Reklama

Reklama

Motiv pro vraždu

Krimi / Povídkový
Československo, 1974, 88 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Povídkový film zachycující tři různé tváře zločinu. V povídce "Víkend" zabije Karas ženu, kterou před časem znásilnil, aby ji umlčel. Omylem však zabil jinou ženu. V "Rukojmích" terorizuje narkoman Čaban nemocniční operační tým, ale rozvážní lékaři složitou situaci zvládnou. V "Kapsáři" se zloděj Benda hned po propuštění chce vrátit k řemeslu, ale jeho pokus končí tragicky... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (70)

honz 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film s krimi tematikou složený ze tří povídek, z nichž nejpoutavější je prostřední Rukojmí - výborný výkon Jiřího Hálka jako zoufalého narkomana. Mezi plejádou dalších herců vyniká Ilja Prachař v povídce Víkend. Co je pro film příznakové - ve všech povídkách je pozornost soustředěna především na pachatele, kriminalisté jakoby hráli "druhé housle". ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Třikrát české krimi. Znásilnění, drogy, drobné delikty. Hned první povídka Július Matula Víkend, předjímající Smrt stopařek dala výbornou příležitost pro debutující Zdenu Studenkovou, která překvapila kvalitou svého výkonu i půvabů v tak mladém věku. Dobrý je i kriminalista Postráneckého. Druhá povídka Jiřího Svobody Rukojmí je zatím ještě slabá, první samostatná práce ho zatím ještě čekala. Ve třetí povídce Kapsář Tomáše Svobody klasicky zaujme především příjemné herectví Jany Brejchové a Petra Čepka. ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

Hodně smutné povídkové kriminálky, které jakoby vypadly ze života některých osob stojících na protipólu spořádaného života. První povídka "Víkend" je průměrná, druhá "Rukojmí" je pořádně napínavá a skvěle natočená, třetí povídka "Kapsář" je zase nebývale smutná a přitom skvěle zahraná Petrem Čepkem. Určitě zajímavě udělané kratší kriminální případy. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Hodně dobrý trojfilm - dojem z něj mi pokazila jen "mistrná" dedukce, díky níž strážci zákona začali v první povídce podezírat postavu Ilji Prachaře, a pak úplně poslední věta v závěrečné povídce (bohužel ji říká Josef Abrhám). Jinak bez výhrad. Povídka Víkend je podařený rozjezd, jemuž hudba Petra Hapky místy dodává i nečekaně poetický nádech. Druhá část Rukojmí je zase nebývale drsná - Jiří Hálek coby panikařící nebezpečný narkoman nemá obdoby a řádí jako bestie. Povídka je natočená velice svižně, akčně a napínavě. Závěrečný příběh má nejsilnější obsazení a také podle toho vypadá - uhrančivě smutný Petr Čepek se mi vryl hluboko do paměti, finále žene slzy do očí. A opět výborná Hapkova hudba. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Vždycky jsem měl za to, že česká detektivka se proslavila především poctivou detektivní prací, smyčkou stahující se kolem pachatele, a k tomu charizmatickým hlavním vyšetřovatelem. V tomto povídkovém filmu se logicky nedočkáme posledního atributu, ale co je horší, ani ten první není divákovi dopřán, což je obzvlášť markantní u dějství prvého. A nezachrání to ani mladinká Zdena Studenková v proklatě krátkých minišatech s kravatkou;) O těch deset procent nad průměr se Motiv Pro Vraždu vytáhne jen díky skvělému psychotizujícímu narkomanovi Jiřího Hálka a v některých scénách slušné atmosféře, na které má lví podíl Petr Hapka. 60% ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

  • Natáčeno také v Praze (Korunovační ulice, Nusle, Letenské sady, stanice metra Vyšehrad, hotel Olympik v Karlíně), Sýkořicích (vrahova chata). (M.B)
  • Filmovanie prebiehalo v Posázaví, v okolí Zbečna a Nižboru. (dyfur)

Reklama

Reklama