Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
// Českej Homeland včetně jazzovýho piánka? No, proč ne. Ivan Zachariáš ve spojení s HBO už začíná být sázka na jistotu a vydání seriálu o podzimu 1989 v den oslav 17. listopadu byl v podstatě snovej scénář, jak tohle předrevoluční špionážní drama prodat, za což teda tleskám. Za co už moc netleskám je ale ten závěr. Zhruba od 4. epizody šel vývoj některých postav zcela mimo, zvrat s houževnatým vyšetřovatelem ještě beru, ale ty další věci a náhody a zkratkovitá řešení už byly na můj vkus příliš a začaly mě vytrhávat z děje. Herecky prvotřídní, režijně jakbysmet, scénář měla ale Pustina o poznání dotaženější. 7/10, na nás furt dost dobrý. ()
Bez vědomí je o poznání méně úderné než předchozí Zachariášova Pustina. Tady se Zachariáš snaží více fušovat do rybníčku, kde pevnou rukou vládne Agnieszka Holland. Ve srovnání s jejími seriály, které čerpají ze silných historických osob a událostí, tady jdeme dozadu pouze dobově bez přesného zařazení. Také mi přijde, že Bez vědomí neví, co chce pořádně být a střídá žánrové pasáže jako ponožky. Ty kriminální části jsou povedené, ale když se přejde do politického dramatu nastává potíž. Bez vědomí se tak opravdu táhne a měl jsem problém se donutit do dalšího dílu, protože v druhé polovině výrazně ztrácí dech. Nicméně nelze nedodat, že se jedná o technicky a herecky naprostou špičku a tolik podobných děl u nás nevzniká. ()
Naozaj nerozumiem tomuto nadšeniu. Podľa hodnotenia to je seriál lepší ako napríklad The Man in The High Castle, tak to ale brzdime trošku! V skutočnosti je Bez Vědomí pre bezvedomých divákov, pretože tým s kúskom vedomia od nudy odpadne mozog alebo zaspia. Celý seriál je hrozne tmavý, všetko sa deje v tme, v noci, prípadne v zatemnenom baráku. Postavy si tajne niečo šeptajú, ale väčšinou o ničom. A keď je už jasné, že divákovi už padajú oči, tak tam vytiahnu nahú ženskú. Pretože tie naše kurtizány, ktoré sami seba nazývajú herečkami, nedokážu nič len pobehovať holé pred kamerou a tváriť sa, že je to umelecké. Veď asi aj preto je tak často obsadzovaná v 36 rokoch stále slečna Pauhofová. Čo film, to musíme vidieť, ako ju Pán Boh stvoril. Lenže v jej prípade sa nie je ani na čo pozerať. ()
Jsem zklamán. Za každou cenu snaha překvapit dějovými zvraty. Už jsem neměl ani chuť se dívat do konce čtvrtého dílu, ale ještě jsem to přeci dokoukal. Vadí mi především to poraženectví a bezvýchodnost. Mělo se to jmenovat Beznaděj. My Češi si svůj mnichovský komplex umíme nejen hýčkat, ale i rozvíjet. Za herecké výkony pěkných 55%. ()
Už jsem se několikrát vyjádřil v tom smyslu, že jsem realista, takže směrem k české filmové a seriálové tvorbě nemám velká očekávání. O to větší mám radost, když se u nás nějaký ten počin opravdu vydaří. A v poslední době mám asi nějaké šťastné období. Nejdříve jsem byl nadšený z Devadesátek, teď jsem narazil na Bez vědomí, a i když ve mě seriál nevyvolal přímo nadšení, bavil mě a hodně jsem si ho užil. Pokud mi tady něco vadilo, byly to spíš detaily a obrovský přešlap ve třetí epizodě, ale jinak jsem byl nečekaně spokojeným divákem. Vždycky mě potěší, když se znovu ujistím, že se tady, i přes tu záplavu sraček, které se u nás točí jako na běžícím pásu, pořád najdou scénáristé, kteří umí napsat smysluplný příběh. No, a když se přidá schopný režisér a samozřejmě i schopní lidé v ostatních profesích, pozná se to nejen na atmosféře, ale taky na hereckých výkonech. Najednou divák vidí, že to ty herce opravdu baví a že si jen nepřišli znuděně oddeklamovat nějaký text, aby bylo na složenky. / Poučení (pro mladší uživatele): Složenky byly určitým druhem upíra, jen místo krve sály peníze. Dnes už živoří jen v temných, vlhkých místech, protože evoluce nespí, a svět upírů ovládly QR kódy. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- V čase 14:25 je jasně viditelný citylight na zástavce, což v době, kdy se seriál odehrává, nebylo možné. (Mindwind)
- Na ubytovně hraje „Na Zdi Psát“ od Magdy Malé. (Duoscop)
- Ve chvíli, kdy se hlavní hrdinka pohybuje po vlakovém nádraží, zde zaznívá všem dobře známé hlášení vlaků namluvené Václavem Knopem (systém HIS), zaváděné však na našich stanicích až v 90. letech 20. století. Navíc zde zazní chybně název stanice Pardubice-Rosice nad Labem. Ta byla takto pojmenována až v roce 2001. Předtím se jmenovala pouze Rosice nad Labem. (kiv)
Reklama