Reklama

Reklama

Black Widow

  • USA Black Widow (více)
Trailer 5

Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství, které však bude úplně jiné, než jaké doposud poznala. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow. (Falcon)

(více)

Videa (10)

Trailer 5

Recenze (757)

Hild 

všechny recenze uživatele

První polovinu jsem byla nadšená, ta je totiž vážně skvělá. Dobře zde fungovaly akční scény, byl zde jistý nádech osudovosti a Scarlett Johansson s Florence Pugh tvořily skvělou dvojku. Jenže druhá polovina se začala značně táhnout. Věci a skvělé nápady, které jsem doufala, že se rozvinou ve druhé půlce, vyšuměly úplně do prázdna, zcela zde nefungoval humor a film také trpí díky velice slabému záporákovi. Je to hrozná škoda, protože ten potenciál tam byl obrovský, takhle je to jen takový marvelovský průměr. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

BLACK WIDOW - blockbuster, který oficiálně započíná čtvrtou fázi marvelovek, přestože jde o midquel odehrávající se mezi CIVIL WAR a INFINITY WAR, obsahující leda potitulkovou scénu náležící svým zasazením do post-ENDGAME období do čtvrté fáze (!) - má fakt příznačného záporáka/příznačnou záporačku. Ne v tom slova smyslu, že odhalení identity představuje stejně jako v případě IRON MANA 3 zklamání pro komiksové nerd(k)y a že jde o další nedostatečně prokreslenou a až zpětně motivovanou antagonistku (ups, jako že to fakt není předvídatelné, vůbec ne, opravdu), která funguje u marvelovky asi po víc než dvacáté pouze k prokreslení titulní protagonistky. V tom slova smyslu, že Taskmaskerka si pamatuje vše, co vidí, a pak to napodobuje._____ Choreografie v atrakčních scénách konkrétními pohyby upomíná na konkrétní superhrdiny (Hawkey, Captain America, Black Panther...) a film jako špionážní/agentský thriller o (dys)funkční rodině zase na jiné špionážní/agentské thrillery a snímky se superhrdiny o (dys)funkční rodině. Zmíněný pastišácký přístup může saturovat cinefil(k)y, jimž stačí opravdu málo. Například to, že sekvence způsobem nasnímání i výchozí narativní situací začne jako AGENT BEZ MINULOSTI, aby následovala do domovního souboje s užitím dostupných rekvizit jako z BOURNOVA MÝTU a vyústila do akce na střeše variující BOURNEOVO ULTIMÁTUM, nebo že se postava dívá na MOONRAKERA a poslední akt parafrázuje jeho finále (a přitom se snaží přechytračit publikum jako z MISSION: IMPOSSIBLE a dohrát tu osobní/profesní linii jako z bourneovek, zatímco přepíná hlediska a řeší rodinné trable jako ÚŽASŇÁKOVI)._____ Jistě, můžete si jako Pavlovův pes pokaždé poslintat stopky z toho, že rozpoznáte odkazované, jenže to i valná většina ostatních, a můžete se poplácat po zádech za svůj feminismus při ocenění filmu s (ne)superhrdinkami a režírovaném ženou, než zase v afektu nebudete respektovat konsent a budete plácat ženy. Kdokoliv jiný ale bude mít řadu problémů s tímto Frankensteinovým monstrem. Frankensteinovým monstrem, které dost neorganicky spojuje řadu nekompatibilních poetik (blíže skutečnosti ukotvené agentské psychologické drama, sebeuvědomělý a dějiny komiksového žánru komentující animák plus nadsazené nulanulasedmičkové dovádění). Frankensteinovým monstrem, které přímo - třeba v úvodních titulcích - i nepřímo - třeba weinsteinovským arcipadouchem - referuje ke skutečným osobám a reálným geopolitickým problémům, ale z těchto pro jistotu dělá vtip pro co nejširší divácký zásah. (Je víc nevtipný a ofenzivně blbý humor na téma hysterektomie, nebo přístup k ruskoamerickým vztahům a problematičnosti jednání a ideologie obou mocností?) Frankensteinovým monstrem, u kterého uvěříte, že první verze scénáře vznikla za dřív než dva týdny (a už neuvěříte jejímu precizování přepisováním), když se postavy a jejich jednání někdy mění ze scény na scénu, aniž by to měl být jakože překvapivý "zvrat", a některé scény a dění na sebe ani moc nenavazuje (například zdvojený epilog řešící visící příčinu z úvodu). Frankensteinovým monstrem, jehož hlavní stvůrce - Kevin Feige - se při pietě Richardu Donnerovi může zaklínat Donnerovým heslem "versimilitude", ale Black Widow si s ním leda vytírá zadek. Velký zadek. Při superhrdinském přistání. Komentovaném, protože se necílí jenom na naivní publikum. A bez krve či čehokoliv rozrušujícího, protože feigovský kulišák a disneyovský Myšák myslí na rodiny... a nebo spíš na jejich peníze. Být žena, vyrvu si uterus a umlátím s ním lidi zodpovědné za podobné filmy - a lidi kladně hodnotící podobná díla. Já ale žena nejsem, a tak dám přednost lepším monologům agentčiny vagíny, které vznikly v posledních letech (např. svým pojetím atrakcí více vtahující ATOMIC BLONDE, tematicky komplexnější a pro 15+ určenou RUDOU VOLAVKOU či svou strukturou, změnami hledisek a dávkováním informací sofistikovanější ANNOU). () (méně) (více)

Reklama

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Je to celé sympatické a Florence Pugh dobre hrá. Nechal som si to od včera rozležať; pôvodne som chcel dať aj piatu hviezdu, a po návšteve kina ju tam možno ešte doplním. Bolo to skrátka presne to, čo som od toho chcel. Akcia ma nenudila a prekvapivo to na mňa najviac fungovalo po rodinnej, emocionálnej stránke. 85% ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"I've lived a lot of lives. But I'm done running from my past." ______ Rozlučka s Natašou aka Black Widow je v kvaziesenci klasický špionážní blockbuster alá 'Mission Impossible' po evropsku - přičemž zároveň jaksi schizofrenicky osciluje s velice klišovitým rodinným melodramatem. Čímž nechci licoměrně tvrdit, že je 'Black Widow' vyloženě špatná - ale v rámci komiksový tradice je neuvěřitelně patetická, veskrze neuvěřitelně průměrná a hoooodně konvenční, a nechtěně tak působí jako rádoby marvelovka do počtu.... Samozřejmě, femme fatale a vlhký sen všech geeků Scarlett Johansson v titulní roli Nataši Romanov - jejíž osud byl v 'Endgame' definitivně zpečetěn - tentokrát čelí konfrontaci své temné minulosti, a jako vždy je ve svém nejpopulárnějším alter-egu bezpochyby naprosto skvělá - a herecky ji zdatně sekundují takový ikony jako David Harbour jakožto Rudý strážce, Rachel Weisz, anebo Florence Pugh, která samotnou Scarlett v mnohém konkurenčně zastiňuje - ale to je tak bohužel všechno.... Nicméně ač se 'Black Widow' může holedbat dobrodružnou náturou střihu 'Mission Impossible' - divák totiž navštíví Maroko, Norsko, Sibiř či Budapešť - vysoký rozpočet může z plátna čišet jak moc chce, jenže výraznější superlativa z chechtáků a bídně generický akce vyždímat nejde. Navíc krom toho, že se jedná o sólovku - nebo chcete-li intermezzo mezi 'Civil War' a 'Infinity War' - nemá snímek jakoukoliv signifikantní symboliku či implementaci v celý Marvelovský univerzalistický mozaice - vyjma toho, že jde o pomyslný epitaf ženské členky Avengers. A radši ani nemluvě o relativně solidně rozehraný antagonistický backstory záporáka Taskmastera, která prakticky nemá sebemenší rozuzlení či katarzi.... Celkově vzato: čím chce vlastně 'Black Widow' ve skutečnosti být, a jaký poselství chce vůbec předat? Jestliže se vezme v potaz režie pod taktovkou Cate Shortland a premisa příběhu, jde o parafrázi na mužský šovinismus, anebo se přímo jedná o kritiku mužskýho machismu? Nebo jde o promarněný pokus, jak stylově odstartovat novou etapu marveláckýho universa? Anebo že by šlo o další z mnoha patologicky rutinních pompézních velkofilmů, který má uspokojit apetit primárně konzumní majority publika? Doopravdy totiž nemám šajna, ačkoliv ona poslední zmíněná alternativa k tomu má nejblíž.... Slibný potenciál koncipovat 'Black Widow' jako komorní thriller byl totiž spláchnutej do hajzlu v absurdně megalomanským finále, který absolutně nekoresponduje s celkovou koncepcí snímku - jelikož způsob jakým tvůrci nakládají s narativem zdá se mi poněkud nešťastným. Na závěr lze tak jedině pochválit atraktivní teaser na seriál 'Hawkeye'. Odpočívej v pokoji Natálko 🖤.... // VERDIKT: černý vdovy sobě //🕷️ ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Já vlastně nevím, co si o tom myslet. Marvel se v současné generaci Avengers už evidentně vystřílel a možná by ji měl nechat spát. Dobrý dojem zanechávají jen Florence Pugh a pár (zhruba tři) fajn nápady v akčních scénách, zbytek je na pytel. Komediální potenciál Davida Harboura nevyužit (je ho dost málo), trikové scény místama fakt hnusně smrdí CGI a celá rádoby psychologická/rodinná vrstva vyprávění se jednak strašně pere s akčním bordelem, druhak je jí dáno více prostoru, než kolik zaslouží. Když hrdinky se slzou v oku dlouhé minuty smrtelně vážně fňukají nad svým osudem, načež začnou dělat imbecilní WTF humory a akční kejkle, působí to buď retardovaně (v lepším případě), nebo pěkně otravně (v horším případě). Zkrátit, osekat zbytečný a ubrečený balast, uklidnit CGI bordel, nechat Harboura humorovat, více se věnovat fyzickým akčním scénám a uštěpačnosti a bylo by to hodně fajn i se stejným příběhem. Takhle je to otrava, ze které si budete chtít později maximálně tak pustit jednu dvě scény na youtube. P.S. Potitulková scéna je dost klišé trapas, jehož realizace už teď smrdí hodně předvídatelným průserem. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (68)

  • Keď Natasha (Scarlett Johansson) na konci filmu odletí vo svojom novom lietadle, kamera sa posunie nadol a ukáže strom s ružovými kvetmi. Dreykov povedal Natashe, že pochoval jej skutočnú matku pri krásnom strome s ružovými kvetmi. (Pat.Ko)
  • „Podle mě ten film opravdu reflektuje vše, co se děje v souvislosti s hnutími #MeToo a Time’s Up. Byla by opravdu škoda, kdybychom se k tomu nevyjádřili, kdybychom se tomu přímo nevěnovali. Myslím, že zvlášť pro [režisérku] Cate Shortland bylo opravdu důležité, abychom natočili film o ženách, které pomáhají ostatním ženám, které dovedou ostatním ženám pomoci, když jsou v potížích. Někdo se mě zeptal, jestli je Natasha feministka. Což je dost stupidní otázka, samozřejmě, že je feministka,“ řekla Scarlett Johansson. (ČSFD)

Související novinky

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

Ředitelé Disneyho jsou malicherní egoisté

12.09.2023

Ředitelé největších hollywoodských studií jako Disney mívají spíš status seriózních, velice inteligentních a logikou byznysu vedených lidí. Nový report televize CNBC ale tento pohled v případě Boba… (více)

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

Našla hraná verze Na vlásku Lociku?

13.08.2023

Studio Disney s hranými remaky svých ikonických pohádek v posledních letech nijak nezpomaluje, a kromě již oznámené Moany, Bambiho nebo Lilo & Stitche nás v budoucnu čeká také muzikál Na vlásku.… (více)

Marvel oznámil Multiverse ságu

Marvel oznámil Multiverse ságu

24.07.2022

7. listopadu 2025, tohle datum si zapište do kalendáře, než se ještě třikrát změní, protože v tento den vstoupí do kin závěrečný snímek nejen šesté fáze MCU, ale taky čerstvě oznámené (a už nějakou… (více)

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

Čína pokračuje v bojkotu marvelovek

01.05.2022

Naděje na čínskou premiéru Doctora Strange v mnohovesmíru šílenství jsou zřejmě mrtvé, tamější autority totiž po kontrole filmu došly k názoru, že snímek neodpovídá té správné socialistické vizi… (více)

Reklama

Reklama