Režie:
Joseph L. MankiewiczScénář:
Philip YordanKamera:
Milton KrasnerHudba:
Daniele AmfitheatrofHrají:
Edward G. Robinson, Susan Hayward, Richard Conte, Luther Adler, Paul Valentine, Efrem Zimbalist Jr., Debra Paget, Hope Emerson, Esther Minciotti (více)Obsahy(1)
Právník Max Monetti (Richard Conte) po sedmi letech strávených ve vězení přichází na schůzku se svými třemi bratry. Jejich otec Gino Monetti (Edward G. Robinson) je italsko-americký bankéř, jehož bezohledné metody vedou k trestnímu obvinění. Max bere zodpovědnost na sebe, aby zachránil otce. Po přepuštění ho jeho milenka Irene Bennett (Susan Hayward) přemlouvá, aby zapomněl a začal nový život. Ale Max má jiné plány. Čas na pomstu dozrál. (ilclassico)
(více)Recenze (12)
Tieto klasické drámy majú jednu veľkú vadu, väčšinou sú v prvej polovici plné vaty, kvantami vaty. A strašne ukecané. V záplave textu divák iba ťažšie hľada také informácie, ktoré sú dôležite pre jeho ďalší priebeh. Až po hodine sa konečne príbeh odlepuje a ponúka očakávané "divadlo". Jednoznačnou hviezdou je ale E.G.Robinson, ktorý fantasticky strháva na seba pozornosť. Jeho slovná kadencia je bravúrna. Scény, kde je a nie je na obrazovke, sú ako z dvoch rozdielnych filmov. Len on ťahá film z nudy. Možno, keby záver príbehu bol o vykonaní pomsty (vendetty) a nie o moralizujúcom zmierení... ()
Skvěle napsaná, šťavnatá role pro Edwarda G. Robinsona jako tvrdého otce bankéřské rodiny přistěhovalců z Itálie v USA 30.let. Důraz na rodinné vztahy, kvalitní jsou i vedlejší role, ale Robinson je bez debaty hlavním tahounem. ()
Klasifikace noir je zde spíše zavádějící. Jde o dramatickou "East Side story" zrady v rodině, zášti a srabáctví, ale také hezký případ o toxický výchově. Otravnější oplétačky s Irene tolik necením, ale vše povznáší charismatický Robinson a jeho starý sicilský dědek kapitalista, bankéř zákon-nezákon. Kvalitní je casting do všech rolí, k tomu také větší důraz na styl. ()
Edwarda G. Robinsona mám hodně rád, viděl jsem s ním spoustu filmů (slabost mám zejména pro jeho dva noiry pod režijní taktovkou Fritze Langa – The Woman in the Window a Scarlet Street), ale právě role Gina Monettiho je možná tou nejlepší, ve které jsem ho doposud viděl. Přestože v hlavní roli Maxe Monettiho exceluje též tradičně skvělý Richard Conte, top billing plakátu a výkonu náleží Robinsonovi – jeho postava si krade každou scénu pro sebe a vrcholem je jeho „new vs. old world“ proslov. Suverénní herectví je u Robinsona standard, s přehledem zvládl ztvárnit křehké osobnosti i naprosté parchanty, ale postava Gina Monettiho má specifické kouzlo. Vše podtrhuje brilantní kamera Miltona Krasnera, která si dává záležet na budování atmosféry – viz dlouhá jízda po schodech z úvodu filmu. Joseph L. Mankiewicz se řadí mezi naprostou špičku tvůrců své doby – zanechal za sebou filmové perly, mezi které House of Strangers rozhodně patří. ()
Dráma rodiny, ktorá nikdy nefungovala ako by mala. Edward G.Robinson podáva vynikajúci výkon, jeho postava hlavy rodiny je prehliadkou herectva. ()
Na pětku se to u mě vytáhlo především z toho důvodu, že je to film o tom jak důležitá je rodina a kvalitní rodinné vztahy. To je nakonec ve filmu to hlavní a pomsta je až na druhé koleji. ()
Zdařilé noirové drama o tom, že příbuzné si nevybíráme. Když si vezmu výkon E. G. Robinsona tak musím říct, že taliánský bankéř a hlava dysfunkční rodiny, byla pravděpodobně jeho nejlepší rolí. ()
Když to v rodině nefunguje, jak by mělo, mohou být následky skutečně nepříjemné pro všechny zúčastněné. Max se vrací z vězení a je jasné, že mu jde o to, aby se pomstil na vlastních bratrech. Jeho otec není zrovna příjemný člověk, ale ani on se nechová nejlépe. Docela s napětím čekáte, jak to celé dopadne. ()
ocenenia : MFF Cannes 1949 - Najlepší herec (Edward G. Robinson) ()
Jasne, ze moje hodnoceni je prilis nizke, ale me film proste nebavil... PS: noir to neni. ()
Výborný Robinson v roli naivního italského bankéře se svéráznými názory a teoriemi. Bohužel starosti svobodného bigamisty, které okupují snad většinu filmu, mě vůbec nezaujaly. Myšlenka sice dobrá, ale kdyby byl film o 20 minut kratší, tak by mu to jen prospělo. ()
Je to něco mezi divadlem/telenovelou a dramatem. Ač příběh hodně zestárl, kulisy jsou dobré a postavy jsou skvělé, a i tak starý film skvěle podává divákovi ameriku jak má být. ()
Reklama