Režie:
Edgar WrightScénář:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Steven PriceHrají:
Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Hamm, Eiza González, Jamie Foxx, Jon Bernthal, Sky Ferreira, Viviana Chavez, Flea, Wilbur Fitzgerald (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Talentovaný mladý řidič (Ansel Elgort), který zajišťuje zločincům únik z místa činu, je ve své práci tím nejlepším z oboru i díky hudbě, kterou si během ní pouští. Když se Baby setká s dívkou svých snů (Lily James), vnímá to jako příležitost opustit život zločince a začít znovu. Poté, co je ale mafiánským bossem (Kevin Spacey) přinucen zúčastnit se další akce, která je předem odsouzena k neúspěchu, ocitá se v ohrožení jeho život, láska i svoboda. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (848)
Táto akčná krimi komédia vie šliapnuť na plyn a ženie sa vpred zbesilým tempom za zvuku nespočetne chytľavých songov. Nielen hudba a šialená akcia, ale aj kamera rozhodne stojí za zmienku. Zbesilý a rýchly strih striedajú dlhé zábery bez jediného prerušenia. Baby Driver je rozhodne veľkým prekvapením a osviežením v jednom. Vynikajúca herecká zostava podčiarkuje hravosť aj vypäté scény. Ich charizmu a talent podržia aj samoúčelné momenty plné klasických akčných póz, ktoré pobavia a nepôsobia trápne, čo by menej skúsení herci rozhodne nezvládli. Keby scenáristovi na konci nedošiel trochu dych a postavy zostali viac verné svojim charakterom, jednalo by sa o takmer dokonalé štylizované akčné béčko, ktoré svojou hravosťou a skvelými songy okorení každý filmový večer. ()
Celkom zaujímavý snímok, základná os príbehu sa síce moc neodlišovala od štandardnej romanticko-akčnej schémy, kde hlavný hrdina sa zaľúbi a chce sa napraviť, no táto klišé dejová linka bola pomerne originálne predostretá divákovi. Tiež sa mi páčila audiovizuálna zložka, to bola nádhera. Na slabší nadpriemer to stačí. 70/100 ()
6. filmový víkend ČSFD, Boskovice Nad mé očekávání parádní záležitost, u které se člověk nestihl ani na chviličku nudit díky parádní akci, navíc se i zasmál u humorné složky příběhu a v neposlední řadě potěšil i vynikající soundtrack a skvělé herecké výkony. Navzdory předvídatelnému průběhu jsem Baby Driver sledoval se zaujetím. Od samého začátku je tu jasná podobnost se snímkem Drive, což ovšem není na škodu. Zvažuji i 5* díky tomu, že jsem se vskutku bavil. ()
Ačkoliv to částečně odporuje mému filmovému přesvědčení, že by si každý filmař měl moci dělat, co chce, si začínám říkat, že by každý filmař měl povinně dodržovat hodinu a půl stopáže, pokud nemá vitální obsah pro všechny ty minuty navíc, god dang it. Opravdu to vypadá jako krátký film násilně roztažený na dvě hodiny, nikoliv jako samostatný příběh, který potřeboval být přesně takto vyprávěn. Wright je tak hluboce ztracen ve svých formalistických detailních vyhrávkách, že se úplně zapomíná dívat na celý film z dálky. ()
Muzikál může být i dnes stále živý žánr, a to navíc ne pouze v předvídatelné resuscitaci klasických postupů a la "La La Land" a spol., ale díky uchopení formálním mistrem s ambicí. Primárně sice "Baby Driver" mísí gangsterku a romanci, ale mnohem zásadnější je Wrightův koncept veškerý styl filmu vystavět kolem hudby. Sice ve výsledku postavy zpívají a tančí pouze občas, ale o to víc tu na hudbu tančí auta při honičkách, v rytmu soundtracku se střílí a vykrádají banky, ba dokonce i ty zamilované pohledy mají svůj sound. Úvodní titulkový záběr s cestou pro kafe co do choreografie pohybu aktérů, kamery i mizanscény a sladění všech těchto složek s hudbou představuje jeden z naprostých vrcholů muzikálu. Na obecnější rovině je neméně fascinující, že za nejmlaději působícím hollywoodským filmem posledních let stojí čtyřicátník, což se nevztahuje pouze na formální svěžest a feeling filmu, ale také nevyhnutelný pocit generačního lakmusového papírku. Už trailer mohl u třicátníků vyvolávat pocity nepatřičnosti, který film ještě upevňuje svým zastřešujícím principem coby zpřítomnění niterného pocitu mladých vyrůstajících v popkultuře, kde se každý vidí jako hvězda vlastního videoklipu. Věk Wrighta pak prozrazuje pouze hudební vkus a konkrétní volba skladeb, byť podobně jako Tarantino má šanci z oprášených kdysi-hitů a zapadlých vychytávek udělat generační retro soundtrack. Současně ale také ukazuje, jak zásadní vklad do předchozích společných filmů vnášel Simon Pegg, protože "Baby Driver" na rozdíl od nich postrádá nadhled a schopnost se nebrat vážně. ()
Galerie (78)
Zajímavosti (36)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. března 2017 na filmovém a hudebním festivalu South by Southwest v Austinu (Texas, USA). (BMW12)
- V čase 1:20:13 můžeme vidět, že Batsovi (Jamie Foxx) netopýři jsou pouze dočasné nalepovací tetování. (MatyasF)
Reklama