Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Věra (Zlata Adamovská) prožila s Jindřichem báječný život a je pevně rozhodnutá splnit jeho poslední přání – zaběhnout maraton! Emancipovaná a rázná matka tří dcer v tom nevidí žádný problém. Prostě si trasu rozdělí na čtyři díly a zdolají těch více než 42 kilometrů jako rodinná štafeta. Žádná z nich sice dosud neuběhla ani metr, ale do startu přece zbývají tři měsíce a trenér Vojta (Vladimír Polívka) připravil skvělý kondiční plán. Stačí jen začít. Dcery se ovšem do běhání nehrnou. Mají úplně jiné starosti. Nejstarší Marcela (Tereza Kostková) čelí dennodenně průšvihům svých tří synů a jejich otec Karel (Ondřej Vetchý) ji už dvacet let neumí, nebo nechce, požádat o ruku. Prostřední Bára (Veronika Khek Kubařová) touží po dítěti, jenže pro něj zatím nenašla toho pravého tatínka. Její biologické hodiny bijí na poplach. A nejmladší Kačka (Jenovéfa Boková) sice chlapa má, ale ten chlap má jeden zásadní háček – manželku. Zamilovaná Kačka přesto lpí na vztahu bez budoucnosti. Je zřejmé, že dcery mají momentálně úplně jiné priority než běžecký trénink. Svérázná maminka Věra proto musí napnout všechny síly, aby rodinnou štafetu přivedla přes řadu překážek a komediálních komplikací na start Jindřichova vysněného maratonu. S běháním je to úplně stejné jako v životě. Důležité je vydržet a nevzdávat se, když cíl je na dosah… (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (778)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Česká filmová sezóna 2019 roztahuje nohy a jedním z prvních zářezů je komedie Ženy v běhu. Producentsky za ním stojí Tomáš Hoffman aneb autor úspěšných českých filmů jako Ženy v pokušení, Muži v naději, Něžné vlny nebo Tátova volha. Producentsky tak zajistil v podstatě téměř všechny filmy úspěšného režiséra Jiřího Vejdělka (Ženy v pokušení vydělali v českých kinech 124 061 075 Kč!) a i když zrovna neprodukuje Vejdělkův film, tak si taky výrazně stěžovat nemůže. Hity a celkem dobré filmy byli totiž kromě Vejdělkových filmů třeba i Nevinnost nebo 3 roky stará Bezva ženská na krku. Tu jsem dodnes neviděl, většina kritiků se ale shodla na té lepší české komedii a především úspěšné komedii. Bezva ženská na krku byla zároveň tehdy pro Hoffmana debutem, u nové české komedie ale zůstává na pozici producenta.... Jako u většiny předchozích filmů od Tomáše Hoffmana mám problém v tom, že nejsem cílovka- tedy žena, ideálně navíc středního věku. Tady je to ale výrazně vyšší problém, jelikož na rozdíl od třeba Mužů v naději nebo Něžných vln byste těžko našli nějakou soběstačnou mužskou postavu. Mužské postavy jsou tady už opravdu jenom výrazné puntíky, které fungují jako motivace většiny hlavních ženských postav. Ve finále je nějaký maratón ve filmu jenom úplně navíc. Ženy v běhu jenom sází na na to, že divák ví jak film skončí a jak se bude vyvíjet a nikdo samosebou nemůže čekat velké žánrové experimenty. Postavy jsou v tom filmu úplně mimo: Hlavní mužské postavy fungují jen jakési bodíky, kterých ženy musí dosáhnout a hlavní ženské postavy ve finále řeší úplné banality. To, že vdova Zlata Adamovská chce doběhnout závod, který chtěl její manžel je milá věc. Problém je až s jejími dcerami: Nejstarší se chce vdát, prostřední chce dítě, nejmladší chce aby její šéf konečně opustil svojí ženu a začal žít s ní.... Všechno to jsou přitom jen drobné formality. Nejstarší dceři nestačí, že má funkční rodinu, která se má ráda aniž by byla s manželem sezdaná, prostřední dcera nemůže prostě počkat na toho pravého, zvláště když jí biologické hodiny ještě netikají a nejmladší dcera prostě nemůže pochopit, že je její šéf arogantní idiot a nikdy se přes sliby se svojí ženou nerozvede. Toto vše jsou jejich reálné problémy, přitom jsou dcery na tom finančně dobře a nemusí řešit žádné opravdu vážné problémy z normálního lidského života. Žádná chudoba, finanční tíseň, rozvody, domácí násilí.... všechno to jsou jen formality, které diváka nějak nedojmou. Cílovku pravděpodobně dojme, že se nejstarší dcera už vidí ve svatebních šatech a, že ta prostřední je hroznej chudák a to dítě by si zasloužila, nezaujatého diváka to ale jenom dožene k smíchu. Je to ale pořád komedie a vyčítat tak Ženám v běhů že nejsou sociálním dramatem je hloupost. Komediální dialogy a gagy totiž ve filmu fungují a několikrát jsem se upřímně zasmál. Většinu hlášek při tom zvládl klasicky prodat Ondřej Vetchý, který každým filmem střídá vážnou a komediální polohu a daří se mi to. Vladimír Polívka je sympaťák a jak jsem se kdysi bál, že jde o protekčního fracka, nyní v něm opravdu vidím herecký talent a potencionálního důstojného nástupce Bolka Polívky (jehož cameo je fajn). Ženské osazenstvo je jinak taky parádní, Zlata Adamovská se po letech ukázala mimo Ordinaci a stálo to za to, Kostková je sympaťačka, Kubařová je roztomilá a Boková skvělý komediální talent. Martin Hoffman jinak opět v jiné herecké póze a daří se mu, po MOSTU! navíc očekávám, že jeho kariéra nabere rychle obrátky. Režíruje debutant Martin Horský, který předtím pracoval jako scénárista velice zajímavé komedie/dramatu Láska je láska a o něco méně zajímavé komedie Život je život. Horský zde psal i scénář a jako u jeho předchozích filmů ten scénář jednoduše není dokonalý, jako režisér ale Horský překvapivě funguje o poznání lépe. Řemeslo zvládá slušně a divák nemá z filmu pocit velké nedokonalosti, vůbec bych se tak nedivil kdyby se stal Horský jakýmsi nástupcem Vejdělka, jelikož jsem měl párkrát při Ženách v běhu pocit jako by je dělal pravý Vejdělek. Kdyby byli Ženy v běhu ve finále televizním filmem byl bych možná ještě o trochu spokojenější, vzhledem k tomu, že se ale šlo do kin musím jít trochu níž, protože i když mají Ženy v běhu výrazně vyšší rozpočet, vůbec bych neměl problém splést si je třeba s epizodou libovolného televizního seriálu. Pořád ale dávám palec nahoru a zdůrazňuji, že jsem se v tom kině pobavil, zasmál a řekl jsem si, že jsem delší dobu neviděl tak dobrou filmovou českou komedii. Do jisté míry to sice vypovídá o stavu české filmografie, pořád bych ale neměl problém Ženy v běhu doporučit každému pokud u nich zkusí vypnout mozek..... Pokud chcete vidět Ondru Vetchého nasazovat kondom na okurku, palte do kina! () (méně) (více)

Matty 

všechny recenze uživatele

Nepřekvapí mě, pokud půjde o jeden z komerčně nejúspěšnějších filmů tohoto roku. Tomáš Hoffman dobře ví, jak oslovit dost široké spektrum diváků. Jde to poznat i na skladbě hlavních hrdinek, z nichž každá zastupuje (a oslovuje) jinou generaci. Navenek ideální produkt pro vícegenerační „dámskou jízdu“. ___ Film se zpočátku navíc jeví jako jedna z vkusnějších českých komedií. Obstojně zvládnuté řemeslo a dobře sehraní herci však ve skutečnosti jen pomáhají zamaskovat, že lacinost humoru a míra sexismu je srovnatelná s komediemi jako Padesátka nebo Bajkeři. Možná ale máte laťku nastavenou jinak a kameňákovský humor založený na replikách jako „Jeho Kolík mi otravoval moji Fanynku“, na soutěžení ve skládání slova „HOVNO“ z písmenkové polévky nebo na neúspěšné snaze Ondřeje Vetchého nasadit kondom na okurku, vám nebude připadat nijak urážlivý. Humor je jinými slovy otázkou individuálního vkusu a každému sedne něco jiného, což je naprosto v pořádku. Ženy v běhu je ovšem bolestivé sledovat také coby ukázku toho, jak si většina českých tvůrců představuje filmy o ženách a pro ženy.___Hrdinky zpřítomňují ty nejobehranější stereotypy a jsou definované výlučně svým partnerským životem (resp. jeho neexistencí). Vnitřní sílu a životní štěstí nacházejí díky mužům, ne díky tomu, že by překonaly samy sebe. Běhání je pouze prostředek k tomu, aby se s někým seznámily, vyšly svému (zesnulému) partnerovi vstříc nebo vyřešily vztahové problémy.___ Marcela zosobňuje typ ženy v domácnosti oddaně obskakující partnera. Zjevně jí nevadí, že se partner chová jako malý kluk a ke stejně nezodpovědnému přístupu vede všechny syny. Veškeré jeho sexistické chování bohaté na urážení a ponižování partnerky má omlouvat to, že v závěru, poprvé a naposledy za celý film, projeví jistou citlivost. Všechno je dosavadní jednání je mu tím odpuštěno. Bára pro změnu definována pouze touhou realizovat se jako matka a Kateřina tím, že se nerozumně upíná ke staršímu bohatému muži a nedokáže udělat rázné rozhodnutí.___Jeden (mrtvý) muž tedy ženy přiměje, aby začaly běhat, jiný je pak běhat naučí a další, neméně dokonalí (psy a děti milující) partneři, se postarají o to, aby v životě našly hledané štěstí. Nechybí ani vtipkování o špatném orientačním smyslu žen. Žádná žena pohledem filmu zkrátka nemůže být úplná, pakliže nemá dítě a partnera (omilostněny jsou akorát ženy, jejichž partner zemřel, byť život dotyčné v jistém ohledu nadále řídí).___Ostentativní product placement, nelogické (resp. nekonzistentní) jednání postav, prudké změny tónu od sentimentálního sledování home videa k jednoduchému situačnímu humoru, nevyrovnaný rytmus nebo vytváření pseudokonfliktů kvůli natažení stopáže jsou v daném kontextu v podstatě jenom drobnosti. 40% Zajímavé komentáře: Tetsuo, NinadeL, InJo, Marze, Remedy, Elyssea, AnkaF, raikonen16 ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

Za mě příjemná oddechovka, komedie jak se sluší a patří a to navzdory předvídatelnému ději, minimu nějakých dějových zvratů, užitých žánrových klišé, apod. Ženy v běhu dokáží vykouzlit úsměv na rtech a zvednout náladu, některé scény vyloženě rozesmějí, některé možná i dojmou. Herecké výkony všech hlavních postav rozhodně stojí za to. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Film, který nijak nevyčnívá, ale překvapivě na české poměry ani neurazí. Po celou dobu divák ví, co se stane v příštích minutách a nikdy nedojde k žádnému překvapení. Vše jde tak, aby to nakonec mohlo dopadnou, jak nejlépe to jde a pokud přijde nějaká menší krize, divák ví, že bude zažehnána. Je to jednoduchá, nenáročná zábava, na kterou můžete vyvést ženu a nijak Vám to neublíží a jí zároveň potěšíte. ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Ženy v běhu jsou oslavou středostavovského způsobu života, jehož naplnění v současnosti uniká stále více lidem. Stylové byty, žádná traumatizující práce, rodinná pospolitost u bohatě prostřeného stolu na venkovské chalupě, pravidelný pohlavní styk ve středu, všechny pěkné chvíle natočené na videokazetách. _________ Svět, kde neexistují sousedé, chudoba, politika, internet a kdokoli, kdo by nechtěl patřit ke střední třídě. Být na tom opravdu špatně je nemožné, být bohatší je fuj, jak ukazuje příklad Kaččina šéfa, být jenom trochu alternativní taky, viz promiskuitní malíř. Jenom poctivý střed, nic jiného a nikdy jinak. Zaopatřit se, vdát se, rodit děti, zhebnout, nechat se zpopelnit a vláčet v batůžku na maratónu; žádné další horizonty. ________________________ Možná je to na záměrně neprovokativní a schválně uměřený film příliš příkré hodnocení. Co je špatného na tom, odpočinout si večer u něčeho, co tak nějak vzdáleně připomíná reálný život? Není v tom filmu aspoň trochu vzpoury, že ty ženy přece jenom někam vyběhly? _________Ve skutečnosti se tu ženám nedopřeje ani trošička rozletu. Umožňí se jim vedle domácích prací jen další dřina a pocení při běhu, který přinese pouze sňatek s chlápkem, na nějž budou dřít doma. Jistěže nejde poznat, kam přesně se budou ubírat vztahy všech dcer, ale rodinné předpoklady a vzory už tu jsou. _______________ Doba a společnost se dnes vyvinuly natolik, že západní romantická komedie zamezuje obojí ztrátě – jak v soukromém, tak v profesním životě. Česko roku 2019 se ovšem pořád nachází mezi zaostalými společnostmi, kde tvůrci filmovým postavám zabraňují v dilematu a rovnou je zbavují traumatu, že by mohli přijít o práci a osobní realizaci. Jsi žena, žádnou nepotřebuješ. Stačí ti snubák, dítě a pes. _____________ Námitka, že muži jsou v těchto komediích zobrazováni tak, že ani oni se bez žen neobejdou, neobstojí. Žádný z nich se tu necítí neúplný, nikdo na ně nevyvíjí nátlak to změnit a nakonec i to, co žena považuje za krizi, je pro ně zábava a pohodový stav. Když já dělám doma bordel, o nic nejde, když ho máš doma ty, ženo, je to tvoje ostuda. ______________ Tak takhle my si tady žijeme. Respektive, takhle o nás smýšlejí filmoví tvůrci, kteří tu chtějí být nejúspěšnější. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (23)

  • Komedie Ženy v běhu se stala filmem, který v historii české kinematografie od roku 1992 viděl miliontý divák v nejkratší době od jeho premiéry, a to již za 42 dnů. Pro režiséra a scenáristu Martina Horského se podle Unie filmových distributorů zároveň jedná o nejúspěšnější filmový debut od roku 1992, který překonal v této kategorii dosud vedoucí Účastníky zájezdu (2006) Jiřího Vejdělka. [Zdroj: ceskenoviny.cz] (Duoscop)
  • Budova, u které se nachází občerstvovací stanice při maratonu, je Letohrádek Hvězda v Praze. (Matej.Krajci)
  • Pes Kolík se během volného dne, kdy se nenatáčelo, doma nešťastně zranil. Musel na operaci, šlo mu o život. Naštěstí vše dobře dopadlo, Kolík se uzdravil a mohl dotočit i záběry u moře. (Tonula)

Související novinky

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

21.08.2023

Snímek českého moderátora, baviče a influencera Kamila Bartošky alias Kazmy ONEMANSHOW: The Movie se stal nejúspěšnějším českým filmem v divácké návštěvnosti během premiérového víkendu při uvedení do… (více)

27. Český lev – výsledky

27. Český lev – výsledky

07.03.2020

Letošní 27. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer, inspirovaný tradičním českým cibulákem, plný největších hvězd českého filmu… (více)

Reklama

Reklama