Režie:
Jonáš KarásekKamera:
Tomáš JuríčekHrají:
Juraj Bača, Natalia Germani, Aňa Geislerová, Marek Majeský, Marek Vašut, Jana Oľhová, Gregor Hološka, Ján Jackuliak, Martin Stránský, Vladimír Zboroň (více)Obsahy(1)
Sametová revoluce v roce 1989 přinesla většině lidí svobodu, někomu ale přinesla i problémy, a někomu jinému zase příležitost a kariéru. Z bývalých prominentů se stávají vězni, z bývalých disidentů a vězňů se přes noc stávají politici a lidé s vlivem. Už za socialismu se začíná odvíjet příběh, který revoluce zrychlí a který vyvrcholí během krvavých událostí největší vězeňské vzpoury u nás. Rozsáhlé amnestie prezidenta Václava Havla ze zimy 1990 se řady těžkých zločinců v leopoldovské věznici netýkaly. Ti se proto vzbouřili a na téměř dva týdny celou věznici obsadili. Oblast věznice se změnila na válečnou zónu a ukončit ji musela až policie a speciální jednotky s využitím vojenské techniky. Nesmlouvavý a tvrdý zásah část veřejnosti ocenila, jiná část poukazovala na jeho přílišnou brutalitu. Emotivní thriller Amnestie o manipulaci, násilí a zradě přináší na plátna největší vzpouru ve vězeňské historii Československa. A spolu s ní i příběh tří párů, jejichž životy se prolínají na pozadí obrovských a rychlých revolučních změn v roce 1989. (Bontonfilm)
(více)Videa (5)
Recenze (187)
Pro lidi, co Listopad zažili, je tento film důležitý, aby pochopili, co se skutečně v těch dobách dělo. Protože doba byla tak hektická a informací tak málo, že jsme věděli ještě méně, než kdysi za Husáka. Jenže lidé přicházeli o obživu, strmě padala měna a bortila se dlouholetá přátelství, takže jen málokdo měl tehdy jasno, o co vlastně jde. Jasno měli vlastně jenom veksláci, havlisté - chartisté a pár vysokých politiků a estébáků. Když se probudili ostatní, bylo dávno pozdě a všechno rozkradeno. ()
Stalo se neuvěřitelné - konečně se narodila působivá výpověď o specificích něžnosti listopadu 1989. Není náhodou, že slovo "komunismus" se tam téměř neobjeví a že řada protagonistů ze zelinářských a řeznických přídavků, občas vtělených do kriminálních zločinců, které přirozeně trestá každý režim, se minimálně vyrovná komunistickým zpravodajským službám. Jednu ze svých nejlepších rolí tu hraje Geislerová, výborný je i Marek Vašut. Absence odbornosti a slušnosti se nedá nahradit frází - jakkoliv motivovanou. Proto je také tato výpověď tak hořká. A jak by jinak vlastně měla vypadat? ()
Scény vzpoury v Leopoldově jsou natočeny skvěle a některé dokonce berou dech. Bohužel značná část filmu je vyplněna nudnou vatou. Hromada smyšlených a hlavně zbytečných postav zabírá místo těm skutečným a natahuje snímek do nesmyslné délky. Slovákům není rozumět, protože neumí mluvit a Vašutovi zase není rozumět, protože neumí slovensky. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby Celosvetovo $314,774▐ Ďalší krásny kus našej histórie. Snaha o dobré dramatické vykreslenie, doby aj postáv sa nezaprie ale na niečo väčšie srdcervúce ešte nemáme dostatočný talent, nadanie, techniku. Ale snaha sa cení tak aspoň máme dosiahnutý slušný priemer. /55%/ ()
Moderní "hollywoodský" audiovizuál ve slovensko-českém filmu, který nepůsobí nepatřičně ani směšně? Politické Amnestii se to podařilo, i když v ambiciózním scénáři si toho na sebe naložila hodně (celá vězeňská vzpoura se vešla do nějakých deseti-patnácti finálových minut) a přes pečlivou přípravu ne všechno plynule dotáhla ke spokojenosti. Nepřesvědčené 4 * ()
Galerie (17)
Zajímavosti (14)
- Prvý česko-slovenský film, v ktorom zaznela hudba Depeche Mode, konkrétne dve skladby - ‘Somebody’ (z albumu Some Great Reward, 1984) a ‘To Have and To Hold’ (z albumu Music for the Masses, 1987). [Zdroj: PR House of Ukulele] (embecka)
- Kostymérka Zuzana Krejzková: „Spomínam na zvláštnu skúsenosť s pôsobením kostýmov na reálne správanie. Zatiaľ čo sa komparzisti predstavujúci bacharov sebavedomo postavili do radu na obed spolu s hlavnými hercami, komparzisti hrajúci väzňov si na trávniku poslušne zjedli pridelené bagety. Takže pozor, aj kostým môže znižovať sebavedomie!” [Zdroj: PR House of Ukulele] (embecka)
- Při projevu Václava Havla hraje „Vltava“ od Bedřicha Smetany. (Duoscop)
Reklama