Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policista John McClane přilétá na Vánoce do Los Angeles za svou manželkou Holly a dětmi. Holly pracuje pro japonskou společnost Nakatomi, v jejímž mrakodrapu se právě koná vánoční večírek. Holly odešla z New Yorku za prací, zatímco John tam zůstal. Nyní zjišťuje, že Holly používá v práci své jméno za svobodna. Jde se do koupelny upravit a mezitím do budovy přijíždějí ozbrojení muži. Zabijí strážce, uzamknou výtahy, všechny vchody a odpojí telefony. Potom proniknou na večírek a John z koupelny zaslechne střelbu. Podaří se mu nepozorovaně utéct do vyššího patra, kam později útočníci odvedou ředitele společnosti Nakatomi. Chtějí po něm přístupové heslo k počítači, který mimo jiné řídí trezor, ze kterého chtějí ukrást dluhopisy v hodnotě stovek milionů... Ředitel se jim snaží vysvětlit, že trezor má sedm zámků a on zná kód pouze k jednomu – a i ten jim odmítne dát. Hans, vůdce útočníků, ho zastřelí. John spustí požární alarm, aby přivolal pomoc, ale útočníci zavolají hasičům, že poplach je falešný. Díky tomu ale zjistili, že je někdo v horním patře, a pošlou tam muže se zbraní... John teroristu zabije, sebere mu zbraň a vysílačku a jeho tělo pošle dolů výtahem. Bratr zavražděného, Karl, chce Johna ihned najít a pomstít se. John použije ukradenou vysílačku a snaží se přivolat pomoc, ale jeho volání slyší i teroristé a dojde jim, že John bude někde na střeše. Volání zachytí i policie, ale nevěří Johnovi, že se něco děje. Když pak ale ve vysílačce zaslechnou střelbu, pošlou tam na kontrolu hlídku. Seržant Powell dojede do Nakatomi, promluví si se strážným, což je ale nastrčený terorista, a v klidu odjíždí s tím, že nic podezřelého nenašel. Když ho John vidí odjíždět, vyhodí z okna mrtvolu dalšího teroristy, kterého při přestřelce zabil, a začne z okna střílet... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 319)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Skutečnost, že americký filmový průmysl vedou židé, cenzuru katolíci a diváci jsou protestanti, ukazuje na tamní mimořádnou spolupráci: jedněm jdou do kapsy výdělky, druzí zajistí odstřiháním závadností návštěvnost a třetí se přijdou poveselit do kina. Nestojí právě na tomto velký trik Hollywoodu, o němž vypráví první Smrtonosná past? Na elementární úrovni ten film můžeme samozřejmě číst jako příběh o newyorském policajtovi, který vystřílí bandu teroristů, ale vedle toho tu máme i příběh o nacistovi Gruberovi, kterého přivábila do mrakodrapu chuť nastřádaných židovských peněz. Gruber se svými německými pohůnky představuje cosi jako relikt, který se nepodařilo chytit spojeneckým oddílům před Norimberskými procesy. Jestliže měl Goebbels za nacistického Německa na starost vnitřní Německo a Hitler válku, pak tady zajišťuje analogicky PR-ko dekadentní aristokrat s pokřiveným světonázorem Gruber a válku jeho pochopové určení na špinavou práci. Co je ovšem klíčové a co si uvědomil Marlon Brando, židé a představitelé mocné židovské lobby, kteří kontrolují a vládnou Hollywoodu, si dávají dobrý pozor, aby ve filmech nebyli nikdy zobrazováni negativně a už vůbec ne jako loutkáři hýbající světovou šachovnicí, a proto jsou v první Smrtonosné pasti filmu vydávány za Japonce, konkrétně za japonskou finanční společnost Nakatomi sídlící v moderním mrakodrapu v centru L.A. Podobná cenzura proběhla mimochodem v Německu, kde jména jako Karl a Hans, ale i Fritz, Kristoff nebo Heinrich nahradily jejich anglické ekvivalenty. Kdo je pak ale Willis, který nám v triádě teroristé-oběti-zachránce chybí? Willis je nejspíš novodobá kombinace Abraháma, Mojžíše a krále Davida v jednom. Prostě Superman, sám velký Jahve, který se zjevil, aby po Egyptu, Asýrii, Babylonu, Římu opět vysekal židy z problémů. Odsud chápeme i původ slavného výroku Johna McClanea o krůtě a obyčejným vánočním stromečku, kterým odkazuje k šábesu (židé Vánoce neslaví, to je další kamufláž pro západní křesťanské publikum), kdy by se mělo v klidu odpočívat, jenže on musí lízt v nějaký blbý rouře. Podobný výrok známe z Biga Lebowskiho, který rovněž o šábesu nekoulí. Jenže záchrana lidských životů je přece jen něco jiného než kuželky. ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Výýýýborá akce. Něco mezi Posledním skautem a těmi nejlepšími akčňárny osmdesátých let. Willisův John McClane je správně sebeironický hrdina, cynický patriot a nadto poměrně uvěřitelný člověk, což se v době Komand, Rambů a podobných záležitostí muselo jevit jako balzám na nervy oduševnělejších diváků. Samotný film se pak skládá ze série nadstandartních akčních scén a záplavy gagů a suchých hlášek, které dodávají tomuhle snímku kultovní šmak. Akce perfektně odsýpá, McTiernan nás střídavě napíná a nechává zasmát, zkrátka rozhodně nemáte příležitost se nudit. S klidným svědomím 90% ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Oh the weather outside is frightful / but the fire is so delightful / and since we've no place to go / Let It Snow, Let It Snow, Let It Snow.. Z nebe ovšem nebudou padat vločky, nýbrž němečtí gangsteři, nepočítající při plánování své akce s faktorem John McClane. Čistokrevná akční roznětka Willisovy hvězdné kariéry. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Bosý, unavený a žádný nabušený hrdina, padouch, kterého do té doby nikdo neznal, přesto vznikla absolutní žánrová klasika, která akčním filmům uštědřila obří knockout. Látky se totiž chopil ostřílený Joel Silver, který byl tvrdohlavý a neústupný a přesvědčil svého kamaráda Johna McTiernana (nechtěl točit film o teroristech), aby usedl do režijního křesla. Tvůrci vsadili na televizního herce, u padoucha, vzdělaného Evropana, zase na herce z Broadwaye. A vyšlo jim to náramně. Geniální Willis jako neohrožený John McClane vs. ďábelský Rickman jako skvostný taktik Hans Gruber! Tvůrci změnili zvyklosti spojené s akčním filmem, vložili do něj spoustu zajímavých prvků (hlavní postava je obyčejný zranitelný polda, který má podobné problémy jako běžní lidé) včetně černého humoru, přitom scénárista byl jen pár stránek před natáčením. A absolutně se vytáhli s akčními scénami. 100% bez diskuse! Nejlépe to chutná po páté, po šesté.. Yipee-yi-yea, mother-fucker! ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Uvolněte tento kanál, je určen pouze pro tísňová volání. - Jdi se bodnout, ty krávo, objednávám si snad pizzu?! Můj oblíbený vánoční film. Bruce Willis jako samotářský policista John McClane, je naprosto geniální postava a než zachrání Nakatomi a svou ženu ze spárů teroristů, divák okusí nejen spoustu skvěle natočené akce, ale také velkou porci výbuchů, ran pěstí a ironických hlášek hlavního hrdiny. Režisér John McTiernan začal svou kariéru báječně a po Predátorovi přišel s dalším kultovním snímkem, který se okamžitě zařadil mezi klasiku. Smrtonosná past je prostě absolutním vrcholem akčního žánru, s jedinečným kouzlem a dokonalou atmosférou. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (176)

  • Scéna, kde John McClane (Bruce Willis) rozbíjí židlí okno, musela být točena na několik záběrů, protože sklo bylo natolik silné, že dřív rozbil židli než okno. (DEXTER099)
  • Celosvětová premiéra proběhla 12. července 1988 ve Westwoodu v Kalifornii. (Varan)
  • Scéna, kdy se McClane (Bruce Willis) a Gruber (Alan Rickman) poprvé setkají tváří v tvář, byla natočena na první pokus. Tvůrci ji navíc ani nezkoušeli a filmovali rovnou "na ostro". (casyy)

Související novinky

Stav Bruce Willise se zhoršil

Stav Bruce Willise se zhoršil

17.02.2023

67letý legendární herec mnoha ikonických rolí Bruce Willis ukončil kariéru v březnu loňského roku kvůli afázii, nemoci, která poznamenala jeho schopnost mluvit a porozumět řeči. Tou dobou měl… (více)

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

Zemřel herec Clarence Gilyard Jr.

29.11.2022

Ve věku šestašedesáti let odešel americký televizní, filmový a divadelní herec Clarence Gilyard Jr., jehož si většina diváků vybaví z televizních obrazovek jako rangera Jamese Trivetta, věrného… (více)

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

29.07.2021

Pět let strávil producent Lorenzo di Bonaventura přípravou šestého filmu v sérii Die Hard neboli Smrtonosná past. Snímek pojmenovaný jednoduše jako McClane byl totiž původně oznámen ještě před… (více)

Reklama

Reklama