Režie:
Michael MannKamera:
Dante SpinottiHrají:
Al Pacino, Russell Crowe, Christopher Plummer, Diane Venora, Philip Baker Hall, Lindsay Crouse, Debi Mazar, Stephen Tobolowsky, Colm Feore, Bruce McGill (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Dr. Jeffrey Wigand, bývalý vysoký představitel jedné velké americké tabákové společnosti, měl díky své pozici přístup k řadě informací o negativním vlivu cigaret na lidské zdraví, a hlavně věděl, jak společnost v tomto ohledu lže veřejnosti. Poté, co byl z firmy pro své názory propuštěn, se na něj obrátil producent úspěšného investigativního televizního pořadu Lowell Bergman s prosbou o pomoc při sestavení reportáže odhalující praktiky podobných firem. Wigand zprvu odmítá, ale později svolí. Někdejší zaměstnavatel mu však začne vyhrožovat a nechá ho sledovat. Přesto se Wigand odhodlá Bergmanovi pomoci. Když je reportáž natočena, vedení televize se ji bojí odvysílat, aby proti sobě nepoštvalo mocné tabákové firmy. Mohlo by to totiž ohrozit plánovaný velice výhodný prodej televizní stanice. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (383)
Ťažko k tomuto niečo napísať, pretože po obsahovej stránke mi takéto filmy nesedia. Len samé noviny a politika, pre mňa nuda. No na druhú stranu to aspoň malo myšlienku a pomerne slušne rozobranú situáciu ohľadom vlastného svedomia a čo to môže pre človeka znamenať, ak sa síce rozhodne správne a v súlade so svojím presvedčením, no naštve svine čo majú moc. Tiež bolo dobré, že tu hrali moji obľúbení herci, takže nakoniec to nebolo až také zlé. Lepší priemer. 65/100 ()
Je to dlouhé, je to velice dlouhé, ale: nenudil jsem se ani minutu, děj mě absolutně strhnul, výkon Al Pacina mě položil na lopatky, režie geniální....a hlavně HUDBA: Lisa Gerrard & Pieter Bourke - jednoznačně výtečně zkomponované a vybrané skladby, hlavně píseň Sacrifice z alba Duality je naprosto úchvatná (měl jsem to štěstí slyšet ji přímo v podání Lisy v Praze). Ve filmu je použita i kytarová skladba od Gustava Santaolally, která později výborně posloužila i v Bábelu. Jeden z nejlepších soundtracků!! ()
Určite netreba predstavovať tie momenty, kedy je sledovanie filmu takpovediac "za trest." Čo ale tie opačné prípady, kedy je film tak dobrý, až máš pocit, že jeho sledovanie je za odmenu? Také pocity vždy panujú pri sledovaní rež. filmografie M. Manna a ani opakované zhliadnutia ma neprestávajú udivovať v tom, ako sú jeho snímky vymaznané. Po vizuálnej stránke ako (doplň vhodné podstatné meno), no a paradoxne obsahová stránka taktiež nikdy nehrá druhé husle, čo je vo filmovom priemysle viac raritné než si vôbec myslíš. Jeho diela sú krásnou ukážkou tých božsky vyzerajúcich, ktoré zároveň netrpia takzvaným syndrómom style over substance, a to som si plne vedomý, že toto píšem do komentára k filmu, ktorého štylizácia je o pár úrovní "slabšia" (nie neúmyselne) než v jeho vrcholných počinoch. The Insider je strhujúcim príbehom z prostredia tabakového priemyslu a monštruóznych prachov. Nielen strhujúcim, ale aj neopozeraným, angažujúcim, vťahujúcim a jeho sledovanie sa inak ako takmer trojhodinovým skalopevným prikovaním ku sedačke opísať nedá. A Al Pacino bleskom na herecký Olymp... --- PS: Pri sledovaní som cítil istý konkrétny, mne známy/dôvodne neznámy & zvláštny pocit, ktorý som s výnimkou počas sledovania Predčítača (1/2019) naposledy cítil počas sledovania filmov v roku 2013. Čo som tým ale presne chcel povedať vôbec netuším x) (9.6.2017) (5.10.2021) ()
Jak daleko dokážeme zajít při prokazování pravdy? A co všechno jsme v boji za ni ochotni ztratit, když víme, že proti nám jsou silnější nepřátelé? Mann je tentokrát téměř nerozpoznatelný a tím pádem i selhávající. S daným tématem jsem od něj totiž čekal bombu a dostal novinářské drama s vražednou stopáží, atmosferickým soundtrackem a nepřekvapivě přesvědčivým Crowem a dokonalým Pacinem. Snad kdyby mě alespoň jeden moment opravdu překvapil, mohlo být lépe. ()
Môj najoblúbenejší Mannov film, kde mi vôbec nevadila jeho pomalá réžia, s ktorou mám občas problém. Film ale skôr stojí na hereckých výkonoch Pacina a Crowea ako na Mannovej réžii, takže je všetko v poriadku. Dráma o nekalých praktikách tabakového priemyslu vytvára zaujímavý paradox o americkej demokracii, kde ste bezmocní voči velkým korporáciám, ale v jednej z nich, v Hollywoode, môžete o tom natočiť film a zožať zaňho slávu. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (33)
- Keď v úvode snímky Jeffrey Wigand (Russell Crowe) prechádza vestibulom tabakovej spoločnosti, v ktorej dostal vyhadzov, jeho chôdza je náhle spomalená blížiac sa k otáčavým dverám. Pred jeho odchodom z budovy (inside) je urobený strih. Význam scény sa objasní až v úplnom závere, kedy Lowell Bergman (Al Pacino), odchádzajúc po prepustení zo stanice CBS, tentoraz prejde cez otáčavé dvere a potom sa záber opäť spomalí, keď je už mimo budovy (outside). Je to paralela na vzťah medzi dvoma postavami, ktoré prišli o prácu, lebo sa rozhodli povedať pravdu – sú insidermi, no stali sa z nich outsideri. (Biopler)
- Celosvětová premiéra proběhla 28. října 1999 v Beverly Hills (Kalifornie, USA). (Varan)
- Ve scéně ke konci filmu, kdy Jeffrey Wigand (Russell Crowe) předvádí studentům chemický pokus, říká, že viděli molekuly chloridu draselnatého. Ten ale z chemického hlediska nikdy nemůže existovat. V rovnici, kterou psal na tabuli, se jednalo o chlorid draselný. (syphonn)
Reklama