Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

genetique 

všechny recenze uživatele

Jedinečný a majstrovský úvod kariéry, producenti a sponzori by boli samovrahovia, keby nepodporili Nolanove ešte perfekcionistickejšie 'Memento', z ktorého som doteraz poriadne vytretý, ale to asi len preto, že som toto nevidel prvé. Tým platí aj opačná reakcia. Aj keď vidno, že niektorí herci boli citeľne len poloamatéri, scenár tu má tak neuveriteľne silné postavenie, že pri tej hodinke si to divák ani neuvedomí. Snáď Nolanovi ešte preblesne v hlave takýto podobný nápad a dá nám pocítiť, čo je to absolútny zvrat a koniec, ktorý s vami pohne. 85%. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Following na mě bohužel působí dojmem filmu, který stojí na mrtvém bodě a jakmile dostane příležitost změnit se v mimořádné inteligentní krimi, nechopí se jí a dál si kráčí ve své stereotypní koleji, díky které mě, co se týče jeho popisu, napadá jediné slovo a tím je rutina. Nekonvenční záměr tu je patrný ve velké míře, avšak formální stránka...respektive černobílé zpracování má největší podíl na nezáživnosti. Překvapivý závěr je sice znamenitý, ale na celkový dojem rozhodně nemá zásadní vliv. Nolanova výjimečnost je však i zde nezpochybnitelná. ()

Reklama

igi B. 

všechny recenze uživatele

Čím si kdo zachází... Brilantní šaráda! Úžasná kamera a vůbec styl a stavba obyčejné >pulpové< historky pro trio protagonistů a něco málo přes hodinu času... Nejlepší možná klišé ze všech možných starých škol v postmoderním kabátku. A vůbec nevadí, že je to pepito celé od černobílé krve... Pět hvězdiček s hvězdičkou! - - - P.S. Nu ano. "Každý má svoji krabici..." . . . Tak ještě že nejdůležitější nakonec je to, >co v ní kdo< má, že... Nolan NA TO prostě MÁ! . . . (Poprvé viděno 10.1.2010 na >mysteriozním prostoru< s orig. zvukem a č. titulky, hodnocení 699., komentář zde jako lehce užaslý mnohý - 11.1.2010) ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"JUST BECAUSE YOU BROKE INTO PEOPLE'S HOMES DOESN'T MEAN YOU NEED TO LOOK LIKE A FUCKING BURGLAR." -------- Temné, chladné, psychologické a občas až moc sociálne. Nolan prebral už v úvode tri posty, pričom všetky zvládol bravúrne. Napísané presne tak, ako to vie a čím je známy. Svieža dĺžka 69 minút taktiež pomohla. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Christopher Nolan velmi rád ve svých filmech narušuje chronologii vyprávění za účelem přimět diváka, aby sám hypotézoval nad spojitostmi v ději a nad fabulí jako takové. Toto pravidlo narušují pouze filmy Insomnia (chronologické vyprávění), Batman začíná (chronologické vyprávění; flashbacky) a Temný rytíř, přičemž zase u něho je patrná paralela s nejnovějším Počátkem, kde je kladen důraz především na gradaci stupňovanou především pomocí užití paralelního střihu. Zbývající filmy pak na základě určitého systému boří chronologii a aktivně zapojují diváka do dění – ten pouze nesleduje tok událostí, nýbrž sám se aktivně podílí na rozřešení fabule. V Mementu byla narativně tematizována psychická nestabilita hlavního hrdiny (pravidelně ztrácí paměť) a celý příběh se odvíjí pozpátku. V Dokonalém triku je divák obětí klamu stejně jako rivalští kouzelníci, tahající jeden druhého za nos a je zde užito vyprávění ze vzpomínek, a rekonstrukce dění při čtení deníku v němž je čteno z deníku… V Počátku je zase při vyprávění brán ohled na snění, a tak je divák nucen orientovat se v několika rovinách snu (sen ve snu, co je snem ve snu dalším…) a zároveň mu jsou poskytována vodítka nutící ho pochybovat o skutečnosti některých scén. Do této skupiny patří i Nolanův debut Following, kde je vyprávění roztříštěno do tří časových segmentů, v nichž se nacházejí faktické pauzy a divák je tak opět nucen provádět hypotézy. K orientaci v jednotlivých liniích slouží vzhled hlavního hrdiny (dlouhé vlasy/ostříhaný/zmlácený) a z příběhu, který by byl ve striktně chronologickém podáni vcelku jednoduchý, se díky Nolanově vypravěčské virtuozitě stává proklatě napínavá a zajímavá podívaná. Ve finálním rozuzlení do sebe vše dokonale zapadá a nemohu říct, že jsem nebyl ani jednou překvapen. Z režijního hlediska je na filmu znát, že je Nolanovým prvním dlouhometrážním filmem a jeho režijní styl během natáčení teprve získával ostré hrany. P.S.: I zde nosí většina postav společenský oblek. P.S.S.: Výskyt ikonického znaku Batmana na dveřích od bytu hlavního hrdiny je vzhledem k dalšímu směřování Nolanovy tvorby lehce úsměvný. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Christopher Nolan dostal nápad k napsání scénáře poté, co byl sám vykraden. Fascinovalo ho, co k tomu lidi vede a jak ovlivňují ostatním životy. (Ai.ma)
  • Když se dvojice vloupá do jednoho z bytů, na dveřích můžete zahlédnout samolepku Batmana. Nolan později natočil filmy Batman začíná (2005) a Temný rytíř (2008). (Ai.ma)

Reklama

Reklama