Série(5) / Epizody(111)
Obsahy(1)
Bývalá hvězda amerického fotbalu a veterán z Vietnamu „Sonny“ Crockett žije na jachtě kterou mu hlídá aligátor Elvis a po ulicích Miami se prohání ve Ferrari. Jako policista v utajení bojuje proti zločinu. Záhy získává za partnera detektiva „Rico“ Tubbse z New Yorku který původně přijel jen prošetřit vraždu svého bratra. Společně pak řeší především drogové delikty. Seriál byl ve své době velmi populární a ve velké míře ovlivňoval i módu. Přišel s řadou na tu dobu neobvyklých novinek a epizody byly natáčeny v realističtějším záměrně drsném stylu. Vše báječně doplňovalo exotické prostředí, krásné dívky, luxusní kluby a drahé vozy. Cameo si střihla spousta populárních herců i zpěváků. (DarkDemon)
(více)Recenze (39)
Na počátku devadesátých let jsem byl konfekčně a stylisticky ovlivněn postavou Sonnyho Crocketta. Prostě se mi strašně líbil styl oblékání Dona Johnsona v tomto seriálu. Co já se nasháněl bílého kvádra, které jsem nikdy nesehnal. A když konečně v obchodě bylo, po dosti letech, tak už zase nebyl v módě ten seriál a já byl o dost starší. Je ale fakt, že bílé kalhoty, světlé tričko, slamáky boty a světlé sako...no, kromě toho saka by to až takové retro být nemuselo. ()
Výplod doby, produkt času, aký v takom kalibri nikdy nebol a nikdy ani nebude. Originátor vizuálneho štýlu a excesu dekády 80. rokov na televíznej obrazovke z produkčnej vízie toho najväčšieho štylizátora, Michaela Manna. Miami Vice je jeho herné pole, orná pôda jeho štylistických hrátok, kompletný a komplexný referenčný bod vzhľadu amerických 80s ako takých, TV klenot vo význame časovej kapsule. Fontána pastelovej farebnej palety, neónovej & vizuálnej/dizajnovej opulencie osemdesiatok. Druhá časť epizódy Golden Triangle (z pera M.M.) priniesla dnes už ikonické biele Lambo Countach, ktoré celý tento exces len dokresľuje. Spolu s kokaínovo-bielym 500 SEC Lorinser z epizódy šiestej, či pilotnou nočnou scénou jazdy čiernočiernej 1972 Ferrari 365 GTS/4 Daytona za pochodu éry definujúceho zvuku Collinsovej sólovky 'In the Air Tonight' z debutového Face Value. Plus absolútne ohromujúca práca česko-amerického skladateľa Jana Hammera – väčšina jeho skladieb je majstrovský kúsok práce, nielen 'Crockett's Theme'). Nejde tu však iba o pozlátka pre oči a uši. Sprvoti som plánoval napísať, že prijatie celého seriálu spočíva viac-menej v tom, aký je divákov vzťah k predmetnému videnému (t.j. k pravým, čistokrvným americkým osemdesiatkam, ktorých zovňajšok po niekoľkých dekádach až neprimerane zostarol), pretože mimo toho môže veľmi rýchlo skĺznuť k negatívnemu. S čím už tak moc nesúhlasím. Áno, jedná sa síce o štandardný "crime of the week" formát s niekoľkými pokračujúcimi linkami, sympatickým obsadením s nie príliš presvedčivými výkonmi, (pod)priemernými akčnými sekvenciami, z času na čas slušnými naháňačkami a prítomný je prostý fakt, že naozaj skutočne tu ide (len) o štýl a vizuál, ktorý je základným stavebným pilierom, v kontexte stavu televízie a produkcie toho času majú aj vnútornosti, jadro a technický kabát tohto seriálu niečo na vyzdvihnutie a tiež pár prvenstiev. Pre príklad jeden z prvých TV počinov, ktorý mal prepracovanejší rozvoj hl. postavy v priebehu sérií, ktorý sa menil hodnotovo aj emočne. Niekoľko epizód riešilo mnoho sociálnych otázok pomerne svojským, no o to uvedomelejším spôsobom (epizóda Evan ma po zamyslení dosť zasiahla). Kamera ďaleko presahovala schopnosti vtedajších televíznych a blížila sa k filmovým. Jeden z prvých seriálov so stereo zvukom a jeden z prvých, ktorý v epizódach zahŕňal licencovanú populárnu hudbu. No i tak – autá, móda, hudba, architektúra, interiérový dizajn. Miami Vice je v kontexte doby ten najcoolovejší a najštýlovejší počin všetkých čias. Viac od neho v r. 2023 nechci. Ber alebo nechaj tak... ♪♫ / ♪♫ (x) (x / x / x / x) (x / x) (x / x / x) (x / x / x / x / x / x) ()
Doba, kdy muži nosili obleky, bílý boty a pastelový trika, u domu měli kokodýla a...mluvili německy! :) Sonny je hrdina mého dětství, sledování na ORF1 s německým (rakouským) dabingem zanechalo velkou stopu, a i když teď vidím a vím, že kvalita tohoto seriálu v porovnání s jinými (dnešními) fakt kulhá, tak ty hvězdy si zaslouží. Za Sonnyho (asi odtud pramení má celoživotní fascinace muži s podobnými rysy, hlavně nosem...?), za skvělé main theme Jana Hammera a ostatně povětšinou skvělým výběrem hudby podkreslujícím dlouhé jízdy testarossou po pobřeží, za trochu art deco grafický design a typickou architekturu Miami. http://www.youtube.com/watch?v=_UmOY6ek_Y4 ()
Ve své době skutečně namakaný seriál, který ale dokáže pobavit i dnes. Víc než na akci, která měla být jen kořením na začátku, v půlce a na konci dílu, se snaží tvůrci soustředit na zajímavý scénář a nápad, hláškování a maléry ústředního dua policajtů, a samozřejmě na lesk všech těch pozlátek, polonahých i nahých ženských zadků, moře, motorových člunů, černých brýlí, barů a pod. K čemuž hraje Hammerova velmi dobrá hudba. ()
V podstatě průměrný kriminální seriál - pláže, palmy, šviháci ve světlých oblecích, spoře oděné ženy, rychlá auta, vraždy a drogy... Ale v dobách krátce porevolučních (předrevolučních na TVP) to byla přece jen špička, něco nového a nevídaného. Puberta se mnou třískala a byla jsem zoufale zamilovaná do Dona Johnsona, já zkrátka nemůžu jít pod 3*, přestože dnes bych se u "Miami Vice" unudila. Zábavný byl akorát ten hlídací krokodýl:-). 55% ()
Galerie (58)
Photo © Universal TV
Zajímavosti (67)
- Když jsou Crockett (Don Johnson) a Tubbs (Philip Michael Thomas) napadeni Mendezovou dodávkou, hraje v pozadí skladba „Fly On the Windscreen“ od britské hudební kapely Depeche Mode, která poprvé vyšla na kompilačním albu s názvem „Catching Up with Depeche Mode“ vydaném v roce 1985 jen pro seveveroamerický trh. (Trajektt)
- Jeden z prvých TV seriálov, ktorý mal prepracovanejší rozvoj hl. postavy v priebehu sérií. (Real Tom Hardy)
- Jeden z prvých seriálov vysielaných v stereo zvuku, čo bola v 80. rokoch úplná novinka. (Real Tom Hardy)
Reklama