Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Věra (Zlata Adamovská) prožila s Jindřichem báječný život a je pevně rozhodnutá splnit jeho poslední přání – zaběhnout maraton! Emancipovaná a rázná matka tří dcer v tom nevidí žádný problém. Prostě si trasu rozdělí na čtyři díly a zdolají těch více než 42 kilometrů jako rodinná štafeta. Žádná z nich sice dosud neuběhla ani metr, ale do startu přece zbývají tři měsíce a trenér Vojta (Vladimír Polívka) připravil skvělý kondiční plán. Stačí jen začít. Dcery se ovšem do běhání nehrnou. Mají úplně jiné starosti. Nejstarší Marcela (Tereza Kostková) čelí dennodenně průšvihům svých tří synů a jejich otec Karel (Ondřej Vetchý) ji už dvacet let neumí, nebo nechce, požádat o ruku. Prostřední Bára (Veronika Khek Kubařová) touží po dítěti, jenže pro něj zatím nenašla toho pravého tatínka. Její biologické hodiny bijí na poplach. A nejmladší Kačka (Jenovéfa Boková) sice chlapa má, ale ten chlap má jeden zásadní háček – manželku. Zamilovaná Kačka přesto lpí na vztahu bez budoucnosti. Je zřejmé, že dcery mají momentálně úplně jiné priority než běžecký trénink. Svérázná maminka Věra proto musí napnout všechny síly, aby rodinnou štafetu přivedla přes řadu překážek a komediálních komplikací na start Jindřichova vysněného maratonu. S běháním je to úplně stejné jako v životě. Důležité je vydržet a nevzdávat se, když cíl je na dosah… (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (777)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Na české poměry více než dobré a díky dějové lince s Ondřejem Vetchým a příjemnou neherečkou Kostkovou, která do role skvěle pasovala, byl film až nezvykle vtipný. Bohužel, jen z 1/4. Linka Veroniky Khek Kubařové mě nebavila, ale hezky se na ni koukalo, protože je i ve svém pokročilém věku (32 let) šťabajzna. Dějová linka Jenovéfy Bokové byla nejenom nudná a debilní, ale ta herečka je chuďátko ke všemu krajně nesympatická a dělalo se mi zle. Tudíž moje dojmy jsou poněkud rozporuplné. Úžasně napsaná a luxusně zahraná role Ondřeje Vetchého je tím jediným, proč bych tento snímek někomu doporučoval. Pokud jste stejně jako já krásný, inteligentní a všeobecně úžasný člověk, tak vám tento film nemá co nabídnout. Je totiž evidentně ušitý na míru českým životem a zejména muži zklamaných třicítkám, které v něm najdou útěchu, naději a energii do zbytku života. V takovém případě budete zřejmě snímek obdivovat a vyzdvihovat až do nebes. Za sebe dávám pěknější 3 kousky. Respektive dávám je spíše za Ondřeje, který si evidentně role různých troubů neskutečně užívá. ()

Ampi 

všechny recenze uživatele

Do krásného prostředí Vyšehradu byl zasazen ladný běh čtyř půvabných představitelek Kovářových (Věra, Marcela, Bára, Kateřina). Příběh filmu je lidský, příjemný a odpočinkový. Přesto ne nudný. Postava Ondřeje Vetchého mi připomínala Jirku Luňáka z Okresního přeboru, postava Martina Hofmanna zase Luďana Říhu z Mostu!. U Vladimíra Polívky podobně jako u jeho sestry Anny platí, že jablko nepadá daleko od stromu. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Fakt nejsem cílovka a podle toho hodnotím. Film je zaměřen prostě na ženy a jede v jejich vidění světa se všemi klišé a předsudky o chlapech (neschopní, sprostí, neumějí vyprat, uvařit, vyžehlit; všechny rodiny bydlí v velkých bytech - dokonce poschoďových! - nebo vilách, všichni mají nejnovější kuchyni; ženy mají vždy pravdu a chlapa akceptují jen tehdy, pokud s nimi souhlasí a udělá to, co chtějí ony; chlap nemá právo na koníčky, jsou zbytečné; ženatí chlapi a majitelé firem jsou záletníci atd., atd.). Pokud jde o humor, z dvaceti trapných pokusů se jeden tip povede. Celé je to sluníčkové, nikdo neřeší žádné jiné problémy (kde dělají postavy Vetchého a Kostkové?, jejich děti chodí do nějaké školy?, kde dělá postava Kubařové?, mají nebo nemají babičky a dědy?, jestli nežijí, proč jim nejdou na hřbitov?, jak slaví třeba Velikonoce?), postavy jsou takové všechny jednorozměrné, nic o nich nevím. Vím, vím, je to oddechovka, komedie, ale s takovými postavami se neumím ztotožnit. Třeba když vezmu starší českou komedii Kristián, tam hraje ten malý byt, papučky a domino velkou roli a člověk za tím vidí charakter té postavy, všechny ty rituály tomu dávají smysl, chápu motivace postavy i důvody, proč dělá,co dělá. Tady nevím, přijde mi, že dvě ty dcery by potřebovaly profackovat, aby se postavily na vlastní nohy a jen trpně nečekaly, co jim život náhodně - protože je to romantický film, že? - přinese. Vlastně to není romantický film, ale spíše červená knihovna. Jakmile se seznámíme s postavami, je jasné, co přijde v dalších scénách, a jen si odškrtáváme povinné položky. Někdy to funguje, někdy ne. Já se do toho nedostal - celé mi to přišlo povrchní jako nějaký nekonečný seriál typu Ulice, Ordinace nebo Slunečné včetně jednoduchosti těch vztahů, chvílemi dost nudné a plácající se v bezradnosti, bez nějakých větších zvratů. Chápu, že dívky a ženy všeho věku se v kinech dobře bavily, ale kolem mne to žel jde i přes dost dobrou kameru dalekým obloukem. Nebavilo, není v tom ani ta skutečná lidská hřejivost (jen ta vychcaná a vydírající - když je potřeba zaútočit na city, vraž tam chuděrku dítě, nebo psa, nejlépe obojí.) ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Ne, mně se opravdu nemusí vařit mozkové závity imrvere. Nemusím při svých četných návštěvách bijáku mít vše ultraartové, totálně dekadentní nebo nervy drásající. Mívám chutě i na příjemnou veselou komedii, hezky obsazenou, hezky zahranou, s uvěřitelným příběhem (ano, jsou takové ženy, ano, jsou takoví muži- tak proto se tomu také tolik lidí zasměje, že ano... Člověk nemusí být zářně inteligentní, aby věděl, že ze života to vcelku je. Naštěstí ne z mého, ale taky jsem už zažila kde co. :) ) , takže pokud se něco vkusného povede, dokážu to ocenit. Jediné, co kritizuji je kamera. Na záběry podivného úhlu, bez smysluplné kompozice, tedy například bez hlav si nepotrpím. Zde jich bylo mnoho. Pozitiva: humor mě nikterak nepohoršoval a vyprošuji si podezírání, že jsem fanynka Babovřesek nebo ušmudlaná, stárnoucí nešťastnice poskakující mezi plotnou, sámoškou a obsahem tv nova, která najde psychickou berlu v jakékoli primitivní zábavě. Nikoli. Vkus i mozkovna jsou v cajchu. Zatím. Všem sympatickým dámám na plátně to velmi slušelo a zahrály totálně příjemně, Vladimírek se stává mým oblíbeným, Ondra Vetchý, to je klenot a Martin Hofmann ten letos jede bomby. :) Malá holčička je šikulka, líbil se mi její herecký "výkon" ;) , kluci byli taky fajn. Pokud dá někdo tomuto filmu odpad, doporučuji mu shlédnout The Perfect Kiss nebo Ten, kdo tě miloval. Až po té mě bude zajímat, jestli mu ušlechtilé kritické svědomí dovolí a nahází tyto snímky do stejného pytle. Kdepak, peklo vypadá jinak! Tohle je na poctivé tři, ode mě za čtyři. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Česká filmová sezóna 2019 roztahuje nohy a jedním z prvních zářezů je komedie Ženy v běhu. Producentsky za ním stojí Tomáš Hoffman aneb autor úspěšných českých filmů jako Ženy v pokušení, Muži v naději, Něžné vlny nebo Tátova volha. Producentsky tak zajistil v podstatě téměř všechny filmy úspěšného režiséra Jiřího Vejdělka (Ženy v pokušení vydělali v českých kinech 124 061 075 Kč!) a i když zrovna neprodukuje Vejdělkův film, tak si taky výrazně stěžovat nemůže. Hity a celkem dobré filmy byli totiž kromě Vejdělkových filmů třeba i Nevinnost nebo 3 roky stará Bezva ženská na krku. Tu jsem dodnes neviděl, většina kritiků se ale shodla na té lepší české komedii a především úspěšné komedii. Bezva ženská na krku byla zároveň tehdy pro Hoffmana debutem, u nové české komedie ale zůstává na pozici producenta.... Jako u většiny předchozích filmů od Tomáše Hoffmana mám problém v tom, že nejsem cílovka- tedy žena, ideálně navíc středního věku. Tady je to ale výrazně vyšší problém, jelikož na rozdíl od třeba Mužů v naději nebo Něžných vln byste těžko našli nějakou soběstačnou mužskou postavu. Mužské postavy jsou tady už opravdu jenom výrazné puntíky, které fungují jako motivace většiny hlavních ženských postav. Ve finále je nějaký maratón ve filmu jenom úplně navíc. Ženy v běhu jenom sází na na to, že divák ví jak film skončí a jak se bude vyvíjet a nikdo samosebou nemůže čekat velké žánrové experimenty. Postavy jsou v tom filmu úplně mimo: Hlavní mužské postavy fungují jen jakési bodíky, kterých ženy musí dosáhnout a hlavní ženské postavy ve finále řeší úplné banality. To, že vdova Zlata Adamovská chce doběhnout závod, který chtěl její manžel je milá věc. Problém je až s jejími dcerami: Nejstarší se chce vdát, prostřední chce dítě, nejmladší chce aby její šéf konečně opustil svojí ženu a začal žít s ní.... Všechno to jsou přitom jen drobné formality. Nejstarší dceři nestačí, že má funkční rodinu, která se má ráda aniž by byla s manželem sezdaná, prostřední dcera nemůže prostě počkat na toho pravého, zvláště když jí biologické hodiny ještě netikají a nejmladší dcera prostě nemůže pochopit, že je její šéf arogantní idiot a nikdy se přes sliby se svojí ženou nerozvede. Toto vše jsou jejich reálné problémy, přitom jsou dcery na tom finančně dobře a nemusí řešit žádné opravdu vážné problémy z normálního lidského života. Žádná chudoba, finanční tíseň, rozvody, domácí násilí.... všechno to jsou jen formality, které diváka nějak nedojmou. Cílovku pravděpodobně dojme, že se nejstarší dcera už vidí ve svatebních šatech a, že ta prostřední je hroznej chudák a to dítě by si zasloužila, nezaujatého diváka to ale jenom dožene k smíchu. Je to ale pořád komedie a vyčítat tak Ženám v běhů že nejsou sociálním dramatem je hloupost. Komediální dialogy a gagy totiž ve filmu fungují a několikrát jsem se upřímně zasmál. Většinu hlášek při tom zvládl klasicky prodat Ondřej Vetchý, který každým filmem střídá vážnou a komediální polohu a daří se mi to. Vladimír Polívka je sympaťák a jak jsem se kdysi bál, že jde o protekčního fracka, nyní v něm opravdu vidím herecký talent a potencionálního důstojného nástupce Bolka Polívky (jehož cameo je fajn). Ženské osazenstvo je jinak taky parádní, Zlata Adamovská se po letech ukázala mimo Ordinaci a stálo to za to, Kostková je sympaťačka, Kubařová je roztomilá a Boková skvělý komediální talent. Martin Hoffman jinak opět v jiné herecké póze a daří se mu, po MOSTU! navíc očekávám, že jeho kariéra nabere rychle obrátky. Režíruje debutant Martin Horský, který předtím pracoval jako scénárista velice zajímavé komedie/dramatu Láska je láska a o něco méně zajímavé komedie Život je život. Horský zde psal i scénář a jako u jeho předchozích filmů ten scénář jednoduše není dokonalý, jako režisér ale Horský překvapivě funguje o poznání lépe. Řemeslo zvládá slušně a divák nemá z filmu pocit velké nedokonalosti, vůbec bych se tak nedivil kdyby se stal Horský jakýmsi nástupcem Vejdělka, jelikož jsem měl párkrát při Ženách v běhu pocit jako by je dělal pravý Vejdělek. Kdyby byli Ženy v běhu ve finále televizním filmem byl bych možná ještě o trochu spokojenější, vzhledem k tomu, že se ale šlo do kin musím jít trochu níž, protože i když mají Ženy v běhu výrazně vyšší rozpočet, vůbec bych neměl problém splést si je třeba s epizodou libovolného televizního seriálu. Pořád ale dávám palec nahoru a zdůrazňuji, že jsem se v tom kině pobavil, zasmál a řekl jsem si, že jsem delší dobu neviděl tak dobrou filmovou českou komedii. Do jisté míry to sice vypovídá o stavu české filmografie, pořád bych ale neměl problém Ženy v běhu doporučit každému pokud u nich zkusí vypnout mozek..... Pokud chcete vidět Ondru Vetchého nasazovat kondom na okurku, palte do kina! () (méně) (více)

Galerie (24)

Zajímavosti (23)

  • Divadlo, kam šel Vojta (Vladimír Polívka) koupit lístky na představení „Romeo a Julie“, je ve skutečnosti Švandovo divadlo v Praze. (Krocka)
  • Komedie Ženy v běhu se stala filmem, který v historii české kinematografie od roku 1992 viděl miliontý divák v nejkratší době od jeho premiéry, a to již za 42 dnů. Pro režiséra a scenáristu Martina Horského se podle Unie filmových distributorů zároveň jedná o nejúspěšnější filmový debut od roku 1992, který překonal v této kategorii dosud vedoucí Účastníky zájezdu (2006) Jiřího Vejdělka. [Zdroj: ceskenoviny.cz] (Duoscop)
  • Ve filmu zazní písnička „Když nemůžeš, tak přidej“ od Mirai. (SONY_)

Související novinky

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

21.08.2023

Snímek českého moderátora, baviče a influencera Kamila Bartošky alias Kazmy ONEMANSHOW: The Movie se stal nejúspěšnějším českým filmem v divácké návštěvnosti během premiérového víkendu při uvedení do… (více)

27. Český lev – výsledky

27. Český lev – výsledky

07.03.2020

Letošní 27. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer, inspirovaný tradičním českým cibulákem, plný největších hvězd českého filmu… (více)

Reklama

Reklama