Režie:
Roland EmmerichScénář:
Wes TookeKamera:
Robby BaumgartnerHrají:
Ed Skrein, Patrick Wilson, Woody Harrelson, Luke Evans, Mandy Moore, Luke Kleintank, Dennis Quaid, Aaron Eckhart, Keean Johnson, Nick Jonas, Ecuši Tojokawa (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Válečný velkofilm světoznámého režiséra Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, Patriot, Godzilla) líčí příběh příslušníků amerického námořnictva a letectva v bitvě u Midway, která znamenala zlom na pacifickém bojišti druhé světové války. Hvězdně obsazený film (Luke Evans, Woody Harrelson, Patrick Wilson, Ed Skrein, Aaron Eckhart, Nick Jonas a další) působivě ukáže nejen pozadí konfliktu, ale zejména bitvu samotnou, která doposud nikdy nebyla natočena tak velkolepě. Zároveň nám jednu z rozhodujících námořních bitev druhé světové války přiblíží i z pohledu japonské armádní elity. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (17)
Recenze (399)
Kdo jiný mohl natočit tuto velkolepou akční podívanou než Roland Emmerich? Film je skutečně nabitý hvězdnými jmény. Celé to začíná útokem na Pearl Harbour. Poté film sleduje následný vývoj událostí, až po zmíněnou bitvu. Pro neznalce detailů bitvy to byl zajímavý pohled. Film se soustředí hlavně na piloty, přestože se snaží ukázat i námořníky nebo kryptografy. Co dodat, prostě Japonci dostali na prdel, vlastenecký film... "Jsou to odvážní muži." ()
20 minut útok na Pearl Harbor a poté "tohle je za Pearl Harbor", máme tu další větší film o nejslavnější bitvě druhé světové války v Pacifiku. Akční podívaná je náležitě světelná, výbušná a velkolepá, ideální vypnout mozek a kochat se, ve zbytku však poměrně častý válečňácký neduh - hodně postav, co nemají šanci přirůst k srdci a vyniknout, výsledek pak emotivně nedopadá jak by měl. Solidní, patetický v rámci mezí, nijak pamětihodný. Někdy dám opáčko 1976 verze. ()
„Probudili jsme spícího obra a naplnili ho strašlivým odhodláním.” Patriotismus na každém druhém kroku, patetické projevy a destrukční orgie po emmerichovsku. Němec v americko-čínské koprodukci natočil velkofilm o stěžejním obratu ve vývoji americko-japonské války v Tichomoří. Když Japonci napadli Pearl Harbor, vstoupily Spojené státy do druhé světové války a ve vzduchu se začaly dít věci. Chtě nechtě je to každopádně další prvoplánové zadání producentů, na které Emmerich prostě slyší a rád po něm skočí. Jednoduše rutina s nulovou invencí, která žádá diváctvo o vypnutí mozků a užití si válečného řádění, kdy je jedno, jestli to v další scéně koupí Tonda nebo Vlastík. K žádné z postav se neupneme, prostě jen přeskakujeme z jedné na druhou. Akce je slušná, ale předigitalizovaný vizuál se začne velmi brzy zajídat. Ve výsledku si dám vždycky raději Bayův velkofilm s Benem Affleckem: měl možná moc záběrů zalitých sluncem, ale rovněž scény natočené mistrovskou rukou a hlavně emoce. ()
Filmu z roku 1976 jsem dal 4* a toto je slabší. Méně přehledné. Přitom mnohé charaktery jsou sympatické a mnohé scény úžasné. Emmerich se snažil obsáhnout čas od přepadení Pearl Harboru a to se někde podepsat muselo. ■ Po druhém vidění zvedám na 4*. Ukázal jsem to přítomnému zbytku rodiny a zjistil, že to docela dobře funguje jako dokument pro lidi (děti), kteří o úvodu války v Pacifiku nic nevědí. Prťatům se to líbilo víc, než 1917. ()
Docela jsem se těšil na válečný film klasického střihu, velkou trikovou podívanou, která mě bude bavit, uteče a zároveň nebude úplně hloupá. No bohužel jsem dostal velmi dlouhou a průměrnou nudu s mizerným scénářem, který si nedal záležet skoro na žádné postavě, s přehrávajícími herci a překvapivě i s odbytými triky (při útoku na Pearl Harbor vypadaly jako zadní projekce) a akčními scénami, které měly šťávu jen tu a tam. Na humor či cokoliv svěžího úplně zapomeňte, od mého oblíbeného Rolanda Emmericha je to stejné zklamání jako onehdy 10.000 př. n. l. Bayův Pearl Harbor je o řád lepší, a přitom to také není skvost. ()
Galerie (113)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (13)
- Natáčelo se od 24. září do 12. prosince 2018 v Montréalu (Québec, Kanada) a na Havaji. (BMW12)
- První film Rolanda Emmericha, ve kterém se zaměřil na válečné drama z období druhé světové války. (Nach)
Reklama