Reklama

Reklama

VOD (1)

Dva ostří bývalí policajti z Texasu mají za úkol vypátrat a zabít nechvalně známé zločince Bonnie a Clydea. Kriminální drama podle skutečných událostí. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (315)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

No jo, bylo to tam všechno a dobře vyvážené. Výborné záběry, odstíny barevnosti, zpomalení, krásně rozpracovaný problém stárnutí i parťáctví, starého železa a tak. Hezky ústrojně rozpracované bylo i to, jak se postupně vzmáhá vlna vzteku vůči Bonnie a Clydovi mezi policisty i rangery, která graduje v překvapivém i pochopitelném a silném palebném finále. Byla tam i dobře odměřená dávka humoru, cynismu a hyperrealističnosti. *** Jenže s tím mám stejný problém jako třeba s Mare z Easttownu (moje zhrzená recenze) - a i z mého hodnocení je patrné, v čem spočívá: dá se to všechno odškrtat jako položky na seznamu ingrediencí na pizzu - co nám tam všechno dali a jestli to byl chutný mix kvalitních surovin. Je to produkt a to trefování se do očekávání je přímo hmatatelné, leží na filmu jako nesloupnutelná fólie, jako nasprejovaný fixační film, kterým jsou potažené všechny přísady, aby se nekazily, a kvůli němuž si nic nejde doopravdy vychutnat - je to práce na zakázku, v níž chybí ústrojné vyvěrání, překvapení mimo povolenou škálu položek, originální vývoj mimo povolené trajektorie. U každé scény, u každého prvku, obratu ve scénáři, mi zní v hlavě soupis požadavků a pravidel, kterým se vyhovělo. Hm. Ok, ale pro mě dobré dílo a dobrá tvorba začínají až tam, kde se tyhle návody a instrukce překročí. Až za kýči a klišé. *~ ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

S filmy od Netflixu mám docela problém. Mají štěstí na příběhy, které na papíře zní neskutečně dobře, ale výsledné zpracování je po většinu případů, stěží průměrné. Stejně je tomu i v tomto případě. Příběh dvou mužů, kteří naháněli Bonnieho a Clydea, zněl výborně a cítil jsem z něj atmosférickou, temnou pecku. Navíc je zde Costner a Harrelson, tak co se může pokazit. Bohužel výsledný dojem není vyloženě špatný, jen strašně nevýrazný. Příběh plyne v extrémně pomalém tempu a nijak tomu nepomáhá ani fakt, že je více než dvě hodiny dlouhý. Divák si tak film vyloženě neužívá, ani v něm nenajde jedinou pamětihodnou scénu a jediné, co si divák možná zapamatuje je závěrečný masakr. Je to ohromná škoda, protože z daného tématu, mohl vzniknout opravdu poutavý film. ()

Reklama

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Solídny prenasledovací western, akurát banditi a muži zákona presedlali do fordov a Divoký západ nahradil stredozápad zmietaný hospodárskou krízou. Výborná dobová atmosféra, výborné ústredné duo (najmä Woody) a síce nie strhujúco, ale poctivo rozpovedaný príbeh so záverom, ktorý vyznie ešte silnejšie ako v slávnom Pennovom filme. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Léčka na venkovské cestě kdesi v Louisianě, výroba řešet značky Parker & Barrow a potom „manos arribas“. Pokud máte alespoň trochu povědomí o amerických 1930s a éře „public enemies“, musí vám být jasné, jak na konci padne branka. Problém ovšem je, že forvard John Lee Hancock na ni během zápasu vůbec neměl tah. Mezi Harrelsonem (který svůj texaský přízvuk snad ještě vylepšuje bramborou vloženou do úst) a Costnerem to příliš nefunguje, Newman tu a tam něco ukradne z regálů svého Shawshanku a i ta adorovaná dobovost působí poněkud uměle. Nerad se uchyluji k paušalizování, ale Netflix je zase jako definice očistce, potažmo Tottenhamu v McDonaghově In Bruges. Není to úplná sračka, ale není to ani skvělé.. Apropo, Bonnie a Clyde měli kliku, že seržant Cordell Walker zahájil kariéru u texaských rangerů později, jinak by se oni dva a jejich nový společník Strach sami přihlásili na nejbližší policejní stanici. I když vlastně nevím, jestli v tu dobu už nebyl ve službě, protože se říká, že když Bůh chtěl stvořit svět, Chuck mu řekl: „Můžeš.“ ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Máte pocit že Hollywood trestuhodně kašle na období své zlaté éry a už se netočí žádné filmy z meziválečné ameriky, plné romantizovaných gangsterů s Thompsony a za volanty starých nablýskaných Fordů? Netflix to the rescue! Deset let po Public Enemies, posledním zapamatovatelném (leč poněkud nudném) zářezu z tohoto období, teď kvalitně oživuje veleznámý příběh Bonnie a Clyda. Ovšem moderním způsobem - ne vizuálně moderním, jako tehdy Michael Mann s digitální kamerou, ale vnitřně moderním. Ukazuje příběh z opačné strany barikády, relativizuje romantičnost dvou antihrdinů, a komentuje jejich tehdejší oblíbenost mezi veřejností, mediální pokřivování skutečnosti do populárních obrazů milovaných davy. Až jako nenápadnou parafrázi současnosti, kde sociální sítě těžce dominují nad realitou, okamžitě zachycená senzace je vším, a zaklínání se útlakem ze strany mocných dokáže i z idiotů a zločinců udělat lidové hrdiny. A zároveň zůstává dobrou detektivkou stojící na dvojici dobře napsaných i zahraných stárnoucích Rangerů, s perfektně zpracovanou dobovou atmosférou, minimem akce, ale i přesto dosti svižným tempem. Byť, jako skoro všechno od Netflixu, by si zasloužil trochu editorské péče. Obzvlášť ten Woody Harrelson mě tu baví, když jeho nejikoničtější životní role je v Natural born killers, kde právě on sám byl tou postmoderní variací na Clydea, jedoucí amerikou na cestě bez zpátečního lístku s hromadami mrtvol za sebou. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (13)

  • Celosvětová premiéra proběhla 10. března 2019 na filmovém a hudebním festivalu South by Southwest v Austinu (Texas, USA). (BMW12)
  • Benjamin Maney Gaull (Woody Harrelson) se po dopadení Bonnie a Clydea vrátil k práci Texas Ranger. Setrval u nich až do své smrti 14. prosince 1947. Francis Augustus Hamer (Kevin Costner) se ke své práci již nikdy nevrátil a je právem považován za nejslavnějšího Texaského Rangera. Zemřel 10. července 1955. (MATADOR)
  • Zbraně, které se objevily ve filmu, byly samopal Thompson, lehký kulomet BAR, puška Springfield 1903, pistole Colt 1911 a brokovnice Browning A5. (K98)

Reklama

Reklama