Reklama

Reklama

Jsem matka

  • angličtina I Am Mother (více)
všechny plakáty
Trailer 1

VOD (1)

Po masové zkáze lidského pokolení se dospívající dívce vychovávané o samotě mateřským droidem obrátí celý svět vzhůru nohama, když se setká s jiným člověkem. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (185)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Veľmi solídne komorné sci-fi, ktoré má slušne prepracovaný vzťah "matka" a dcéra, tá komorná atmosféra uzavretého priestoru dobre funguje a slušne to pokračuje i po návšteve Hilary Swank, no problém som začal pociťovať s blížiacim sa záverom, kde divák zistí, že nedostáva odpovede na všetky otázky hlavne týkajúce sa okolitého sveta. Je to podané dosť stručne bez nejakého hlbšieho rozboru, čo je veľká škoda, pretože po filme vo vás zostane ten známy pocit premarnenej príležitosti. Stačilo trocha vygradovať scenár, prípadne dialógy, pridať nejakých 10 minút a výsledok by bol o dosť lepší. Celkovo lepší priemer, slabšie 4 hviezdy. 70%. ()

dan4815 

všechny recenze uživatele

Objevil se nám tu takový malý nešvar - scénáristé nechtějí dokončovat filmy. Ne, opravdu mám takové pocity u Netflixovek. Již několikátý film v řadě z produkce Netflixu se mi jevil jako nedodělaný. Náměty jsou super, začátky někdy dokáží pohltit, ale pak se to vždy zvrtne v podprůměrnou ukázku, jak by se to dělat opravdu nemělo. Atmosféra super, vizuální stránka také super, tempo také poměrně dobré, ale s příchodem postřelené ženštiny to jde slušně do hajzlu. To je jak postavit dobře první patro domu, a na druhé pak nechat poslat bezdomovce, ať si tam postaví své shit panství z všeho možného. Na jednu stranu to naivní embryo... dcera, krásně ukazuje naivitu, kterou by trpělo asi vše, co vyrůstalo v krytu bez ostatních lidí. Mnozí lidé jsou zmrdi, a celkově se za lidskost považuje i dekadentní chování a myšlení ve svůj prospěch. Swank nechtěla žít ve svém kontejneru sama, a tak využila naivity mladé slečny, která tíhla stejně po jediném - starat se o dalšího potrata. Abych filmu nekřivdil, někde vzadu nad krkem jsem cítil lehký pocit tlaku z lehkého filmového uspokojení. Ale nestačilo to na další hvězdy. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Netflix na diváka sci-fi kousky sype jak na běžícím páse a já jsem moc rád, že je někdo, kdo se toho nebojí a snaží se produkovat filmy, do kterých by si nikdo jiný netroufl. A to i přesto, že v tomto případě se jedná o poměrně komorní kousek. A to jak příběhem, tak herci. Za mě ale dobrá jednohubka. Jelikož se jedná o komorní sci-fi, tak víc ani očekávat nemůžete. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

No, musím uznat, že na ty dvě hodiny se ten děj vyvíjel celkem obstojně a opravdu na tu stopáž vystačil téměř bez zbytečných míst. Taky se musí nechat, že to má i nějakou atmosféru, technicky to taky vypadá dobře a líbil se mi i výběr hudby. Nějaký originální příběh se od toho čekat nedá, ale to by mi až tak nevadilo. Vadí mi spíš to, že je tu dost nelogičností a dost nevysvětlených věcí - SPOILERY Takže ze Země je pustina, půda zdevastované, stromy zničené, ale kukuřice roste? Proč, jak? A ta věž, co se tam v jedné scéně mihla, to bylo co, proč tam létaly ty drony? A když teda ta Matka byla ve skutečnosti jedno vědomí se všemi ostatními roboty, proč té dceři zakazovala chodit ven? Vždyť by se jí tam nic nestalo a ti roboti by ji nejspíš ochránili, kdyby náhodou. A ta žena, z jakého důvodu se dostala k tomu jejich (řekněme) domu? Jak vůbec mohla tak dlouho přežít? A kde se bralo všechno to jídlo, že tam holka přežila tolik let? To jedla celý život jenom kukuřici? A ten závěr samotný taky moc smysl nedává. KONEC SPOILERŮ Tohle všechno prostě ten film sráží dolů, včetně toho, že i tak to na mě zapůsobilo jako průměrná scifárna. Slabé 3* ()

radekgfx 

všechny recenze uživatele

Kde nepomůže casting, pomůže Weta Digital a animatronika. Schématický mix Ulice Cloverfield 10 (2016), Nevědomí (2013), Moonu (2009) a videoherní Somy (2015) drží nad vodou hlavně výtvarná stránka. Nebýt designu humanoidních robotů a vizuální stylizace kulis, jednalo by se o další nevýrazný přírůstek v kategorií minimalistických dystopických a apokalyptických sci-fi filmů. Sympatický, leč nikterak objevný děj se točí kolem samonosného tématu interakce lidské rasy a umělé inteligence. Je to právě vizuální stránka (a rozhodnutí o míře využití praktických efektů), jež filmu propůjčuje určitý prvotní punc uvěřitelnosti. Šanci tak dostane i scénář, který ale film nikam dál neposune. Zůstane tak pár potemnělých koridorů, příjemná klaustrofobní atmosféra a ospalé čekání na závěrečnou pointu. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Působivý futuristický bunkr filmu, natočený téměř výhradně v Adelaide Studios v Jižní Austrálii, byl postaven na zvukových scénách zařízení a v dílně Set Construction Workshop, které se nachází na předměstí australského města Adelaide nazvaného Glenside. (Trajektt)
  • Celosvětová premiéra proběhla 25. ledna 2019 na Sundance Film Festival v Utahu (USA). (BMW12)

Reklama

Reklama