Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečný velkofilm světoznámého režiséra Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, Patriot, Godzilla) líčí příběh příslušníků amerického námořnictva a letectva v bitvě u Midway, která znamenala zlom na pacifickém bojišti druhé světové války. Hvězdně obsazený film (Luke Evans, Woody Harrelson, Patrick Wilson, Ed Skrein, Aaron Eckhart, Nick Jonas a další) působivě ukáže nejen pozadí konfliktu, ale zejména bitvu samotnou, která doposud nikdy nebyla natočena tak velkolepě. Zároveň nám jednu z rozhodujících námořních bitev druhé světové války přiblíží i z pohledu japonské armádní elity. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (17)

Trailer 1

Recenze (399)

Dale 

všechny recenze uživatele

Emmerich sem-tam prekvapí niečim zaujímavejším, no väčšina jeho filmov sú čistý blockbusterovský priemer, ktorý občas dobre padne, keď chce človek vypnúť. Midway bohužiaľ u mňa nedosiahlo ani na ten priemer. Keďže som videl omnoho lepšiu verziu z roku 1976, nič nové ani prekvapivé tu na mňa nečakalo. A navyše tu pátos cítiť z každej vety, z každej scény. Postavy sú nezaujímavé, herci nevýrazní a akcia, ktorá mala byť hlavnou devízou tohto spektáklu je digitálny shit. Nech sa na mňa nehnevajú, ale z tých nerealistických výbuchov a digitálneho ohňa ma začala bolieť hlava a absolútne ma to nebavilo. Kde sú tie časy, keď vo vojnových filmoch boli skutočné lietadlá a lode a občas aj skutočný výbuch? Aspoň keby tie efekty vyzerali ako tak realisticky, takto to oveľa viac pripomína počítačovú hru ako film. Zvlášť zábery akože z lietadla, ktoré si to frčí medzi stovkami guliek a výbuchov sú fakt na smiech. P.S. Pri pohľade na Harrelsonov zamračený výraz tváre som každú chvíľu čakal, že sa zaškľabí, utrúsi nejakú hlášku a zabije pár zombíkov, no zostalo to pri tej nude. ()

Nevka 

všechny recenze uživatele

Typický Emmerich. Nemám nic proti používání CGI, když je to ku prospěchu věci - například vesmírné lokace, věci technicky nereálné a mnoho dalšího. Každopádně nic se nemá přehánět. To ale zjevně nikdo Rolandovi neřekl, a tak v každé druhé scéně dostáváme krásné pohledy na zelené plátno, které se vyskytuje i na místech, kde se dalo celkem jednoduše točit i bez něj. Nemluvě o "gumových" lodích a explozích, které by si zasloužily ještě nějaký ten týden péče ve studiu. On by to nebyl ani takový problém, kdyby zbytek šlapal jako hodinky. Ale on nešlape... Postavy jsou naprosto o ničem, herecké hvězdy jsou v jejich rolích absolutně nevýrazné až zbytečné a příběh obsahuje spoustu nadbytečných odboček, které nemají žádný podstatný vliv na hlavní směřování děje. Tvůrci se ke smůle všech okolo snaží postihnout co možná největší časové období, a tak místo pořádné bitvy u Midway sledujeme k krátkém sledu Pearl Harbor, bombardování Tokia a Marshallovy ostrovy. V neposlední řadě také dojde na samotnou Midway, ale ta jako taková zabírá 1/3 maximálně 2/5 stopáže. A to je už z principu špatně. Na druhou stranu se nedá říct, že by tady někdo podcenil faktografickou přípravu. V tomhle ohledu se totiž film drží obstojně a na plátno převádí i různé situace doložené dobovými fotografiemi. Celkově je tak pro mě Bitva u Midway průměrná a na poměry válečných snímků až mírně podprůměrná podívaná, která brzy vyšumí. Možná to ještě změním, ale nakonec za dvě. Toho špatného tam bylo více, než toho dobrého. ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

S každým dalším megafilmem, ve kterém Roland Emmerich všecko rozseká, rozstřílí a rozbombarduje si říkám, že úplně nejlépe muselo být tomuto německému režisérovi v devadesátkách, kdy byl každý jeho nový film mnohem více vidět. S větší dostupností cgi efektů totiž ono kouzlo vyprchalo. Na druhou stranu ale musím přiznat, že ačkoliv jsem posledních několik mistrových filmů odzíval, Midway mi vlastně přišlo úplně v pohodě a zavzpomínal jsem si na Bayův Pearl Harbor (Midway (1976) nejspíše nikdy neuvidím). Místy jsem se pousmával nad patetickými a patriotistickými výjevy, jež mi po tolika letech přijdou až přespříliš ohrané (když Aaron Eckhart nastoupil na scénu, vytryskl jsem smíchy), ovšem zjevně k tomuto žánru patří. Ed Skrein mě v mnoha filmech vyloženě s*al, ale ani ten tu není napřesdržku a i když se tvůrci ani tentokrát nevyhnuli, pro tento subžánr tolik specifické, přestřelené stopáži, nebylo to žádné peklo, které by bylo k nepřežití. A ambice tuším ani vyšší nebyly, snad jen u té finanční stránky, kde se vyloženě nezadařilo (100:125mil). PS : Woody Harrelson je největší frajer vždycky a všude! ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Anžto dle verbalovy typologie se asi nejvíc blížím skupině číslo 1, pak tedy v odpověď na jeho každodenní dávku masturbace ega (o genitáliích těžko hovořit, neb majonézu v jeho případě dávno nahradila písmenka) krzevá psaní komentářů na csfd poslušně hlásím, že pár míst pro hnidopišské vojenskohistorické poznámky se vskutku najít dá. Od detailů typu že Enterprise v době napadení Pearl Harboru měla kromě katapultů na horní letové palubě ještě spodní katapult vyvedený přímo z hangáru (a tudíž její příď vypadala poněkud jinak než v úvodních záběrech) nebo že loď potápějící se v bitvě v Korálovém moři vypadá jako Yorktown, nikoli jako Lexington, přes takové ty poznámky jako že SBD Dautless je podle filmařů výkonnostně něco mezi ef patnáckou a X-plánem Luka Skywalkera (tudíž Amícové nepotřebují ani stíhače) až po to, že jakékoli plánování a strategická rozhodnutí se tu namísto týdnů poctivé práce odbudou nějakým tím motivačním pohovorem. Nejvíc mě asi štvalo, že největšího blbce dělají z Naguma, jenže ten se tradičně musel řídit plány vypracovanými někým jiným a zaštítěnými Jamamotem. Upřímně myslím, že Jamamoto je hodně přeceňovaný admirál na úkor jiných velitelů a právě Nagumo to dodatečně schytává za něj. Typickou japonskou chybou bylo tříštění sil, dělení svazů operujících stovky mil od sebe tak, že se nemohly vzájemně podpořit, když bylo třeba a podobně, a to nebyla Nagumova vina. Abych se vrátil k filmu, fascinovalo mě, jak některé detaily nám tvůrci servírují pod nos (třeba zrovna ten pokus B-26 vrazit do Akagi, což Nagumo rozhodně nekomentoval poznámkou, že Američani nejsou stateční, právě naopak, prohlásil pilota za "Velmi statečného muže"), či roli ponorky Nautilus a torpédoborce Araši, zato jiné poměrně zásadní ignorují, třeba ztrátu části bomb v McCluskyho eskadře vinou vadných pojistek či vůbec roli eskadry Leslieho z Yorktownu (ve starém filmu z roku 76 to neopomněli). O japonských dvou protiútocích na Yorktown se jen mluví, role ponorky I-168 či osud Kuritovy skupiny tu taky není. Když už chtěli zobrazit válku od začátku až k bitvě, tak je hezké, že se tak bijí v prsa nad bezvýznamným útokem na Gilbertovy ostrovy v únoru 1942, zato většina podstatných událostí, tedy onen "katarakt katastrof", slovy Churchilla, jako pád Singapuru, Holandské východní Indie, Filipín a četných amerických základen, je zcela pominut. Co se týče filmařského řemesla jako takového, je to film co vypadá jak z roku 1952 s triky z roku 1953, tedy přesněji zadní projekce z té doby vypadá skoro lépe než tahle arkádová omalovánka s proslovy jak z příruček "Jak být správným menedžrem" a "Jak motivovat svůj tým". Všichni jsou tu pohodoví hoši drsani, když se objeví náznak pochyb, stačí poplácat po rameni a ukázat fotku rodiny a rázem je slunce jasnější, nebe modřejší a vlajka s hvězdami a pruhy se více vlastenecky třepetá. Jako celek to není ani dost dokumentární, aby to mohlo sloužit alespoň orientačně coby historická příručka, ani až tak moc blbé, aby se z toho dala dělat sranda (výjimkou je třeba scéna návratu hrdiny, která se nebezpečně podobá poslednímu přistání Toppera Harleyho a při níž jsem slzel smíchy a pomáhal hercům s dialogy, když jsem je doplňoval o hlášky "tohle už mi nikdy nedělej, jsi můj přítel" a podobně). No co víc k tomu. Prostě Emmerich, jen ty exploze ve Dni nezávislosti byly realističtější. () (méně) (více)

HAL 

všechny recenze uživatele

Některé Emmerichovy filmy mám dost rád, ale tady když si pro srovnání s Midway dám tu prostřední hodinu z Pearl Harboru, tak teď vedle Baye působí jak někdo z Jedličkova ústavu. Samotná bitva o Midvay je pak zajímavěji pojatá i v té verzi ze sedmdesátých let. Vysvětlit se tohle dá jen tím že Emmerich celé natáčení napůl prospal, díky nekonečným dodávkám čínského opia, stejně jako evidentně všichni herci, a celé to spíchl na koleni debutující scénárista a nekonečně neschopný kameraman, který nikdy v životě nic koukatelného nenatočil - tady ze všeho tak moc svítí green screen, a všechny záběry akce jsou tak zoufale nudné, že bych tomu zajímavější vizuál dokázal dát i já. Jeden z nejzbytečnějších válečných filmů jaké jsem kdy potkal. 3/10 ()

Galerie (113)

Zajímavosti (13)

  • Ve filmu je u amerických strojů věnována veškerá pozornost torpédovým bombardérům TBD Devastator a střemhlavým bombardérům SBD Dauntless. Celkově film působí tak, že Američané útočili naprosto nechránění, což samozřejmě není pravda. Americké letouny byly doprovázeny palubními stíhačkami F4F Wildcat a při prvních útocích na atol Midway se do boje zapojila i tamní posádka námořní pěchoty se stíhačkami F2A Buffalo a F4F Wildcat. (Foxhound#1)
  • Postava Admirála Isoroku Yamamota (Etsushi Toyokawa) i zde pronese legendární hlášku o spícím obrovi, kterou rovněž ta samá postava říká doslovně na konci filmu Tora! Tora! Tora! 1970. Ačkoli prý citace může vyjadřovat Admirálovi skutečné pocity po útoku, neexistuje žádný důkaz, že by kdy tyto slova Yamamoto doopravdy vypustil z úst. (Bertramm)
  • V čase 1:58:15, ve scéně při přistávání pilota Richarda "Dick" Besta (Ed Skrein), je vidět z dálky, že se vrtule motoru netočí. Při další scéně zblízka je vidět, že se vrtule stále ještě dotáčí. (PatchmaN)

Související novinky

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Válečný Midway nabírá obsazení

Válečný Midway nabírá obsazení

10.08.2018

Nový film režiséra Rolanda Emmericha (2012, Den nezávislosti) akční thriller z druhé světové války Midway, začíná postupně uzavírat obsazení. Vedle již dříve potvrzených Woodyho Harrelsona, Mandy… (více)

Reklama

Reklama