Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (155)
Vysílá se na podobné Frekvenci, jen rádio vystřídala kamera a hlavní hrdinka nemá hadici. Pobavily narážky na Back to the Future (čas na školních hodinách, ohoz chlapce včetně skateboardu), v elektrizujícím vzduchu jde cítit Hitch a twister Paulo se napínavostí vehementně snaží odvést diváka od bližšího zkoumání logických děr v efektu motýlích křídel. Trošku mi tam scházela lehkost potřebná pro podobné time-travel mysteriózní podívané, ale za to romantické vyvrcholení, které ukáže, že skutečná láska nezná sobectví, jdu s hodnocením výš. Nechybělo mnoho a na konci té podivné bouře spadlo i pár kapek.. ()
Když se mě někdo zeptá, jakému subžánru nejvíc křivdím a předem ho odsuzuju, řeknu španělské cestování v čase. Et voilá máme tady další překombinovaný, komplikovaný kousek, který mě zase úplně nepotěšil a spíš mě rozčílil. Já neříkám, že to není filmařsky dobré nebo zajímavé, ale zkrátka mám s těmito snímky osobní problém, už jen kvůli tomu, že španělské filmy jsou nadmíru ukecané, příliš snaživé a za každou cenu chtějí vymyslet co nejoriginálnější pointu. Pokud tedy nemáte s tímto tlačením na pilu problém, je pro vás tento komentář nejspíš bezcenný. ()
Tak jsem se zase jednou dočkal příjemného překvapení. Thrilleroidní drama plné bouřky, střetů dvou časových rovin a snahy o dosažení spravedlnosti se extrémně povedlo a po celé dvě hodiny jsem neodtrhl oči od obrazovky. Výborné herecké výkony, skvěle propracovaný scénář a fantastická režie stály za tím, že mě tento film tak mocně bavil. Tady jsem jinak hodnotit ani nemohl. ()
Tretí film (zo štyroch) od Paola Oriolu, ktorý som si pozrela. Nesklamal – ani atmosférou (zlovestná búrka), hereckým obsadením (najmä Álvaro Morte ma zaujímal, keďže ma nadchol svojou postavou El Professora v La casa de papel), príjemným prekvapením bola sympatická Adriana Ugarte a v roli detektíva Chino Darín (ach, tí charizmatickí Španieli!). Scenár je vystavaný dobre, dokonca aj divák ako ja, ktorý sa obáva mysterióznych filmov a nemá pre ne pochopenie, som na konci skonštatovala uspokojenie. Vzduch je nabitý elektrinou a vy od chvíle, keď Vera zasiahne do minulosti, viete, že toto nezostane bez následkov. ()
Oriol Paulo je prostě borec. Opět další parádní thriller z dílny tohoto nového režisérského šikuly španělské filmové školy. Po Frekvenci a Butterfly Effect další mimořádně povedená variace na téma propojení časových rovin a vznik paralelních realit ... 85% PS: Nevím, co tu furt všichni melou o překombinovanosti zápletky (hlavně mám někdy pocit, že zde někdo něco napíše a stádo opisuje, místo aby vypotilo nějakou vlastní myšlenku). Mně přišla zápletka jednoduchá, jasná a vše do sebe v rámci tak složitého tématu poměrně pěkně zapadalo. Si pusťte Rychle a zběsile, snad se zorientujete;-) ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- Vera (Adriana Ugarte) najde v kapse kalhot svého manžela sirky s nápisem Arabesco. Stejný název má restaurace ve filmu Tělo (2012), který také režíroval Oriol Paulo. (fisus)
- Počas scény, keď Vera rozpráva o svojich spomienkach, v kine sa mihnú zábery na filmy Stroskotanec (2000) a Kontakt (1997). Oba sú režírované Robertom Zemeckisom, ktorý režíroval aj Návrat do budúcnosti (1985), ktorý má vo filme viacero odkazov. (megajalec)
- Když se Vera (Adriana Ugarte) vloupe do domu, lze si na zdi všimnout kalendáře, který zobrazuje rok 2017. Děj filmu se ale odehrává v letech 1989 a 2014. (vojacekr)
Reklama