Režie:
Josée DayanScénář:
Didier DecoinKamera:
Willy StassenHudba:
Bruno CoulaisHrají:
Gérard Depardieu, Ornella Muti, Jean Rochefort, Pierre Arditi, Stanislas Merhar, Julie Depardieu, Florence Darel, Michel Aumont, Hélène Vincent (více)Epizody(4)
Obsahy(1)
S velkými ambicemi sáhli znovu francouzští tvůrci po slavném románu Alexandra Dumase "Hrabě Monte Christo". Ve čtyřdílném filmu se soustředili především na pomstu Edmonda Dantese - jeho dokonalý, rafinovaný plán, jak po dvaceti letech zničit ty, kteří mu vzali nejlepší léta jeho života, svobodu, snoubenku, otce a čest. V nádherných kostýmech a dekoracích se vrátíme do Paříže roku 1838 a opět prožijeme krutý osud mladého marseillského kapitána a opět se budeme ptát po smyslu pomsty, která ničí nejen viníky... Producenti, scenárista Didier Decoin a režisérka Josée Dayanová vsadili na jistotu - nejen co se předlohy týče, ale i co do hereckého obsazení. V titulních rolích Edmonda Dantese a Mercedes uvidíme Gérarda Depardieua a Ornellu Mutiovou a jejich děti coby mladé snoubence Guillauma Depardieua a dceru Mutiové - Naike Rivelliovou. Jean Rochefort, Pierre Arditi, Michel Aumont, Jean-Claude Brialy a Christopher Thompson patří k francouzské herecké elitě. A jak se zdá, tvůrci vsadili správně. Nová filmová verze Hraběte Monte Christa slaví úspěchy po celé Evropě. Některé příběhy jsou zkrátka nesmrtelné, a tak máme potřebu je znovu a znovu vyprávět. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (204)
Oproti iným sfilmovaným predlohám, je príbeh tohto Monte Christa (z pohľadu pomsty) ďaleko sofistikovanejší. Štyri časti po 90 minút dali fakt zabrať, no prvá mi prišla ďaleko najlepšia. Každopádne, najlepšou variantov je v neustálom tempe sa odohrávajúci snímok v hlavnej úlohe s Richardom Chamberlainom. Toto miestami pôsobí ako "žuvačka", ktorá sa naťahuje viac, ako by bolo zapotreby. Nadpriemer to ale je, o tom potom. ()
Dost dobrá a atmosférická adaptace, čtyři díly, to je podle mě dost slušný rozsah a pro zachování důležitých momentů je to jen dobře. Gérard Depardieu je vynikající, Ornella Muti nádherná, Jean Rochefort správný hajzlík, stejně jako ostatní záporáci. Nicméně je zde dost změn oproti předloze, z nichž nejvíc člověka praští do očí závěr. SPOILER: Tenhle romantický konec a veselé dovádění Edmonda a Mercedes v moři, to je trošku pěst na oko... Rozhodně to není nejlepší adaptace, nicméně pro seznámení to není špatné. ()
Pro mě nejlepší verze - mnohem lepší než ta s Caviezelem, o dost lepší než ta s Chamberlainem a lepší i než ta klasická s Maraisem. Proto ten plný počet v hodnocení. Jinak by si to zasloužilo určitě jen čtyři - jediná věc, která mi občas trochu vadí (ale to jen na začátku a na konci) je představa stokilového Deprdieua, jenž má být Edmondem Dantesem po 18 letech v pevnosti If... a pak ten zbytečně přeromantičtěný konec. Nebýt tedy úvodu a závěru, nad plným hodnocením bych neváhal. ()
„Lenže ja som NIKDY nechcel byť Monte Christo, Bertuccio. Je to strašný, neľútostivý muž bez štipky citu. Ja som chcel byť len Edmond Dantes, ale oni mi to nedovolili. Tak som gróf Monte Christo. A dnes to bolo posledný raz, čo hovorím ´odpúšťam ti´.“ UŽ NIKDY NECHCEM VIDIEŤ ŽIADNEHO INÉHO GRÓFA MONTE CHRISTA, AKO TOHTO. Samozrejme to nesplním, človek je tvor zvedavý, ale aj keď je dosť trápne odsúdiť niečo predtým, než to uvidím, skutočne sa mi nechce veriť, že niekedy ešte môže vzniknúť lepšia adaptácia klasického románu Alexadra Dumasa. VYNIKAJÚCE spracovanie svojím spôsobom GENIÁLNEHO románu s tuctami dôležitých postáv a stovkami udalostí, zvratov a zdanlivo len vedľajších a pre dej nepodstatných zápletiek (v rafinovanom pláne pomsty však na všetkom záleží), od skvelých hercov cez dialógy, výpravu, postavy, proste ma to šialene bavilo a len sa EŠTE VIAC ukázalo, aká zúfalá je táto a táto adaptácia. Strhujúce spracovanie od prvej do poslednej minúty. Ešte dodám, že ma nadchlo aj to, že tvorcovia nezabudli na dve v románe kľúčové veci, na ktoré iní filmári často zabúdali, alebo sa na ne rovno vykašľali – Deus ex machina v podobe „orientálnej princeznej“ a verný Bertuccio v podaní talianskeho herca Sergioa Rubiniho, ktorý je grófovi vyrovnaným spoločníkom, často v ňom v poslednej chvíli upokojuje monštrum a nachádza znova človeka, ktorý sa môže ešte stále naučiť odpúšťať. "Vstaň! Nerád vidím ľudí na kolenách." ()
Je to ještě z doby, kdy nebyl Depardije živoucí Obelix, ale ještě uměl hrát. Von je v tom dobrej, ale jinak je celej hrabě MCH strašná volovina a taky nevěřim, že by ho jen po 20 letech vůůůůůbec nepoznala, je to blbost. Člověk vypadá po 20 let úplně stejně. Ale z toho lze vinit jen tatíčka Dumase, že si vymejšlel takový kraviny. ()
Reklama