Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dr. Jeffrey Wigand, bývalý vysoký představitel jedné velké americké tabákové společnosti, měl díky své pozici přístup k řadě informací o negativním vlivu cigaret na lidské zdraví, a hlavně věděl, jak společnost v tomto ohledu lže veřejnosti. Poté, co byl z firmy pro své názory propuštěn, se na něj obrátil producent úspěšného investigativního televizního pořadu Lowell Bergman s prosbou o pomoc při sestavení reportáže odhalující praktiky podobných firem. Wigand zprvu odmítá, ale později svolí. Někdejší zaměstnavatel mu však začne vyhrožovat a nechá ho sledovat. Přesto se Wigand odhodlá Bergmanovi pomoci. Když je reportáž natočena, vedení televize se ji bojí odvysílat, aby proti sobě nepoštvalo mocné tabákové firmy. Mohlo by to totiž ohrozit plánovaný velice výhodný prodej televizní stanice. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (382)

castor 

všechny recenze uživatele

Další setkání po dlouhých letech a další kvalitní zážitek. Tenhle ostřílený televizní producent a novinář jim podkuřovat rozhodně nebude. Sviním prachatým. Procházelo jim to proklatě dlouho, až jim úder pod pás uštědřil ten, který byl původně jedním z nich, a oni se s ním ve zlém rozešli. A ještě to zkusili se zastrašováním. Tabákový koncern prostě musí dostat pořádný direkt, i když to Jeffreyho bude stát stýkání se s malými dcerami jen sporadicky a intenzivně pozná, co v sobě skrývá slovní spojení „psychický teror“. Eric Roth (Ali, Forrest Gump) spojil síly s Michaelem Mannem a napsali dramatický kus inspirovaný článkem v New York Times. Mann svému (žánrově) dospělému dítku přibalil klasické atributy jako krátké záběry často točené z ruky i dokumentárně laděný obraz. Dante Spinotti prostě odvedl kus kvalitní práce. Mannovi se zase podařilo budovat napětí i bez akčních momentů. Za leccos může děkovat kvalitnímu výběru herců. Al Pacino v té době hodně uměl a diváka solidně těšil, Russell Crowe se teprve rozkoukával, ale jeho chameleonská proměna v prošedivělého vědce je úctyhodná. Z jeho intelektuála vyzařuje přirozená autorita i skrytý závan agresivity, ostatně potíže se sebeovládáním jeho postava přiznává. Perfektně fungují i vedlejší role. A samozřejmě mistr Mann, který to všechno spolehlivě jistí, i když se tematicky nemusí tuzemskému divákovi strefit do noty. A taky je sakra dlouhý. Mou pozornost si ale rozhodně získal. ()

packa 

všechny recenze uživatele

Michael Mann poněkud minimalističtější, než jsme zvyklí. Stopáž typická, na co jiní tvůrci potřebují celých 90 minut, na to Mannovi stačí "pouhých" 150, což ovšem málokdo snese. Herci předvádějí svůj standard (čti: jako obvykle skvělí). Suma sumárum: za pět to není, ale film je to přesto výborný. Tečka. ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

Média ve službách reality či snad realita ve službách médiím? Přičemž médii tu nemusí být označována jen televize, ve které se filmoví hrdinové i jejich reálné předobrazy zoufale snažily ukázat světu pravdu i přes to, že se je celý systém snažil zastavit, ale stejně tak dobře jde mezi média zahrnout i tento Mannův film jako celek - ve své prapodstatě vždy manipulativní s divákovými emocemi a jeho náhledem na předváděnou abstrakci reálného světa, přesto však se roztěkanou narací evidentně snažicí o co nejuvěřitelnější podání příběhu. A v důsledku se mu to i daří, i když z toho nutně vyplývá občasná nepřehlednost děje, mírná odosobněnost postav (za což může i striktně obchodní prostředí) a bohužel i problémy s gradací v přestřelené stopáži, takže místy působí trochu nudně... ale díky precizní režii dokáže i přes to pohltit. 9/10 ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Eric Roth, Michael Mann .. Ani jako už několik let bývalého kuřáka mě ty nelibé řeči a debata o škodlivosti kouření nepotěšila. Kouření škodí nejen vašemu zdraví! Řemeslná stránka filmu je bez jakýchkoliv debat výtečná .. ta kamera, režijní vedení, scénář a parádní herecké výkony stojí za vidění a díky nim se dá celá stopáž bez újmy na zdravý přežít. Na rozdíl od času stráveném s cigaretou.. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Herecky spolehlivý Al Pacino je snad to jediné, co je na tomto dramatu pamětihodné. Jednak mně zpracované téma z prostředí tabákového průmyslu příliš nezaujalo, jednak Russel Crowe si svoji oscarovou nominaci zasloužil jenom svojí výraznou fyzickou přeměnou, jeho herecký projev zde je poměrně mdlý. Ve výsledku jde o nepříliš vzrušující , lehce zdlouhavý a emocionálně nevýrazný film. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (33)

  • V scéne medzi 1:52:30-36, keď prechádza Don Hewitt (Philip B. Hall) redakciou CBS, je možno v horných obrazovkách zazrieť krátky stream z televízneho vysielania. Na ňom je zachytená električka vchádzajúca do podchodu pod Mansfeldským palácom pri Karlovom moste v Prahe. (macadle)
  • Jeffrey Wigand požádal filmaře o dvě věci: zda by nemohli ve filmu změnit jména jeho dcer a taky chtěl, aby nikdo ve filmu nekouřil. Oběma požadavkům bylo vyhověno (kromě tří výjimečných případů). (becki_tu)
  • Mike Moore, právník, který skutečně vedl žalobu proti tabákovým společnostem, zde ztvárnil postavu sebe sama. (M_J_Adler)

Související novinky

Zemřel herec Michael Gambon

Zemřel herec Michael Gambon

28.09.2023

Přichází smutné zprávy jak pro kouzelnický svět Harryho Pottera, tak i pro svět filmu celkově. Ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve čtvrtek 28. září odešel oblíbený a talentovaný britsko-irský herec,… (více)

Zdravé fast-foody?

Zdravé fast-foody?

21.12.2005

Kvalitu jídla bude připravovaný film FAST FOOD NATION posuzovat jinak, než z lékařského hlediska. V připravovaném dramatu režiséra Richarda Linklatera se vše bude točit okolo nejvyšších špiček… (více)

Reklama

Reklama