Reklama

Reklama

VOD (1)

Dva ostří bývalí policajti z Texasu mají za úkol vypátrat a zabít nechvalně známé zločince Bonnie a Clydea. Kriminální drama podle skutečných událostí. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (317)

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Vidieť Kevina Costnera opäť s klobúkom, uhladeným oblekom a so zbraňou môže pripomínať jeho zašlú formu a rešpektovaný patriotizmus. Taktiež Woody Harrelson a jeho piruety v Troch bilboardoch stáli za to a mohli látku posunúť o level vyššie. Vychádzať z takéhoto stavebného kameňa je kľúčové, avšak zlyhávajúcim faktorom je podpriemerný scenár bez reálneho konfliktu. Všetko sú to len také prieberčivé a naivné výstupy, ktoré vedú šerifov proti nie príliš otvorenej spolupráci občianskych komunít pri dolapení hviezdnej ozbrojenej dvojky. S troškou nadsázky sme mohli čakať konvenčné vylíčenie kriminálnych dejín Spojených štátov so všetkými jej stereotypmi. Zlyháva to však na predvídavosti a veľmi ladne vykreslenej vývojovej štruktúry, ktorá kráča bezpečnou cestou, pritom je do značnej miery falošná a neautentická. Hoci vychádza "zo skutočnej udalosti". Takých už tu bolo... ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Tyhle filmy miluji - tichá pomalá melancholie, nostalgické vzpomínání na staré časy, skrznaskrz sympatické hlavní postavy a jejich zajímavý příběh. Jak to dopadne, ví nebo tuší snad každý, ale o cíl cesty tady nejde - jde o tu cestu. The Highwaymen jsou zkrátka skvělý "moderní" western o dvou vysloužilých kovbojích a jejich (poslední?) fušce a Kevin Costner i Woody Harrelson v něm doslova září (velké díky komukoliv, koho napadlo dát tyhle dva dohromady). Od Bonnie a Clyda si film drží odstup, ale je to jen ku prospěchu věci - nestrhávají na sebe tolik pozornosti a působí jako plíživé nevypočitatené zlo (nejblíže se k nim dostaneme, když se k nim dostanou i Hamer a Gault, ale to už je samozřejmě na vše pozdě), nebezpeční tím, co už udělali a co udělat mohou, i tím jaké celebrity se z nich staly. V celém tom zdánlivě jasném a známém příběhu je spousta otazníků i vykřičníků, které pořád platí, a já mám dojem, že to je nejen nejlepší netflixovský film, jaký jsem zatím viděl, ale i jeden z nejlepších filmů vůbec. Třeba scénu s Clydovým otcem bych si mohl pouštět pořád dokola. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Poctivá westernová reminiscence, která oživuje klasické tradice podobně jako jeho sympatičtí hrdinové. Diváky lačnící po přestřelkách a temnotě neuspokojí, o to více by však měla potěšit ctitele žánrovek, které kdysi vznikaly jako na běžícím pásu, ale dnes už o ně nikdo příliš nezavadí. Pokud se vám líbilo nedávné Za každou cenu a nebráníte se ještě usedlejšímu přístupu, tohle by měl být film pro vás. Je sice pravda, že by nebylo úplně od věci zabrousit ještě hlouběji do psychologie hrdinů, navodit mezi nimi nějaké originální konflikty a nespoléhat tolik jen na fungující šablony, ale mně osobně tohle lehce zobecněné pojetí tuze šmakovalo, s hrdiny mi bylo dobře a v jedinou chvíli jsem neměl problém na zvolené tempo a ambice přistoupit. Costner a hlavně Harrelson moc fajn, Hancock překvapil. Více zde. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Sehnat Costnera s Harrelsonem a učinit z nich bývalé kovboje, kteří mají za úkol dopadnout Bonnie a Clydea a natočit o tomhle vlastně průměrnej film je svým způsobem umění. Mám pocit že tohle měla být adrenalínová, hláškama nacucaná pecka, ve které budou naši dva stárnoucí hrdinové cedit jedno moudro za druhým. 60% ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Toto mi fakt hodně sedlo. Ačkoli mám film Bonnie a Clyde strašně rád, souhlasím s názorem, že je morálně problematické, jak s oběma titulními postavami nezakrytě sympatizuje a jak jsou zde celkově vylíčeni. Když jsem se proto dozvěděl, že vznikl film natočený z obrácené perspektivy - z pohledu mužů, kteří po Bonnie a Clydovi šli - doslova mě to nadchlo, a musel jsem ho ihned vidět. V tomto ohledu mi přišlo zajímavé, že film zdaleka není jen o honu dvou osamělých rangerů na slavnou gangsterskou dvojici, ale i o tom, jak moc tehdejší Amerika Bonnie i Clyda milovala, a jak to oběma rangerům komplikuje jejich práci (za zmínku stojí výborná scéna u čerpací stanice, kde se odehraje následující dialogová scéna: -"V okruhu 250 km tu není žádná jiná pumpa. Takže jste neviděl modrej sedan s černejma kolama?" -"Ne." -"Dva muže a ženu, jedoucí na sever?" -"Jestli hledáte Bonnie a Clydea, tak ty sem neviděl. A kdyby jo, tak jim popřeju hodně štěstí. Peníze berou jenom bankám, který je ždímou z chudáků, jako jsem já."... -"Je tu jeden policista, co umřel v louži vlastní krve, tam v Dallasu. Snažil se vyndat z kapsy náboje, když mu ustřelili hlavu, o Velikonoční neděli ráno. Od příštího tejdne bude stát jeho rodina ve frontě na jídlo. Taky jim popřeješ štěstí?" - film se podobného patosu nebojí a je ho tam víc a je to jen dobře). Samotná závěrečná scéna, kdy ulicí táhnou auto s rozstřílenou mileneckou dvojicí a lidi se po nich zběsile sápou, aby si urvali nějaký suvenýr, je vyloženě absurdní, a jako by předznamenávala budoucí vývoj, kdy budou nejrůznější kriminálníci v lidovém povědomí zapsáni až nepochopitelně kladně (Ted Bundy, Jiří Kájínek...). I tento motiv film opakovaně tematizuje, např. ve skvělé scéně, v níž si Maney Gault utahuje ze slavných Bonniiných básniček, které uveřejňoval tehdejší tisk ("Páni, kdysi musel mít člověk talent, aby mohl psát. Dneska stačí umět střílet lidi."). Je v tom hodně smutku, kterým jsou obě postavy rangerů prostoupeni - smutku z toho, jak je jejich mládí nenávratně pryč, a spolu s ním i něco ze staré dobré Ameriky, v níž by nebylo možné, aby lid miloval dva vraždící bezcitné grázly (Frank Hamer: "Tyhle děcka, se kterejma jsi vyrůstal, už nejsou lidi.") - a současně kvůli velké hospodářské krizi živořil na ulici hlady, nutno dodat jedním dechem. Pokud jde o obsazení, to zde nemá chybu - Kevin Costner i Woody Harrelson jsou oba naprosto výborní a strašně mě bavilo na ně koukat, pouze Kathy Bates mě tam srala, a kdo hraje Bonnie a Clyda vlastně není vůbec důležité, protože oba jsou ve filmu ukázáni - ve shodě s tím, z jaké pozice je film vyprávěn - zcela minimálně, a ukážou se tam pořádně až v samotném závěru, těsně před tím, než jsou oba rozstříleni skrz naskrz - v tomto ohledu mi přijde zajímavé, že ačkoli film končí předem známým a očekávaným způsobem, nezbavuje ho to vůbec napínavosti, a těch 132 minut mi uteklo jako nic. Výtečný film, na kterém si nejvíc cením jeho vyprávěcí perspektivy a postojů, ke kterým se hlásí - občas neuškodí se postavit na správnou stranu a připomenout, kdo na ní stojí a kdo ne - skoro jako by ten film napravoval jakousi historickou křivdu, které se kdysi Arthur Penn a spol. dopustili, a právě v tomto otevřeném vymezení se vůči oné hollywoodské klasice vidím největší přednost Highwaymen, a jsem rád, že někoho napadlo takový film přivést na svět. () (méně) (více)

Galerie (5)

Zajímavosti (13)

  • Při honičce střilí Maney Gault (Woody Harrelson) z otevřeného okýnka, v dalších záběrech je ale zavřené. (Duoscop)
  • Zbraně, které se objevily ve filmu, byly samopal Thompson, lehký kulomet BAR, puška Springfield 1903, pistole Colt 1911 a brokovnice Browning A5. (K98)
  • The Highwaymen je na základě skutečných událostí a zaměřuje se na dopadení zločinců Bonnie Parkera a Clydea Barrowa, kteří byli v letech 1931 až 1934 označeni za nepřátele veřejnosti. Oba dva zemřeli při policejní akci 23. května 1934. Na jejich pohřby přišlo dohromady 35 000 lidí. (MATADOR)

Související novinky

Reklama

Reklama