Režie:
Sam MendesScénář:
David SelfKamera:
Conrad L. HallHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Tyler Hoechlin, Paul Newman, Jude Law, Daniel Craig, Stanley Tucci, Jennifer Jason Leigh, Liam Aiken, Dylan Baker, Ciarán Hinds, David Darlow (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Titul Road to Perdition lze chápat ve dvou významech. Perdition je jméno města, do kterého jede Michael Sullivan (Tom Hanks) se svým synem Michaelem Sullivanem jr. (Tyler Hoechlin). Perdition - zatracení - je také eufemismus pro peklo. A Sullivan senior poznává, že si zvolil životní cestu vedoucí do pekel. Modlí se, aby svého syna od takové cesty uchránil. Je rok 1931, doba velké hospodářské krize. Michael Sullivan, nájemní vrah, pracuje pro irský gang. Do jeho života vstoupí pan John Rooney (Paul Newman). Zachrání mu život dřív, než si Michael Sullivan vůbec uvědomí, že o krk jde. Pan Rooney je pro Sullivana seniora vzorem. Totéž k svému otci cítí Sullivan junior. Annie Sullivanová (Jennifer Jason Leigh) svého muže velmi miluje. Neptá se ho na jeho práci. Má se dobře a je za to vděčná, ale často má strach. Bojí se o děti. Avšak práce zasáhne do života Sullivanovy rodiny. Umírá manželka Annie a jejich starší syn. Michael Sullivan se s druhým synem vydává na cestu odplaty a vyrovnání. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (866)
Mendes nezklamal a ozivil zanr vynikajici gangsterkou s uzasnejma hereckejma vykonama v cele s Tomem Hanksem a Jude Lawem. Ale i vsichni ostatni hrajou vice nez dobre, vcetne detskych hercu. Pribeh je uzasny, se spoustou dokonalejch scen a prestrelek a vyborne napsanejma dialogama. Samotne postavy jsou uveritelne, takze to s Hanksem skutecne prozivate. Potesilo me, ze to nemelo zadnej happy-end. Pro me jeden z nejlepsich mafianskejch fillmu s vybornou hudbou. ()
Tento film dokazuje, že nic není takové, jak se na první pohled zdá. Sam Mendes natočil film o gangsterech a to byla trefa do černého...jelikož těchto filmů je v dnešní době m....teda vlastně žádný. Za tento snímek bych dal jedničku s hvězdičkou za kameru, scénář i režii. Každá scéna ve vás vyvolá různé pocity (smutek, hněv, radost - tu ale jen minimálně), a tak to má být. ()
Cesta do zatracení zavádí diváka do prostředí krutých gangsterských obchodů ve 30. letech. Do doby, kde jste nikdy nevěděli, zda když otočíte hlavu přes rameno, nebude na vás mířit váš nejlepší přítel či nejhorší nepřítel. Příběh je dekorován vynikajícími hereckými výkony Hankse, Newmana, ale také Craiga či Judea Law. Atmosféra doby je skvěle vylíčená, hudba podmanivá, scény chladné a brutální, ovšem také s dávkou emocí. Rozhodně bych vyzdvihl také kameru, která divákovi servíruje opravdu zdařilé záběry (Líbila se mi třeba aranž scény, kdy je záběr na dlouhou silnici, mlha hustá jako mléko, když v tom se vynoří dva kulaté světlomety auta starých tvarů..a za volantem sedí zvrhlý Jude Law.). I přes všechny klady tohoto snímku však nemohu dát plné hodnocení. Gangsterek je celá řada a Cesta do zatracení u mě rozhodně nedosahuje kvalit jako je Kmotr (to je ovšem Mt. Everest mezi mafiánskými filmy), Mafiáni či Neúplatní. Dávám tedy slušné 4*. ()
Mafiánské filmy dokážou mít sílu, dokážou. Je k tomu ale potřeba pár dost zásadních věcí a ty tady dobré sice jsou, ale ne natolik dobré, abych si je nadobro vypálil do hlavy. Příběh? Nechci říkat, že je úplně nezajímavý, ale přiznám se, že zajímavých částí bych v něm našel méně než pomálu. Hudba? Hezká, vždyť jí složil Thomas Newman, ale v závějích mlhy a šedě, jako celý film. Herci? Dobře, ti jsou dobří, těm se skutečně nic vytknout nedá. Akce? Rychlá, efektivní, ale okamžitě jsem na ní zapomněl. Výsledkem je film, který u mě skončil tak nějak na půli cesty. Prvně jsem u něj usnul, podruhé jsem ho s veškerým vypětím sil shlédnul. Nezaujal mě a asi nikdy nezaujme. Holt mafiáni ve filmech své krále už dávno mají. ()
Tom Hanks není zrovna můj favorit, ale tady zahrál parádně a nejen on. Třeba Dan Craig, myslel jsem si že v kategorii mafianů nikdo ani na moment nepřekoná Joa Pesciho v oboru "mafián-surovec" ale scéna kdy Dan doběhne Michaela, který zrovna chytil svýho syna a ty pohledy tam, hmm v tu chvíli mně bylo jasný že začne bejt velmi brzo hodně lidem horko a po větě "je to tvůj syn, to mě stačí" nasledoval ještě jeden pohled se rozjasnilo úplně. Každý film, kterýmu dávám nadprůměr mně musí něčím zasáhnout a tady zafungovaly dva elementy, totální herectví všech zůčastněných a vynikající obrazová složka. Těch záběrů co mám teď v hlavě je víc, ale samozřejmě vrcholem je závěrečný střílecí scéna, kterou jako třešinku na dortu ještě zvýraznily herecký výkony Paula Newmana s Tomem Hanksem a právě to propojení dokonalýho obrazu a mistroveského herectví udělalo tuhle scénu věčnou. Jediný co jsem nesplknul až s takovou chutí byl vyvíjející se vztah mezi otcem a synem, tam to chtělo ještě přidat nějakou tu minutu, nějakej ten dialog, pohled nebo gesto, ale i tak patří tenhle bijáček mezi ty, kvůli kterým milujeme kouzlo pohyblivých obrázků, slyšící na jméno Film. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (27)
- Režisér Sam Mendes si zahrál cameo roličku jako jeden z osobních strážců Johna Rooneyho (Paul Newman) v přestřelce v dešti. (Hal_Moore)
- Tyler Hoechlin (mladý Michael Sullivan) svou roli získal v národním castingu, kde se sešlo více než 2.000 mladých herců. (Hal_Moore)
Reklama