Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Bez vědomí je překombinovaná a místy celkem za vlasy přitažená podívaná, u které jsem si nejednou vzpomněl na Neznámého s Liamem Neesonem. Nicméně na druhou stranu mě takhle do děje nevtáhla ani nová sezóna The Crown. Hodně intenzivních 6 hodin a rozhodně silný zážitek. Takhle nepříjemné pocity jsem naposledy měl při sledování první řady The Handmaid's Tale. ()
Vynikající dílo o době na přelomu dvou našich významných dějinných období. Některé otázky sice zůstaly nezodpovězeny, ovšem síla příběhu a způsob zpracování tématu je vynahradily. Sice jsem úplně neuvěřil všem konsekvencím, na druhou stranu některé konstrukce byly tak fantastické, až byly i uvěřitelné. Ani mi nechyběla výraznější herecká hvězda. ()
Na rozdíl od předešlého projektu HBO Pustina má Bez vědomí výrazně pevnější logiku, veškeré součástky do sebe ve finále zapadnou bez pachuti krkolomných náhod a motivací. Tmou, deštěm a marností pohybují výhradně ztrápené bytosti s tragickými výrazy. Severská poetika se tu ocitá až na hraně manýry.„Domácká“ Lenka Vlasáková přehrává Pauhofovou v nevděčné roli jediné světice. Naštěstí jinak se postavy vyznačují zajímavou nejednoznačností. Naopak blahobytní veksláci či zlověstní zabijáci sahají ke karikatuře. S výjimkou dobově věrných rekvizit si slabší chvilku vybírají reminiscence z éry Charty 77, sloužící jako učebnice pro zahraničí. ()
Porovnávať s Pustinou nie je vhodné ani fér, pretože sú to seriály úplne iného žánru a vyznenia. Spoločné majú však to, že v rámci českej tvorby vyčnievajú po všetkých stránkach. Začnem od vizuálu. Bez vědomí má túto stránku zvládnutú výborne. Oblečenie, autá, vybavenie bytov, účesy atď. Herecké obsadenie, keď si zoberiem veľké množstvo príbehovo dôležitých postáv, dopadlo dobre, a teda predovšetkým nerušivo. A čo sa týka toho najdôležitejšieho? Príbeh postupne nabaľuje informácie a predovšetkým postavy, ktoré odkrývajú súvislosti, prepojenia. Najväčším plusom seriálu je uveriteľnosť motivácií. Na záver to všetko pekne do seba zaklapne a dodá to pocit kvalitne premysleného celku. Špionážne drama plné StB praktík a oprávnenej nedôvery. Za mňa veľmi kvalitné 4*. ()
Problematika, ktorá môže diváka chytiť rýchlo, ak mu nevadia témy okolo špionáže v našich zemepisných šírkach - ŠtB, KGB aj MI6 sú hlavnými protagonistami šírenia strachu, zrady, neistoty, neštítiac sa vrážd a prenikania do najhlbšieho súkromia ľudí. Možno sme veľa prenasledovaných vo svojom okolí (alebo až do takejto miery) nemali, ale pravdepodobne sa to dialo. Od začiatku čakáte, dokedy to bude trvať a kedy konečne bude v záberoch 17. november. Ak by ani kúsok z tohto nebola pravda, aj tak scenár, herecké obsadenie a celá myšlienka zapadali do seba ako ozubené kolieska. Len samotný názov minisérie stojí za zamyslenie. Možno by som ho pomenovala "Opití mocou". ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- Ve scéně, kdy Marie (Táňa Pauhofová) vstupuje na nástupiště a jde do vlaku, je v pozadí záběru jasně rozpoznatelný vlak Českých drah v korporátních barvách (Najbrt), který firma používá od roku 2009, zatímco děj filmu se odehrává daleko dříve. (tommahol)
- Skálová (Táňa Pauhofová) odjíždí v roce 1990 do sovětského vojenského prostoru Tatrou 613 Electronic. Tento model začala automobilka Tatra vyrábět v roce 1993. (mikulin)
- Ve scéně na nádraží je slyšet hlášení automatického hlasového informačního systému (s hlasem Václava Knopa). Tento systém byl zaváděn až po roce 1993. (StarejCihak)
Reklama