Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Závěrečná pointa je briliantní, musím uznat že Mr. Cobb měl vše promyšleno do sebemenšího detailu. Budu potřebovat časem další reprízu, abych si přesně dokázal roztříštěný děj časově pospojovat. Christopher Nolan pouze potvrdil, že je za posledních 10 let jeden ze dvou nejlepších režisérů (druhým je Aronofsky). 80% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nolan sa predstavil publiku v tom najlepšom svetle, síce nie úplne tým najlepším debutom všetkých čias, ale to by mu asi ani neprospelo. Definoval svoj scenáristický a režisérsky štýl plný nečakaných zvratov a dramatických oblúkov a hlavne vyčlenením z reality. To nám samozrejme vôbec neprekáža. Podobne ako zvyšok jeho diel aj Following je treba vidieť viac krát, čím sa jeho účinok ešte zvyšuje. ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Christopher Nolan velmi rád ve svých filmech narušuje chronologii vyprávění za účelem přimět diváka, aby sám hypotézoval nad spojitostmi v ději a nad fabulí jako takové. Toto pravidlo narušují pouze filmy Insomnia (chronologické vyprávění), Batman začíná (chronologické vyprávění; flashbacky) a Temný rytíř, přičemž zase u něho je patrná paralela s nejnovějším Počátkem, kde je kladen důraz především na gradaci stupňovanou především pomocí užití paralelního střihu. Zbývající filmy pak na základě určitého systému boří chronologii a aktivně zapojují diváka do dění – ten pouze nesleduje tok událostí, nýbrž sám se aktivně podílí na rozřešení fabule. V Mementu byla narativně tematizována psychická nestabilita hlavního hrdiny (pravidelně ztrácí paměť) a celý příběh se odvíjí pozpátku. V Dokonalém triku je divák obětí klamu stejně jako rivalští kouzelníci, tahající jeden druhého za nos a je zde užito vyprávění ze vzpomínek, a rekonstrukce dění při čtení deníku v němž je čteno z deníku… V Počátku je zase při vyprávění brán ohled na snění, a tak je divák nucen orientovat se v několika rovinách snu (sen ve snu, co je snem ve snu dalším…) a zároveň mu jsou poskytována vodítka nutící ho pochybovat o skutečnosti některých scén. Do této skupiny patří i Nolanův debut Following, kde je vyprávění roztříštěno do tří časových segmentů, v nichž se nacházejí faktické pauzy a divák je tak opět nucen provádět hypotézy. K orientaci v jednotlivých liniích slouží vzhled hlavního hrdiny (dlouhé vlasy/ostříhaný/zmlácený) a z příběhu, který by byl ve striktně chronologickém podáni vcelku jednoduchý, se díky Nolanově vypravěčské virtuozitě stává proklatě napínavá a zajímavá podívaná. Ve finálním rozuzlení do sebe vše dokonale zapadá a nemohu říct, že jsem nebyl ani jednou překvapen. Z režijního hlediska je na filmu znát, že je Nolanovým prvním dlouhometrážním filmem a jeho režijní styl během natáčení teprve získával ostré hrany. P.S.: I zde nosí většina postav společenský oblek. P.S.S.: Výskyt ikonického znaku Batmana na dveřích od bytu hlavního hrdiny je vzhledem k dalšímu směřování Nolanovy tvorby lehce úsměvný. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Název velice výstižný. Jenomže mne to sledování různě přeházených střípků ze života "zlodějů z nudy" začalo po krátké době rovněž nudit i otravovat. Navzdory zajímavé pointě jsem si připadal jako v depresivním bludném kruhu neustálého vzájemného sledování, okrádání a podvádění, ze kterého bych raději utíkal co nejrychleji okamžitě pryč. Doba, kdy mohla podobná témata vyvolávat u diváků šok, byla již i v roce 1998 nejspíš dávno za humnama. Zbyla z toho pozoruhodná forma, snímek mi vzdáleně připomínal některá kriminální dramata francouzské nové vlny ze sklonku 50. let (např. Bressonova Kapsáře). Zajímavé při tom zůstává, že nápad točit dokumentaristicky bez umělého osvětlení na černobílý materiál i zde vznikl a byl realizován z důvodu nutnosti pracovat s nízkým rozpočtem. Určitě vynikající filmařina a pozoruhodný debut slavného režiséra, ale pro mě osobně jaksi bez hlubšího osobního přesahu. 60% ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Paráda! Ani bych neřekl, že je Sledování příprava na Memento. Memento prostě stálo víc peněz, tak líp vypadá. Už tady jsou patrné jasné Nolanovy trademarky. Pomalý, byť dynamický film, který se asi do půlky rozjíždí a pak několik fatálních zvratů a obratů. Zejména ten závěrečný je výtečný! A jelikož to aspoň na mě na začátku působilo po technické stránce strašně amatérsky, tak to celé navíc má obrovskou dávku autentičnosti. O to větší zážitek sledování Sledování skýtá! ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Na soundtrack padlo pouhých osm dolarů, a to na zakoupení prázdné DAT kazety. (Itar)
  • Jeden z dôvodov prečo je film čiernobiely je aj fakt, že štáb nemal peniaze na osvetľovacie príslušenstvo. (JOZZZKO)
  • Stejně jako v Mementu (2000) a Insomnii (2002), i zde používá hrdina pro vniknutí do bytu kreditní kartu. (Ai.ma)

Reklama

Reklama