Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (155)
Výborný příběh, který hned od začátku chytne a nepustí. Neřekl bych, že je to klasický scifi thriller, ani klasika o cestování časem, spíš hlavní hrdinka skončila ve dvou paralelních světech, aniž by o to stála. Nechtěl bych k tomu psát scénář, ale po Contratiempu a El Cuerpu se jeden zdokonalí. Španělé zase zabodovali, šoupli tam samý fešáky a fešandy, potěšili i s Belén Ruedou a hlavně se dal pochopit ten zamotanej děj. Poctivá čtyřka. ()
Po režisérových filmech Tělo a Contratiempo jsem už měl jistá, poměrně vysoká očekávání. A Oriol Paulo mě zase nezklamal, ačkoliv v tomto případě jde o trochu nevyrovnanou podívanou a oba výše zmíněné snímky jsou přece jen kvalitnější a hlavně propracovanější. Režisér byl tentokrát ještě ambicióznější a pustil se do látky, na které by se mnoho jiných tvůrců dost možná zcela odvařilo. A pravdou je, že není úplně jednoduché přijmout všechny zákonitosti onoho „sci-fi“ světa (největší problém jsem měl s „rozpomínacími doteky“). Pokud už však přistoupíte na pravidla hry, můžete se slušně pobavit jako já. Protože co do atmosféry, napětí a emocí jsem byl moc spokojený. Horší to ovšem bylo s motivacemi určitých postav a především pak chováním některých z nich (tím spíš, že není tak obtížné uhádnout totožnost „oné“ osoby). Když si pak v duchu začnete přehrávat jisté momentky, nedává vám konání některých zúčastněných tak úplně smysl, což je trochu škoda. Na slabší 4* to ale ještě stačit bude a já se těším na další tvůrcův počin. ()
Cestování časem, časové paradoxy i sebenaplňující paradox aneb zabijeme Hitlera a tatínek nám pak za to naoplátku vyhlásí válku. Solidně překombinovaný děj, guláš v hlavě, ale na druhou stranu vás to neuvěřitelně pohltí a donutí přemýšlet, i když pravděpodobně vám trochu hlava bude pracovat víc, než byste u filmu chtěli. Herci skvělí, režie super, ale na plnou palbu to tentokrát není, protože z toho budete mít haluz...75% ()
Oriol Paulo má ve zvyku divoce překombinovat děj a zahltit tím množstvím zvratů diváka, aby se v té smršti informací ztratil. Ne vždy se mu to zcela daří, určitá předvídavost i nelogičnosti pozornému divákovi stejně neuniknou. Tentokrát ale budu smířlivější, protože zvolil téma, které mě baví a protože se mnou tak okatě nemanipuloval a nedělal ze mě blbku, tak jako v Contratiempo. ()
Oriol Paulo prostě umí, kromě bezchybných Těla a Contratiempa teď novinka Záhadná bouře, kde sice překombinovanost a složitost děje už někdy hraničí s psychiatrií, ale furt těžký nadprůměr, kdy si filmový divák pořád dokola pokládá otázku:" jak to kurva takhle dokázali scénáristicky složit??!!??".............................moje hodnocení = 8 z 10. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- Vera (Adriana Ugarte) najde v kapse kalhot svého manžela sirky s nápisem Arabesco. Stejný název má restaurace ve filmu Tělo (2012), který také režíroval Oriol Paulo. (fisus)
- Vo filme je viacero odkazov na filmy Alfreda Hitchcocka: scéna v kúpeľni (Psycho), sledovanie susedov cez okno (Okno do dvora), pád tela z výšky (Vertigo). (megajalec)
- Když se Vera (Adriana Ugarte) vloupe do domu, lze si na zdi všimnout kalendáře, který zobrazuje rok 2017. Děj filmu se ale odehrává v letech 1989 a 2014. (vojacekr)
Reklama