Režie:
Cate ShortlandScénář:
Eric PearsonKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Lorne BalfeHrají:
Scarlett Johansson, Florence Pugh, David Harbour, Rachel Weisz, Ray Winstone, Ever Anderson, Violet McGraw, O.T. Fagbenle, William Hurt, Olga Kurylenko (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství, které však bude úplně jiné, než jaké doposud poznala. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow. (Falcon)
(více)Videa (10)
Recenze (757)
Byl jsem nadšený. Asi tak do půlky. Black Widow totiž začíná jako nečekaně temná a dospělá komiksovka a místo vtipů servíruje zlomené a váhající hrdiny a hrdinky a překvapivě drsnou akci, která nezapře, že se tvůrci inspirovali u Jasona Bourna a Mission: Impossible. Jde to i bez humoru a chvilku to vypadalo na vůbec nejdospělejší a nejvyzrálejší marvelovku, která se nebojí témat, jaká by tu člověk úplně neočekával. Jenže pak se to nějak zlomí. V polovině jakoby si tvůrci řekli, že po něčem takovém jejich publikum vlastně asi netouží a vrátili se do zajetých kolejí, kde se hraje plus mínus na jistotu. Black Widow dělá i to dobře a když si odečtu ne až tak dobré kontaktní akční scény a slabšího Taskmastera, je to přinejmenším solidně odvedená práce a neurážející marvelovský průměr. Jenže to už mi přišlo trošku málo, když se tvůrci v první části vytasili s dospělejším a přitom plně fungujícím stylem. Nechci, aby to vyznělo, že Black Widow je špatný film. Jde o dobře odvedenou komiksovou rutinu, ale s tím už se jako divák úplně spokojit nechci. Zvlášť, když mi Scarlet Johansson a její parta zvládli ukázat, že mají na víc. ()
Temný rozjezd v uličkách Maroka a Budapešti je, i přes podivný střih, přesně ten film, který jsem s Black Widow chtěl vidět. V druhé polovině se to ale zlomí ve špionskou komedii s dysfunkční rodinkou ve svém centru a místo pořádně dopečeného příběhu se tu tvůrci spokojí pouze s přehrocenou CGI akcí, u které postavy hází jeden divnější vtip za druhým. ()
Já byla jakž takž spokojená a kdyby mi v tom kině neustále někdo neprděl pod nos a kdyby si nějaká splašená a pomýlená slečna při spěchu na wecko po vypitém litru coly nespletla dveře ven s nouzovým východem, nepustila tak do celého sálu a na plátno denní světlo a neuměla to pak zavřít, byla bych spokojená zcela. Výborný akční děj, mrtvolky, zabíjení ale i vtip a humor. Zvlášť tatík, který se po dvaceti letech snažil narvat do komického supermanského oblečku. Potěšila mě i hudba, a to konkrétně Nirvana hned v úvodu. Na rozdíl od jiných rodičů bych já ale na totok nevodila úplné pinďulíny, kterých přišlo do kina fakt hafo. Těch drsností, vybuchujících mozků, mrzačení a jiných nechutnůstek tam bylo na ně až moc. ()
Film, co nejen, že měl přijít do kin před rokem, kdy byl hotový, ale hlavně by dávalo mnohem větší smysl, kdyby na něj došlo před těmi pěti lety. Ale zkrátka pro to nebyl prostor, Marvel si točil ty dva, max 3 filmy ročně a kvantitativně se rozjíždí až ve čtvrté fázi se seriály. Film samotný je úplně klasická marvelovka s novými postavami, o kterých samozřejmě celé roky nebylo slyšet a narychlo se muselo vymýšlet, jak je napojit na MCU, ačkoliv tedy úvod docela zvedá naděje, že tentokrát se dočkáme něčeho, co není jen pásová výroba, ale něco umělečtějšího. Po parádním intru se však vracíme do starých kolejí a dostáváme onu pásovou výrobu. Je to však produkce takových rozměrů a přiměřených kvalit, za které by třeba u Warnerů líbali ruce. Jen to zkrátka není nic navíc. Což už prostě ani nemůže, jelikož je známým faktem, že u Marvelu jsou režiséři spíše najmutými nádeníky bez silné tvůrčí vize, která by příliš dřela (zdravím Edgara Wrighta či Scotta Derricksona) a akční scény točí jiný štáb, takže za ně Cate Shortland chválit nebudu, ač je rozhodně pochválit musím a je to asi ta nejlepší věc na filmu složeném z tisíckrát ojetých motivů ztráty a získání nazpět (skoro)rodiny a svrhnutí jednoho hrozně zlého pána, jež vede jistou zlou organizaci. Rok nebylo pořádně na co chodit, dva roky tu nebyla marvelovka, takže pokud už člověk nerezignoval na časovou kontinuitu a disneyovské hračkářské přehlídky jej stále neomrzely, je návštěva kina povinnost. Jsem jedním z nich. PS : Florence Pugh je nepřekvapivě výborná nástupkyně řádu Black Widow. ()
Nemyslím si, že se jedná o nejslabší Marvelovku, byť z těch slabších určitě je. Když ale Marvel rozhazuje stovky milionů do větru na další projekty, tak proč si nenatočit film postavy, která není úplně nejpřednější, ale každej fanoušek předlohy Vám řekne, že svůj film si jistě zaslouží, no ne? Příběhově mi to sice přišlo docela dost o ničem. Vlastně mě to ani moc nebavilo, když si to v hlavě tak srovnávám. Nejlepší na tom všem ale byla akce, která sice byla brutálně digitální, ale třeba v Budapešti to byla velká jízda. Také úvodní titulky byly těžká pecka, dost možná nejlepší intro ze všech Marvelovek. Cover na Smells Like Teen Spirit od zpěvačky Malia J je neskutečnej nářez . No a i když je celej flim tak nějak příběhově průměrnej, musím uznat, že i samotný závěr se mnou docela hnul. ()
Galerie (78)
Zajímavosti (68)
- V scéne, kde Natasha (Scarlett Johansson) jazdí v Nórsku, môžete počuť muža v rádiu rozprávať po nórsky. V skutočnosti hovorí po švédsky a nie po nórsky. (Pat.Ko)
- Hudbu k filmu mal pôvodne mať na starosti Alexandre Desplat, no nakoniec ho nahradil Lorne Balfe. (Pat.Ko)
- Režisérka filmu prozradila, že Florence Pugh pro ni byla při výběru Yeleny první volbou. Líbil se jí její výkon ve filmu Lady Macbeth (2016). (MiniMinion)
Reklama