Reklama

Reklama

Ďábelské ženy

  • Francie Les Diaboliques (více)
Trailer

Francouzské provinční městečko, kde ve škole vládne despotický ředitel. Bojí se ho nejen žáci, ale i vlastní manželka, která se mu se svým nemocným srdcem nedokáže vzepřít. Snad by se i rozvedl, kdyby škola nepatřila jeho manželce. Již nějaký čas však žije otevřeně v milostném vztahu s učitelkou Nicole. K oběma svým „ženám“ se chová přezíravě a krutě. Proto vznikne jejich společný plán na jeho zavraždění, za nímž stojí Nicole. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Les Diaboliques sú pesimistickou a veľmi temnou adaptáciou, ktoré okrem naratívne plynúceho rámca zabŕdajú do všedných situácií, ktoré prenasledujú rozhádané a netolerantné manželské páry. Clouzotov rukopis je mrazivo prítomný, vstrebáva sa do tela a zabúdate, kde sa práve nachádzate. Svojou neobyčajnosťou a originalitou stojí takmer na rozmedzí poctivého remesla a dokonalosti. Videné aj v rámci polnočnej sekcie Cinematiku 2018. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Název možná odpovídá mínění některých individuí, což ovšem nijak nemění jeho zavádějící charakter – s ďáblem v tomto filmu koketují všichni. Mimo jiné tím dává najevo, že nevzniknul ve Spojených státech, kde by studioví mogulové těžko odkývli scénář tak nevybíravě reflektující mravní prohnilost navenek spořádaných občanů. Rouhačství obsažené v tom, jak se jedna z hrdinek, bývalá jeptiška, obrací k Bohu zády, muselo v padesátých letech přimět k pokřižování nejednoho tvrzeného křesťana. Dnes, přes pět dekád od své premiéry, již nejsou Les Diaboliques tak šokující a splňují spíše kritéria psychologického thrilleru než hororu, některé scény mají ale stále sílu měnit skupenství krve. Přinejmenším těch pár závěrečných minut. Henri-Georges Clouzot si od postav drží odstup, v detailech je zabírá pouze chce-li okamžik učinit napínavějším (telefon, nebožtík). Se stejnou věcností přistupuje k ústřednímu zločinu. V samozřejmosti jeho provedení je cosi, ano, ďábelského. Nejvíc diskutovanou asi navždy zůstane první zvrat (ten druhý, „Viděl jsem ji“, mne znepokojil ještě více). Neřekl bych, že zcela právem. Sice nás nutí zpětně přehodnocovat vztah k viděnému, zda-li jsme vážně viděli, co si myslíme (k čemuž nutí více scén), ale v některých ohledech je v přímém rozporu s tím, jak se zainteresované postavy chovaly doposud. 85% ()

Reklama

Falko 

všechny recenze uživatele

Konecne mozem porovnat remake s originalom a ako to vo väcsine pripadov byva je original o nieco lepsi, preto davam plne hodnotenie, ale ze by zase remake DABELSKA LEST (1996) so Sharon Stone bol az tak zly, tak s tym urcite nesuhlasim a to som ho videl nedavno. Chladna kratkovlasa blondyna Simone Signoret mi dost Sharon Stone pripominala, takze sa vobec necudujem, ze si ju pre remake vybral reziser Jeremiah Chechik. Atmosfera je pocas celeho filmu mysteriozna a napinava a hlavne na konci filmu je takmer hororova a to nemusela byt pouzita ziadna hororova hudba a nevadilo mi ani to, ze som vlastne scenar poznal uz dopredu. V remaku si zahrala policajtku Kathy Bates, v tomto pripade bude policajnym komisarom starsi pokojny chlapik neustale s cigaretou v ustach... 11.04.2010 _______ Simone Signoret - (Nicole Horner) +++ Véra Clouzot - (Christina Delassalle) +++ Paul Meurisse - (Michel Delassalle) +++ Charles Vanel - (Polcajný komisár Alfred Fichet) +++ Produkcia: Henri-Georges Clouzot +++ Hudba: Georges Van Parys +++ ()

classic 

všechny recenze uživatele

Dve „diabolské ženy”,ktoré majú geniálny plán ako sa zbaviť riaditeľa školy,ktorý je ešte diabolskejší ako ony,že plán sa spočiatku vydarí,len priebeh,čo potom, nie je taký jednoznačný... Totiž riaditeľ má za manželku učiteľku Christine(Véra Clouzot,manželka rejžu H.G.Clouzot),ktorá trpí bolesťami srdca,ale najviac,čo bije do očí,je psychický nátlak Michela(riaditeľ),ktorý ju deptá,ponižuje,psychicky týra,alebo je s ňou čisto zo zištných dôvodov,lebo disponuje majetkami a bohatstvom. Christine sa dohodne s jednou učiteľkou školy Nicole(Simone Signoret),že spolu vymyslia plán,ktorý zrealizujú tak,aby si nikto nič nevšimol,premyslia to do potrebných detailov a už len zrealizovať... Odídu na čas zo školy,lebo začínajú prázdniny,a tak cestujú do mestečka vzdialeného pomerne ďaleko,kde býva Nicole. Potrebujú,aby sa dostavil aj Michel,ktorému oznámi Christine,že sa chce rozviesť,tak prichádza nočným vlakom... V byte sa pripravujú diabolské babenky,ktoré by rady niečo urobili s Michelom,t.j,otráviť ho jedom,utopiť ho vo vani a preniesť vo veľkom koši naspäť do školy a hodiť do bazénu,aby to bolo dokonalé zinscenované,že na to nikto nepríde... Vlastne,čo ony chcú urobiť,vedia len ony dve,ale Michel,zdá sa nie je úplne Dead... A v márnici príde do cesty detektív,ktorého odbiť nie je to,čo si myslia,že sa im podarí(ako poručík Columbo)... Keď majú za tým,tak sa tvária akoby nič,pijánko,ale provokatívne začínajú vyplávať na povrch fakty,ktoré obracajú naruby psychiku Christine,Nicole je v pohode,detektív je im na stope,nebudem prezrádzať ako to je naozaj,postupne sa dá na to logicky doznieť,hra s divákom sa darí,atmosféra je noirová,kvalitná,dráždivá,vťahujúca... Dráždivý psychologický príbeh dvoch žien,ktorých plán je na dobrej ceste,len to by jedna z nich musela vedieť viac zákulisie... ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

"Nebuďte sami ďábly. Nepokazte to, co by si vaši přátelé mohli odnést z tohoto filmu. Neříkejte jim, co jste viděli," naléhá závěrečný titulek. No dobře. Tak tedy velmi obecně: Ďábelské ženy jsou klenot kriminálního dramatu; už proto, že svůj žánr v nečekané chvíli přesahují. O právech na zfilmování románu dvojice Boileau-Narcejac se traduje historka podobná situaci z filmu Jára Cimrman, ležící, spící ("Teď tu byl!") s Alfredem Hitchcockem v roli toho, kdo přišel pozdě. Umím si představit, jak by film vypadal v jeho režii. Věřím, že Hitchcock by například nedopustil, aby se mu postavy na začátku a na konci rozpovídaly jen proto, aby divákovi něco vysvětlily. Nepochybně by našel způsob, jak totéž prostě ukázat. Ale kdyby Ďábelské ženy natočil, zřejmě by nevzniklo Vertigo, které stejná dvojice napsala přímo pro něj v reakci na tuto epizodu. Ďábelské ženy, jak leží a běží, se obejdou bez srovnávání s Hitchcockem, i když je pravda, že když jeho filmy znáte a jste zvyklí uvažovat o podobných zápletkách určitým způsobem, "svážete volné konce" dřív, než si režisér Clouzot přeje. Historka o vraždě, plánované milenkou a manželkou budoucí oběti, je ale poutavá už ve svém průběhu, dost neobvyklá na to, aby vás neznudila a dost uvěřitelná, aby umožnila dívat se na ni očima spoluviníka a bez dechu se spolu s hříšnicemi bát prozrazení. A je perfektně zahraná. Zejména režisérova manželka, drobná Véra Clouzot, která hrála pouze ve třech filmech, mě zaujala natolik, že určitě vyhledám dva zbývající. 90% ()

Galerie (72)

Zajímavosti (12)

  • Významný skladatel Georges van Parys, který složil hudbu ke stovkám filmů, se v tomto případě musel spokojit s minimálním úkolem. Hudba zde zaznívá pouze u úvodních a závěrečných titulcích v celkovém čase něco málo přes dvě minuty. (argenson)
  • Filmoví kritici Borde a Chaumeton označili snímku za „nepodstatné, jemne odporné dielo“. (Biopler)
  • Na výrobě filmu se podílela produkční společnost Vera Films, která své jméno dostala po režisérově manželce a představitelce jedné z hlavních rolí (Vera Clouzot). (argenson)

Reklama

Reklama