Režie:
Michael MannScénář:
Michael MannKamera:
Dante SpinottiHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Al Pacino, Robert De Niro, Val Kilmer, Tom Sizemore, Diane Venora, Amy Brenneman, Dennis Haysbert, Ashley Judd, Mykelti Williamson, Wes Studi, Ted Levine (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Jsou stejně schopní a stejně posedlí. A stojí proti sobě... Lupič Neil McCauley se specializuje na akce, při kterých jde o velké peníze. Ať už připravuje přepadení pancéřového vozu nebo vyloupení banky, vždy se může opřít o spolehlivé spolupracovníky. Každý jeho zločin je pečlivě naplánovaný a provedený s dokonalou profesionalitou. Když McCauley připravuje svou poslední velkou loupež, po které se chystá na odpočinek, je mu už v patách policejní detektiv Vincent Hanna. Potíž je v tom, že Hanna je stejně schopný a stejně posedlý svou prací jako McCauley. Oba muži toho mají společného víc, než se na první pohled zdá: ani jednomu z nich to například v soukromí neklape. Vincentu Hannovi se hroutí už třetí manželství, McCauley pro jistotu nikdy s nikým nenavázal trvalý vztah. Oba by si vlastně mohli skvěle rozumět. Jenže stojí na opačných stranách zákona a jejich setkání nemůže skončit nijak jinak, než soubojem na život a na smrt… Režisér Michael Mann (Miami Vice, Lovec lidí, Poslední Mohykán) natočil strhující kriminální příběh, ve kterém se vedle akčních scén soustředil na podrobný popis toho, jak jeho hrdinové žijí v soukromí a jak své činy připravují. Při uvedení do kin se reklamní slogany zmiňovaly o tom, že se zde poprvé na plátně setkali dva z největších amerických herců Al Pacino a Robert De Niro. Pravda je, že oba předtím hráli ve filmu Kmotr II (1974), kde však neměli žádnou společnou scénu. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (1 458)
Máte někdy taky ten pocit, že se díváte na dobrý film, se kterým je všechno v pořádku, ale stejně z něj naprosto nic nemáte? To je pro mě Heat. S tímhle obsazením a námětem nejde udělat špatný snímek, takže ani Heat špatný není, ale já mám prostě pocit, že téma i herci nejsou úplně využití. Že Pacino a DeNiro se míjejí. Žádné emoce se nedostavily a já jen od poloviny doufal, že už to skončí. Hodně mě to mrzí, ale já si souboj těchhle dvou mých oblíbených herců představoval mnohem nelítostněji. ()
Film! Pri niektorých takto dlhých filmoch často napíšem, že by nezaškodilo to trošku zostrihať, no v tomto prípade Mann mohol ešte kľudne niečo prihodiť. Mann nepripísal nič náhode a prizval si k dielu celú enklávu Pánov hercov a to nemohlo viesť k ničomu inému, než k úspechu. S charaktermi postáv na oboch stranách zákona ťahá Mann dokonale za nitky tak, že sa nevieme v (pamätnom, fenomenálnom) závere rozhodnúť, komu „držať palce“. Horlivostné scény, herci, akcia. 100%. ()
Jestliže Heat u mě v něčem selhává, pak to rozhodně není akce, která je tu opravdu na špičkové úrovni, ale právě tím, co se odehrává mezi touto akcí. Všechny ty osobnostní, psychologické či vztahové mezihry, na mě nepůsobily vůbec věrohodně, spíš jen jako jakýsi nutný background. Film jsem také neviděl s žádnou špičkovou zvukovou aparaturou, abych případně plně docenil i tyto kvality, ale upřímně, většina mých pětihvězdičkových hodnocení se obejde i bez ní. ()
Ultimátní souboj dvou ikon stříbrného plátna může začít, a věřte mi, že Michael Mann se toho zhostil se ctí. Pořád až fetišisticky zabírá noční město a vizuální stránce filmu se nedá nic vytknout. Jen škoda, že se snažil o přemrštěnou psychologii, takže každá i ta nejvedlejší postava tam má rodinu děti atd. proto film trvá olbřímí 3 hodiny a občas je to fakt na obtíž. Jinak ale zahrané to je bravurně a mezi thrillery se jedná o čistý nadprůměr. ()
Snad po sedmi letech jsem si Nelítostný souboj zopakoval a mohu konstatovat, že neztratil nic ze své atraktivity a režisérské zdatnosti. Notně se mi zamlouvá Mannův městský styl, plný šedivosti, betonu a oceli, který díky kontrastním neonům působí až zajímavě futuristickým dojmem a ač to možná zní podivně, tak ze snímku cítím „feeling“ dobré francouzské kriminálky, který mi evokuje zejména „Belmondovky“ sedmdesátých let. Akční scény jsou zvládnuté bravurně a zejména podhledy, kterými je neskutečně šetřeno, berou dech stejně jako menší náběh na tzv. Bayův kamerový oblet /či snad jen oblet, jak chcete/ . Působivý film u nějž by měl být co možná nejkvalitnější formát podmínkou ke sledování, ale silný dojem zachová i tak... ()
Galerie (171)
Zajímavosti (80)
- Neil McCauley (Robert De Niro) v scéne na diaľnici šoféruje Cadillac STS a je prenasledovaný detektívom Vincentom (Al Pacino) na Infinity J30. McCauley sa ďalej objaví za volantom BMW radu 8 (E31) a Chevrolet Camaro. (DrSKusa)
- Počas slávnej prestrelky pri bankovej lúpeži Mann nariadil hercom stvárňujúcim políciu, aby zámerne mierili a strieľali z pušiek iba v poloautomatickom režime. To malo ukázať, že polícia dávala pozor, aby nezasiahla okoloidúcich. Na rozdiel od toho lupiči, ktorí sa starajú len o vlastnú bezpečnosť, strieľajú zo svojich zbraní na plný automat. (Arsenal83)
- Film sa natáčal v Los Angeles, Burbank, Downey, Beverly Hills, Malibu, Gardena, Santa Monica a Long Beach (Kalifornia, USA) od 21. februára do 19. júla 1995. (Arsenal83)
Reklama