Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečný velkofilm světoznámého režiséra Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, Patriot, Godzilla) líčí příběh příslušníků amerického námořnictva a letectva v bitvě u Midway, která znamenala zlom na pacifickém bojišti druhé světové války. Hvězdně obsazený film (Luke Evans, Woody Harrelson, Patrick Wilson, Ed Skrein, Aaron Eckhart, Nick Jonas a další) působivě ukáže nejen pozadí konfliktu, ale zejména bitvu samotnou, která doposud nikdy nebyla natočena tak velkolepě. Zároveň nám jednu z rozhodujících námořních bitev druhé světové války přiblíží i z pohledu japonské armádní elity. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (17)

Trailer 1

Recenze (399)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režiséra Rolanda Emmericha mám rád. Oba díly Dne nezávislosti, Den poté, Godzilla z roku 1999, Patriot, 10 000 př. n. l, 2012 nebo Útok na bílý dům možná nejsou nejlepší filmy všech dob, jedná se ale o ty pravé přehnané akční filmy, které se sice většinou berou vážně, ony vážné momenty ale většinou dokázali prodat s méně odlehčeným ksichtem. Emmerichův nový film je nově válečný film, který zpracovává jednu z nejdůležitějších námořních bitev 2. světové války. Ano, stejně jako Michael Bay kdysi dávno s Pearl Harborem se Emmerich rozhodl zkusit svůj válečný film z období 2. světové, který byl financován zcela nezávislé, do hlavních rolí si získal známé tváře a zároveň se dušoval, že nepůjde o patriotický film ale konflikt nám bude přiblížen i z japonské strany. A jak se Emmerich s tímhle tématem popasoval? Bitva u Midway je ve finále bohužel to čeho jsem se obával. Bitva u Midway je totiž zcela vážný film. Nebo se alespoň pokouší být zcela vážný film. A na tom není nic špatného, události 2. světové války by se neměli zlehčovat a i když se to Bayovi u Pearl Harboru chvilkami povedlo velmi dobře, riskovat to a hraničit s tím, že si bude Bitva u Midway dělat z 2. světové války prdel není úplně ideální. Jenže Emmerich je právě člověk, který neumí moc prodat vážnější témata a vážnější filmy. Ano, u Patriota s Melem Gibsonem mu to vyšlo. 2012 dokonce taky chvilkami fungovala ve zcela vážných situacích. a Den nezávislosti přinesl jednu z nejdojemnějších scén v dějinách kinematografie. Jenže u Bitvy u Midway to Emmerichovo hrání na vážného tvůrce bohužel vůbec neprochází. A to i vzhledem k tomu, že je Bitva u Midway dost možná víc patriotická než by chtěla být. A opět nemám nic proti patriotickým filmům. Některé z nich jsou přece sice přehnané ale zároveň hrozně dobře fungují. Jenže Bitva u Midway se bere vážně. A i když by se vám oficiální synopse snažila tvrdit, že bude celý konflikt prodán i skrz pohled japonské strany..... Ano, máme opravdu možnost vidět několik scén z pohledu japonské strany. Jenže ve finále je poměr pohled Americké a Japonské strany zhruba 70:30. Ony řeči o tom, že se jedná o zcela objektivní válečný film, který nedělá zrůdy ani z Američanů ani Japonců jsou tedy ve finále celkem nikam nevedou. Emmerich má ale ve finále především problém s tím, že je ve filmu zhruba 10-15 hlavnějších/důležitějších postav. A to z různých vrstev- Piloti, japonští admirálové, velitelé, členové rozvědky nebo manželky. Takového nejhlavnějšího hrdinu tu ve finále hraje Ed Skrein, který dokázal, že hrát umí a zvládá uhrát protagonistu, který slouží jako hlavní hrdina na kterém by mělo divákovi záležet a přeje mu ať těch japonských torpédoborců rozstřílí co nejvíc a za Pearl Harbor se náležitě pomstí. Celá jeho pasáž s manželkou by ale ve finále mohla skončit na podlaze střižny a nic by se nestalo. A takových scén, které by mohli ve finále z filmu zmizet nebo alespoň být zkráceni tolik, že.... těch 138 minut je ve finále fakt až moc, protože je hodně scén zbytečně dlouhých nebo celkově zbytečných! Krom Skreina se i o nikom dalším nedá říct, že by nehrál dobře. Spousta herců ale nemá co hrát. Woody Harrelson jako Chester Nimitz je zase jednou totálně boží a společně se Skreinem ztělesňuje pravděpodobně nejzajímavější postavu příběhu, k nim by se vlastně ještě mohl přidat Patrick Wilson jako zpravodajský důstojník, který ještě před 2. světovou válkou byl v Japonsku a měl dokonce tu čest si s některými z nimi promluvit, z toho, že měl s japonci kontakt a ve finále si s nimi i tak trochu rozuměl ale ve finále nemá opodstatnění a tak trochu se tak dá tápat nad smyslem úvodní scény. A pak je tu spousta dalších dobrých herců- Luke Evans, Dennis Quaid, Aaron Eckhart... a právě zde už skutečně není co hrát. Všichni jsou to vojáci co bojují za svou vlast a chtějí válku vyhrát. Nic víc! Takový Aaron Eckhart se tu po delší době objevil v nějakém filmu a i když je na tom málem prostoru strašně super, ve finále má tak málo prostoru a nemá zase toho co tolik hrát, že je prostě jeho účast tak trošku zbytečná. A to neplatí jenom o Eckhartovi ale i o spoustě dalších herců (Darren Criss, který zářil v 2. sérii American Crime Story jako Andrew Cunahan ve finále bolí s Eckhartem asi fakt nejvíc....) Když se zrovna neválčí a nebojuje bolí to bohužel hodně výrazně. Jakmile se ale něco děje a bojuje se tak to stojí za to. Emmerich se vyřádil stejně jako u svých katastrofických filmů a především závěrečná bitva je epická z ranku toho nejlepšího Emmericha. Úvod útoku na Pearl Harbor mě sice bolel, protože mi přišel výrazně odbitý, Emmerich si ale alespoň část vykoupil onou finální bitvou, která by sice mohla mít lepší efekty a nemusela by se v různých pasážích opakovat, ve finále to ale opravdu není vůbec špatné a vlastně to i celkem ve finále zlepšuje finální pocity z filmu. Jen Emmerich bohužel nezvládl ty vážnější části- Ztráty sebedůvěry, traumata ze ztráty přítele, stesky po rodině.... z toho všeho se dalo vykřesat výrazně víc, čekat něco takového od Emmericha by ale bylo trochu až moc. Zároveň ale cením fakt, že se tu někdo snažil být skutečným událostem co nejbližší a nezaplnil Bitvu o Midway historickými nesmysly. Z pohledu historika dokonalý film, z pohledu filmového diváka průměr, který dodá jednu boží bitvu, která je ale proležena nefunkčními práci s charaktery a osobními dramaty a nedodává ani nejlepší vizuál a ani nejlepší efekty. Ve finále ale oukey patriotický film, který podle všeho ani větší ambice neměl a mít nemohl. Z Emmericha oscarový tvůrce lusknutím prstu není, mohlo to ale být o mnohem horší a za to jsem ve finále rád. Z Emmerichových filmů mám zatím Bitvu o Midway rád nejméně (společně s Anonymem), rozhodně si ale nemyslím, že jde o špatný film..... () (méně) (více)

666teen 

všechny recenze uživatele

Oberst Emmerich tentokrát udržel na uzdě svojí pověstnou zálibu v mávání federální US vlajkou a i míra patosu je tentokrát přijatelná! Copak se to děje? Aha, oni si kousek zaplatili soudruzi z Pekingu. Tak to vysvětluje ten nálet zer na bezbranné kulie. S bitvou o Midway to sice nesouvisí, ale hromada kadaverů vypadá prostě dost kůl. No. S vizuálem jsem neměl problém, i když průlet digitální přehradnou palbou nad Akagi by nezvládl ani sokol na tripu. Ale co už. Dobré to bolo. A Woody Nimitz by si zasloužil, aby po něm pojmenovali nějakou loď. Třeba letadlovou. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Ach jo, keby to nebolo tak prekypujúce pátosom a patriotizmom, tak to mohol byť celkom zaujímavý životopisný vojnový film - Dick Best bol fakt best, zrušiť dve lietadlové lode sa nevidí tak často. Určite jeden z mála príkladov, kedy jeden človek sám dokázal výrazne pohnúť pomyselnými váhami vojny a prikloniť si ich na svoju stranu. Aj vzdušné súboje bavili, hoci niekedy tej digitalizácie bolo až moc. Lepší priemer. 65/100 ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Roland Emmerich je značkou na filmy, u kterých kritika kvoká zděšením. Aby si zjednal respekt, šel na to po vojensky. Urval kus válečných dějin, zapracoval do nich z historického hlediska existující postavy, i když u něj je možné, že tyhle postavy zbavil životnosti a vtiskl jim svoji plochost, tolik typickou pro jeho tvorbu, ale hlavně rozpoutal epickou leteckou bitvu, které se v kokpitech účastní Ed Skrein, Nick Jonas, Luke Evans a mnozí další. A Mandy Moore si na pořádného železného ptáka musí počkat v pohodlí domova. V hysterických tabulkách tenhle počin bude brán za velice snaživý, a mnozí budou rádi, že Emmerich udržel na uzdě patos, který ovšem jinak ve zvýšené míře provází většinu jeho předešlé tvorby. Zarážející je nicméně technická nevybroušenost jeho díla a jistá dějová rozkouskovanost. To druhé přisuzuji scenáristovi, Wes Tooke doposud psal jen seriálové záležitosti, načež tato nezkušenost je v mnohém znát při absenci plynulých přechodů a skokových posunů v ději. Emmerich se nikdy nevyžíval v dialozích, tudíž je celkem znát jeho nezájem stavět scény na mluveném slovu a mnohem raději jde do bitvy. A ta má své digitální mouchy. Vzpomínáte si ještě na vzrušené lety z Top Gunu a pohádky O princezně Jasněnce a létajícím ševci? Digitální perutě určitě díru do trikové oblasti tentokrát neudělají. Občas piloti trůnící v kabinách letounů budí smích, paradoxně jim jde v naprosté většině scén o život, jak nemile blbě vypadá vzdušný prostor kolem nich, výbuchy jsou přitrouble zaostalé a celkově první dojmy z bitvy opravdu nebyly optimální. Ovšem po pár leteckých záběrech se dojem zlepšil, no spíše jsem si zvykl, a z celého filmu jsem se těšil na střel(e)nou americkou zábavu ve vzduchu, kdy na vodě dostává zabrat japonská flotila, a japonské letky nevyjímaje, pokud vzlétnou. Ono to bylo to hlavní a podstatné v celém filmu, neboť žádná z postav se neukázala být zázračným tahounem. V popředí se ocitl Ed Skrein coby hrdinný pilot "Dick" Best, ovšem ty sympatie k němu byly v podstatě nijaké. Dobrá, snažil se, větší sympatie jsem však pocítil k jeho filmové manželce Mandy Moore, možná nejlépe zahrané emotivní postavě, ačkoliv těch mužských je ve filmu drtivá většina, všichni se v té vřavě ale tak nějak ztráceli. Nick Jonas se s tou nežádoucí zapomenutelností postav popral nejlépe. Dennis Quaid, Woody Harrelson a Patrick Wilson, tedy hvězdné herecké akvizice, řídili bitvy ze souše a trochu bránili dynamickému dění. Film má přes dvě hodiny a trochu s touto délkou bude bojovat divák. Nemyslím si, že bych třeba chtěl jej vidět v krátkém sledu opětovně. Asi ani nemá smysl příliš řešit historickou validitu. Emmerichův výklad dějin sice působí, že má o něm přehled, i tak bych byl obezřetnější v jeho dějepisném vnímání/přepisu. Ostatně závěrečné popisky u důležitých vystupujících postav jsou jistě prospěšné a ozřejmí, co s nimi bylo dál, až vrtule a lodní šrouby utichly. Roland Emmerich nutně potřeboval seriózní zářez ve své filmografii. Ve válečném žánru si nevedl tak suverénně, jak bych čekal, ovšem Michael Bay se ve srovnání s tímto počinem musí za svůj Pearl Harbor červenat. 7/10 () (méně) (více)

classic 

všechny recenze uživatele

Nemecký »pustošiteľ« č. 1 - Roland Emmerich, sa tentokrát akosi držal príliš skrátka, na uzde, či ešte lepšie povedané: „Na reťazi” , pretože býval naučený vo veľkom (vy)hubiť celú Matičku Zem, alebo aj Veľké Jablko, ktoré napadli buď rozčúlení, samozvaní votrelci, či aj gigantický, zmutovaný veľjašter s menom Godzilla nemala extra dobrú náladu, alebo, skrátka, už len Matka príroda naplno úradovala, že sa práve teraz, v tomto okamihu, normálne čudujem, ako si tento nevyspytateľný režisér mohol vystačiť iba s niekoľkými zničenými bojovými loďami a krížnikmi, a to najprv v predohre - Pearl Harbor, a potom neskôr už v epickom vyvrcholení v Bitke pri Midway, kde sa síce už trochu viac, ako sa povie: „Odtrhol z reťaze, ako spupný pes” , ale i napriek tomu je to celé ešte v rámci únosnosti, pričom som bol aj E-X-T-R-A požehnane zavalený „digitálnym bordelom” - par excellence ! Čiže, mal som čo dočinenia s vojnovým filmom z 2. svetovej vojny, v ktorom Japonci nie sú bezprostredne vykreslení (vnímaní), ako beštiálne zveri, že zasa typickí Yankees sú pre zmenu za najväčších, vlasteneckých hrdinov, keď aj oni hrdinsky umierajú ! Vizuálne efekty dosť bijú do očí i niektoré herecké výkony sú prehnané, a to ani nehovoriac o plytkom scenári nováčika Wesa Tookea, ktorý sa doteraz venoval iba seriálu Kolónia, že asi sotva s Midway urobí dieru do sveta... ? PS: Patrí už Roland Emmerich do režisérskej kazajky... ? Otázka za milión. ()

Galerie (113)

Zajímavosti (13)

  • V čase 1:58:15, ve scéně při přistávání pilota Richarda "Dick" Besta (Ed Skrein), je vidět z dálky, že se vrtule motoru netočí. Při další scéně zblízka je vidět, že se vrtule stále ještě dotáčí. (PatchmaN)
  • Bitva u Midway bylo poslední velké nasazení bombardérů TBD Devastator. V té době už platily za zastaralé stroje a po bitvě začaly být rychle nahrazovány modernějším typem TBF Avenger a dále sloužily už jen k výcviku. (Foxhound#1)
  • Dvoumotorové americké bombardéry, které útočí na japonskou flotilu, jsou typ Martin B-26 Marauder. Ty se této bitvy skutečně zúčastnily, ale pouze v počtu čtyř strojů. Dva náležely do stavu 69th BS / 22nd BG a dva do 408th BS / 22nd BG operujícich z pozemní základny Midway. Sice šlo o armádní stroje, ale na tuto akci byly vybaveny torpédy. Všechna minula cíl a dva z Marauderů byly ztraceny. (p3tris)

Související novinky

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Válečný Midway nabírá obsazení

Válečný Midway nabírá obsazení

10.08.2018

Nový film režiséra Rolanda Emmericha (2012, Den nezávislosti) akční thriller z druhé světové války Midway, začíná postupně uzavírat obsazení. Vedle již dříve potvrzených Woodyho Harrelsona, Mandy… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno