Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (265)

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Hutné drama s perfetní zápletkou. Bohdalka sice hraje už hlavně pouze očima, ale Hádek byl perfektní i v tom, jak hrál herce. Jiří Strach si pěkně vyhrál s detaily, které nakonec hrály velkou roli (zámek). Přesto některé drobnosti mohly být řešeny lépe - páska přes ústa, pošťačka. Preiss se Švehlíkem v miniroličkách nevyužití. Navíc flashbacky spíše děj jen natahovaly a jednání útočníka jakoby spíše omlouvaly. Cynická pointa naopak velice potěšila. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Dobrý  hlavně kvůli Kryštofu Hádkovi. Ten si  svou šílenou manipulativní  polohu přeházející od roztomilého slušňáka, slizounka až po terorizujícího psychopata dává geniálně.  Dokážu si představit, že přesně takového slušného hošíka by si každá osamělá babička ráda pustila do domu. Než se Kryštofova postava odbourá trochu to trvá, pak se ale atmosféra začne stupňovat a je z toho skvěle gradovaná podívaná  s promyšlenými opakujícími se motivy (klíče, cvrček, pláč) zakončena  znepokojivým závěrem, který neznamená vysvobození ani pro jednoho ze zúčastněných. Bohdalová velmi dobře hraje obličejem a na sklonku devadesátky mohla dostat ještě pořádnou hereckou příležitost a to ji nějak extra nemusím. Ale  tady vytvořila s Hádkem opravdu silnou nezapomenutelnou dvojici a bylo mi ctí to sledovat.  Na Svatou (která bude na ČT letos)  se těším. Protože za tuto spolupráci se  Bohdalová Strachem můžou jenom pochválit.   Jdětě blíž k oknu, je tam lepší signál. ()

Reklama

Trevor 

všechny recenze uživatele

Spadla klec, takto sa občas zvyknú vyjadrovať naši západný susedia. V romto prípade spadla na výbornú. Bravúrny výkon Jiřiny Bohdalovej vo vynikajúcom filme, ktorý opäť vyvrátil moje domnienky že sme sa českej kinematografii dokázali priblížiť. U nás sa totižto točia iba politicky motivované sračky (Ostrým nožom, Nech je svetlo, Ukradnutý štát, Skutok sa stal) na ktoré filmový fanúšik zvysoka #kašle# (Trhlina bola svetlou výnimkou) zatiaľ čo Češi dokázali natočiť film, ktorý by mali povinne premietať v kluboch senorov či domovoch dôchodcov. Je pravdou, že majú aj trosku Trošku, ale Klec opäť potvrdila že sú pred nami (nehovoriac o Pomaľivanom vtáčati aj keď koprodukčnom ale predovšetkým českom filme). Škoda že úloha bezcharakterného chlapa sa Hádekovi v druhej časti filmu príliš nevydarila, Klec to mohla mať za 5 a to je na čsfd narozdiel od školy super. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Hraný Cvrček a pavouk. Na jednu stranu silné ve své komornosti, stupňujícím se teroru a odvážném konci, na druhou oslabené zuřivými smyčci, které trošku legračně řádí jak v Batesově motelu, flashbacky narušujícími sevřenost či rozjezdem, kde se banálně otevřou složky ke stáří s popisky Osamělost, Nepotřebnost či Zneužívání důvěry. Nehledě na to, že čtenáři McCarthyho dobře vědí, jak se pomocí tyče, pásky a háčků z věšáků dají přitáhnout zdánlivě nedosažitelné věci, ale chápu, to by nemohla spadnout klec.. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Skvělé zrežírované, skvěle napsané a skvěle zahrané. Má to až divadelní přesahy, dokázal bych si Klec představit jako jednoaktovku. A z těchto důvodů je pro úspěch filmu nezbytné, aby dva hlavní představitele polodivadelní snímek dokázali utáhnout. O hereckých kvalitách Jiřiny Bohdalové se nemusíme bavit, nanejvýš bych zmínil, že si s ní maskéři museli pohrát, protože ona vypadá mnohem mladší, než jaká je skutečnost. A o Kryštofovi Hádkovi už roky tvrdím, že to nejlepší herec své generace, jenž umí zahrát jak klaďase, k čemuž vybízí jeho laskavý a klukovský zjev, ale také pěkné darebáky, o čemž jsme se mohli už také párkrát přesvědčit. A v případě Klece byl naplno využit jeho potenciál zvládnout obě protichůdné polohy na jedničku. Celkový dojem dotváří vhodná volba vedlejších rolí - Preiss, Švehlík, Dulava, Etzler a Cibulková. Potěšila mě i minirole Karla Smyczka. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

  • Natáčení trvalo 20 dní. (Duoscop)

Reklama

Reklama