Režie:
Michael MannScénář:
Michael MannKamera:
Dante SpinottiHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Al Pacino, Robert De Niro, Val Kilmer, Tom Sizemore, Diane Venora, Amy Brenneman, Dennis Haysbert, Ashley Judd, Mykelti Williamson, Wes Studi, Ted Levine (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jsou stejně schopní a stejně posedlí. A stojí proti sobě... Lupič Neil McCauley se specializuje na akce, při kterých jde o velké peníze. Ať už připravuje přepadení pancéřového vozu nebo vyloupení banky, vždy se může opřít o spolehlivé spolupracovníky. Každý jeho zločin je pečlivě naplánovaný a provedený s dokonalou profesionalitou. Když McCauley připravuje svou poslední velkou loupež, po které se chystá na odpočinek, je mu už v patách policejní detektiv Vincent Hanna. Potíž je v tom, že Hanna je stejně schopný a stejně posedlý svou prací jako McCauley. Oba muži toho mají společného víc, než se na první pohled zdá: ani jednomu z nich to například v soukromí neklape. Vincentu Hannovi se hroutí už třetí manželství, McCauley pro jistotu nikdy s nikým nenavázal trvalý vztah. Oba by si vlastně mohli skvěle rozumět. Jenže stojí na opačných stranách zákona a jejich setkání nemůže skončit nijak jinak, než soubojem na život a na smrt… Režisér Michael Mann (Miami Vice, Lovec lidí, Poslední Mohykán) natočil strhující kriminální příběh, ve kterém se vedle akčních scén soustředil na podrobný popis toho, jak jeho hrdinové žijí v soukromí a jak své činy připravují. Při uvedení do kin se reklamní slogany zmiňovaly o tom, že se zde poprvé na plátně setkali dva z největších amerických herců Al Pacino a Robert De Niro. Pravda je, že oba předtím hráli ve filmu Kmotr II (1974), kde však neměli žádnou společnou scénu. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (1 464)
Naprosto bezchybný snímek (ač skoro tříhodinový) s perfektní režií Michaela Manna, kamerou Dante Spinottiho a hudbou Elliota Goldenthala.Skvělé výkony tu podává snad úplně každý, od DeNira, Pacina, přes Treja až po Fichtnera. Samotný závěr filmu je sice výborně natočený, což ale nemění nic na tom, že mi dost vadí to, jak to skončí (leč to prostě jinak ani skončit nemohlo) a taky třebas i to, že příběh některých postav zůstává nedořčený. ()
Kriminální akční drama, to jsou slova vystihující tenhle film. Vlastně ne tak úplně, ještě tam chybí pár slov jako "skvělé", "božské" a tak. Michael Mann vytvořil výborný příběh o zásadovém poldovi a sympatickém zločinci, skvěle ho obsadil, herci ho výborně zahráli, a všichni odešli domů s oprávněným pocitem perfektně odvedené práce. A opovažte se držkovat proti stopáži. U mě už víc než deset let na plných 100%. ()
Nenápadná akční krimi, která jde v psychice postav i po nejdrobnějším detailu, i té nejmenší scéně dodá silný význam a napětí nechá vyšplhat na až neuvěřitelnou míru. A komu fandit? S neodbytným mrazením v zádech snad jedině oběma. Chvíle, kdy Neil vidí Vincenta přicházet po chodníku je bombou, na kterou jsem se celou druhou polovinu natěšeně třásl. Heat je prvním otevřeným vítězstvím Mannovy civilní formy a nemizícího pocitu bezprostřední interakce s dějem. Mám v sobě úzkost. Držím si ji tady, abych byl ostrý a pozorný. To potřebuju. ()
S Heat jsem svedl svůj vlastní nelítostný souboj. Podvakráte si ho zapl večer v televizi a pokaždé skoro usnul pomalým tempem vyprávěním, takže moje strana raději ustoupila od dívání. Ale rozhodl jsem se dát mu ještě jednu šanci, čerstvý a odpoledne. A tentokrát to klaplo. Nelítostný souboj je docela dost propracovaný, snaží se i rozvíjet charaktery hlavních postav, což se mu celkem daří, ale přecejenom trochu doplácí na přemrštěnou stopáž, která se prostě nevyhla nudnějším místům. A taky zbytečnému zaváhání McCauleyho na konci, které nevyznívá příliš uvěřitelně. Jinak je to ale kvalitní kriminálka vyšperkovaná soubojem mezi 2 profesionály ve svém oboru a oba jsou opravdu skvěle vybráni (sám přesně nevím, jestli jsem víc fandil Pacinovi nebo De Nirovi). Nejlepší mi přišlo setkání u kafe; kvalitní dialog s velmi zajímavou atmosférou. P.S. Ale ten štěk, který dostala Natálka v tomto filmu jen rok po Leonovi, si fakt nezasloužila. ()
"Můžes si to tady rozdávat s mou ženou, když ona chce, můžeš sedět na jejím gauči, když to dovolí, ale nebudeš kurva čumět na mou televizi!" Člověk musí mít jasně srovnaný priority a to tady polda Vincent i zloděj Neil mají. Oba jsou sice mizerní partneři, ale houževnatí profíci a jejich souboj považuju za nejlepší ve svým oboru. Já při něm totiž upřímně fandím poldovi, aby chytil zloděje a zároveň zloději, aby prchnul poldovi a to se mi obvykle nestává. ()
Galerie (171)
Zajímavosti (80)
- S cieľom pripraviť hercov na úlohy McCauleyho štábu vzal Michael Mann Vala Kilmera, Toma Sizemorea a Roberta De Nira do Štátnej väznice Folsom v Kalifornii, aby sa tam porozprávali so skutočnými zločincami. (Arsenal83)
- Jon Voight přišel s vlastním nápadem, jak vylepšit svou postavu, a to tím, že si nasadí falešné zuby, aby zvýšil dojem sešlosti zločince Natea. Tato drobná změna však okamžitě vedla v Hollywoodu k řečem, že sám herec Voight už je poněkud sešlý a starý. (Hawaj)
- Když se budete soustředit na muže za Vincentem Hannou (Al Pacino) v kavárně, tak postřehnete, že sedí střídavě u skleničky vína, hrnku s kávou a sklenice piva, a to v rozmezí pár minut. (don corleone)
Reklama