Režie:
Safy NebbouKamera:
Gilles PorteHudba:
Ibrahim MaaloufHrají:
Juliette Binoche, François Civil, Guillaume Gouix, Jules Houplain, Charles Berling, Nicole Garcia, Claude Perron, Marie-Ange Casta, Jules GauzelinVOD (1)
Obsahy(1)
Padesátiletá Claire Milaud si vytvoří na sociálních sítích falešný profil čtyřiadvacetileté krásky se jménem Clara, aby zjistila, jestli ji její přítel Ludo náhodou nepodvádí. Ludo má mladšího kamaráda Alexe, kterému stačí velmi málo, aby pro dívku ztratil hlavu. A Claire, chycená svým falešným profilem, se nechá pohltit cizí identitou a jeho city mu opětuje. I když se vše odehrává ve virtuálním světě, ony bující pocity jsou zatraceně reálné... Je to svůdně napínavý příběh o lžích, které nebezpečně deformují realitu. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (38)
„Nikdy jsem se necítila tak živá. Nepředstírala jsem, že je mi 24. Mně bylo 24.“ Nevinný úvod. Vytvoření falešného profilu, přidání si milencova kamaráda na Facebooku ve snaze dostat se blíž. A pak se subjekt zájmu změní. Osamělá Claire se poddá virtuálnímu vztahu s mladíčkem, přičemž se pevně drží falešné identity. Do té se vnořuje stále hlouběji a přebývá v ní častěji. A divák tuší, že to nemůže trvat věčně…Hra s lidskou důvěrou, city, sny a představami mě bavila. Přitom si Nebbou umně hraje i se samotným divákem a jeho očekáváním. A pak je tu hlavní hrdinka s její sobeckou manipulací, kterou ale divák lidsky chápe. A vše funguje i díky výtečné Binoche. Ta místy opravdu mládne (aby vzápětí výrazně zestárla). Jistě, s přispěním výborné práce maskérů a kostýmové sekce, ale stejně, vy jí to omlazení věříte, a stačí jí k tomu jen letmý úsměv či zajiskření v očích. „Prozrazení“ je dost naivní, ale vlastně je to má jediná výtka. Naopak ta neschopnost uzavřít 1 životní kapitolu byla dost uvěřitelná a celkově jsem byl spokojený, za mě silné 4*. ()
Výborný námet, pri ktorom som sa dosť obával, či sa podarí naplniť jeho potenciál. Ale napokon musím uznať, že spracovanie bolo naozaj vydarené a takmer úplne tu absentovali hluché miesta. V druhej polovici filmu po tom zásadnom zlome to bolo síce trochu rozpačité, ale ten záver to opäť vygradoval, hoci by si to zaslúžilo asi trochu konkrétnejšiu bodku za tým celým. Každopádne, výborne uchopený námet spočiatku nevinného "sliedenia", ktoré sa rozvinulo do fejkovej Lásky, alebo lepšie povedané, do posadnutosti. Herecké výkony na úrovni a konečne môžem Francúzom pochváliť. 4*! ()
„Když někdo umře, co uděláte s jeho virtuální identitou? Necháte ji být? Vymažete ji? Jakou má člověk volbu?” - „Není větší sokyně v lásce než ta, která neexistuje.” - „Člověk není nikdy tak starý, aby si občas nepřipadal úplně maličký.” +++ Záměrně jsem vybrala méně osobní citace, abych neprozradila nic zásadního ohledně děje. Tak dokonale promyšleným a zároveň překvapivým scénářem totiž mnoho současných filmů nedisponuje. Tenhle biják má fakt hloubku, obrovským kladem je taky výtečná Juliette Binoche v hlavní roli. Kompaktní celek pak dotváří úžasná, melancholicky laděná hudba, o kterou se zasloužil uznávaný skladatel Ibrahim Maalouf. (95%) ()
Trochu vykonstruované, trochu naivní, trochu prosté? Trochu smutné, trochu perfidní? Je možné, že si někdo myslí, že vrituálitou rozšíří svojí realitu? Nebo si to myslí každý? Najde každý svůj přepínač mezi realitou a bludnou touhou? Není jeden krok do virtuality dvěma kroky zpět v realitě? Mají vůbec tyto otízky nějaký reálný smysl? A virtuální? - Kdyby JB zavolal mně, jsem sice o dvacet let starší, ale mohli bychom spolu probrat výuku francouzské literatury. A co se týče samoty mého "real self", nejsem na to o moc lépe. ()
Podvratná psychologická vzťahová dráma, ktorá prvé dve tretiny hrá s otvorenými kartami a v záverečnom akte prichádza na rad zopár zvratov, z ktorých prvý odhadnete, ale tie ďalšie už asi nie. Avšak ide o zvraty, ktoré skvele pasujú do predchádzajúceho deja, rozumej nie sú samoúčelné a ich úmyslom nie je prvoplánovo šokovať. Pokiaľ je prežívanie hlavnej hrdinky uveriteľné a to aj vďaka hereckému výkonu Binoche, tak scenáristická dvojica postavila celý príbeh na menej uveriteľnom chovaní muža na druhej strane (netu a krátko na to aj telefónu), keďže asi iba málokto pristúpi na hru spoznávania bez fyzickej prítomnosti toho druhého. 70% ()
Galerie (12)
Zajímavosti (1)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v Paríži. (MikaelSVK)
Reklama