosti (13)

  • Dvoumotorové americké bombardéry, které útočí na japonskou flotilu, jsou typ Martin B-26 Marauder. Ty se této bitvy skutečně zúčastnily, ale pouze v počtu čtyř strojů. Dva náležely do stavu 69th BS / 22nd BG a dva do 408th BS / 22nd BG operujícich z pozemní základny Midway. Sice šlo o armádní stroje, ale na tuto akci byly vybaveny torpédy. Všechna minula cíl a dva z Marauderů byly ztraceny. (p3tris)
  • Ve filmu se vyskytuje při Bitvě o Midway i mimo jiné režisér John Ford, který opravdu žil a také doopravdy natočil dokument Bitva o Midway (1942), který točil i v tomto filmu a v roce 1943 za něj vyhrál Oscara. (PlayEasy)
  • Trosky japonských bitevních lodí Akagi a Kaga byly na dně oceánu nalezeny až zhruba měsíc přes premiérou filmu. (NiWi)

Související novinky

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Válečný Midway nabírá obsazení

Válečný Midway nabírá obsazení

10.08.2018

Nový film režiséra Rolanda Emmericha (2012, Den nezávislosti) akční thriller z druhé světové války Midway, začíná postupně uzavírat obsazení. Vedle již dříve potvrzených Woodyho Harrelsona, Mandy… (více)

Reklama

Reklama