Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
// Českej Homeland včetně jazzovýho piánka? No, proč ne. Ivan Zachariáš ve spojení s HBO už začíná být sázka na jistotu a vydání seriálu o podzimu 1989 v den oslav 17. listopadu byl v podstatě snovej scénář, jak tohle předrevoluční špionážní drama prodat, za což teda tleskám. Za co už moc netleskám je ale ten závěr. Zhruba od 4. epizody šel vývoj některých postav zcela mimo, zvrat s houževnatým vyšetřovatelem ještě beru, ale ty další věci a náhody a zkratkovitá řešení už byly na můj vkus příliš a začaly mě vytrhávat z děje. Herecky prvotřídní, režijně jakbysmet, scénář měla ale Pustina o poznání dotaženější. 7/10, na nás furt dost dobrý. ()
Tak nakoniec sa miniséria nezmenila na propagandu v štýle zlý boľševici a komunisti ale ukázala sa, že autori predsa len ostali nohami na zemi a dokázali predostrieť vcelku zaujímavý pohľad do obdobia pohnutého roku 1989. Miestami bohužiaľ dej trochu nudil, ale záver to celkom dobre zachránil a aj vďaka dobrým kulisám a celkovej dobovej atmosfére ho možno označiť za jeden z lepších produktov HBO. Kiežby aspoň takto nejako fungovalo HBO GO, do ktorého sa síce prihlásiť dá, ale neprehrá nič. Narozdiel od Slovanistov v Európskej lige, tí prehrajú skoro všetko. ()
Bizarní podívaná. Jeden by málem podlehl dojmu, že takhle to nějak bylo, jenže celá ta atraktivní špionážní hra má háček – je příliš překombinovaná a tím i stěží uvěřitelná. Samozřejmě, že vyšetřovací metody StB, KGB i MI6 byly v mnoha ohledech shodné, nicméně ledacos je už přitažené za vlasy, což ostatně přiznávají i odborníci. Ivan Zachariáš si dal ovšem záležet na vizuálně propracovaných detailech i na výběru hereckých představitelů, z nichž zejména Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák a David Nykl vyvolávají nemalou odezvu; možná proto je Bez vědomí záležitost, která diváka nenudí, ale napíná a nutí jej přemýšlet. Co na tom, že je to jen fikce. ()
Vždycky strašně nerada dávám tři, když je to filmařsky a herecky na daleko vyšší úrovni než standardní česká produkce. Bohužel závěr staví na šokující pointě, ale když se nad ní zamyslíte, je ve finále hrozně trapná. To, že jedna osoba špatně vyhodnotí situaci, je jedna věc, ale že se stejně idiotsky chovají i tajné služby několika zemí, už je na pováženou. Fakt, že tohle by se v ČR nestalo, mě netrápí. Co mě ale trápí, je naprosto zbytečná překombinovanost. Navíc se pět dílů vrší otázky a v tom posledním je sotva čas na dokončení děje a zodpovězení všeho, co bylo nahozeno. Ani mi nevadí, když se v seriálu někdy ztrácím, ale tohle už je úplný galymatyáš. ()
Výborné, po všech stránkách - kamera, scénář, herci, režie, scéna. A tak skličující, že jste okamžitě vděční, že vy nic takového prožívat nemusíte. Nebo že o tom radši ani nevíte. Nedalo mi to a hledala jsem si, kdo je Ondřej Gabriel - myslela jsem si, že je to jen někoho přezdívka. Ale překvapivě je to úplný zelenáček. Proto mi vážně připadá neuvěřitelné, že se mu hned napoprvé povedl takový vyzrálý scénáristický megazásek, k němuž se drtivá většina jeho kolegů za celý život ani nepřiblíží - moje gratulace směřuje tedy hlavně k němu. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- Ve filmu zobrazovaná šedivost, ušmudlanost a zanedbanost odráží tehdejší reálný socialismus. To jediné, co kazí dojem tehdejší reality, jsou čistá a nablýskaná auta. (sator)
- V čase 14:25 je jasně viditelný citylight na zástavce, což v době, kdy se seriál odehrává, nebylo možné. (Mindwind)
- Skálová (Táňa Pauhofová) odjíždí v roce 1990 do sovětského vojenského prostoru Tatrou 613 Electronic. Tento model začala automobilka Tatra vyrábět v roce 1993. (mikulin)
Reklama