Reklama

Reklama

Epizody(7)

Hlavním hrdinou dnes již klasického seriálu Jiřího Hubače a režiséra Františka Filipa z roku 1982 je inženýr Josef Hovora, vzdělaný zemědělský odborník, který chovu ušlechtilých koní zasvětil celý život. Velká pozornost je věnována i dalším lidem, kteří s ním podstupují dlouhá léta hledání a omylů a v jejichž trpělivé práci je obsažen vklad příštím generacím. Je to třeba ošetřovatel koní Lojza, který si s koňmi rozumí víc než s lidmi a jehož mínění respektuje i sám ředitel statku... V prvním dílu se Hovora vrací z aukce, která byla prvním objektivním měřítkem jeho chovatelských výsledků, ale dopadla špatně. Nikdo žádného koně nekoupil. Za nízké ceny Hovora prodej odmítl, neboť je přesvědčen o jejich nesporných hodnotách. Ředitel statku se rozhoduje zrušit Hovorův chov a prodat koně za užitnou cenu. Hovora se snaží situaci zachránit... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (127)

cariada 

všechny recenze uživatele

Né že by mě seriály o zvířatech až tak brali ,ale tohle je pěkně natočené. Haničinec jako ten pravý końák co brání svoje koně za každou cenu i proti předsedovi ,který chov krátí. Jenže jeho syn se nepotatí a jde radši dělat pingla. Což sice špatně nese ,ale nic jinýho proti tomu nezmůže. Nakonec brigádník nastoupí na jeho místo. Za zmínku stojí děda v podání M.Nedbala a I.Janžurová jako starostlivá máma ,která vše urovnává. J.Kemr je tu taky v pěkné postavě otce jehož syn žije na Novém Zélandu a sem tam si volají či píšou. Na co si vždy vzpomenu 1.Rival 2.Jasná 3 .Oliver pořadí v průběhu Velké Pardubické. ()

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

Zvláštní. Když si přečtu hodnocení před sebou, je mi trochu líto nízkéhoa "ratingu" tohoto seriálu, který mám osobně rád (láska ke koním v tom hraje pouze vedlejší roli), snad bych řekl, že ze seriálů tohoto typu, natočených před rokem 1989 skoro nejradši. Proč? Tohle není ani režimní agitka ani její rafinovaně a řemeslně dovedně napsaná obdoba a la Dietl. Hubač byl Pan Dramatik a figury, které (a například i v Sanitce) vytvořil, jsou komplikované, uvěřitelné a také osobité. Soudruhování bych tady nekritizoval, je takové, jako v této době bylo a ona vrstva konfliktu, týkající se prosperity "firmy" (tedy státního statku) kontra "nerentabilní" chov koní by se dneska mohla odehrávat taky a probíhala by plus mínus stejně.....Kromě Hovory, jehož postoje a celý charakter jsou rozporuplné stejně jako u prakticky všech (s vyjímkou Lojzka -Hanzlíka, Michala-Vaculíka a poněkud plošší Ivy Janžurové), mně fascinoval vždycky i Josef Kemr a Miloš Nedbal a musím konstatovat, že kdyby se to odehrávalo dneska, bylo by to prakticky stejné. A ony cesty a křížení těch lidských povah a jejich vztahy by dnešním dramatikům vystačily asi tak na padesátinásobek dílů. Zkuste se na to podívat jinýma očima, zapomeňte na letopočet a všimněte si, že to není ani o vedoucí úloze všemoudré matičky strany a plnění a překračování plánu. Je to o tom nejzákladnějším, o vztazích mezi lidmi, o fanatizmu a zaslepenosti, kariérismu i slepé a nezištné oddanosti, zklamání, pádech a znovuvztávání a pokud to třeba někdo začne brát, rozhodně ho to obohatí. Jenom jakmile v posledních minutách závěrečné části skončí Velká Pardubická, vypněte zvuk, nebo těch pár blábolů s tuším krajským tajemníkem rychle zapomeňte. Ale i takhle to (díky Bohu) bejvávalo, Jiří Hubač byl realista, ten by se k psaní Okrsů na severu, Mužů na radnci nebo nejlepší socilastické Soap Opery nikdy nesnížil.... ()

Reklama

rigby 

všechny recenze uživatele

První tři díly hodně nudné, vlastně se vůbec nic neděje, a to je špatný začátek, protože mnoho diváků to vzdá. Pak se to trochu zlepší, přibydou lidská dramata, ale zase tak dramatické to stejně není. Je to zbytečně utahané, i když se jedná o atraktivní prostředí pro mnohé diváky. Byly natočeny lepší seriály. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Občas mě zdejší hodnocení překvapuje. Tak jak se s místními neshodnu na kvalitě filmů Věry Chytilové, tak se neshodnu na tomto legendárním počinu. Seriál z pera Jiřího Hubače je naprosto skvělým představením nejen pro milovníky koní. Dobrá voda je totiž především o koních, ale hned zatím o lidech. O jejich radostech, smutcích a charakterech. Kapitán nebo Hanousek jsou lidé, kteří pod tvrdou slupkou skrývají své osobní lidská neštěstí. Každé v jiné podobě. Stejné prožívá i Hovora, kterého nejprve na chvíli zklame syn a pak mu chtějí zrušit chov. A zajímavě vykreslených postav je zde víc. Například Ladislav Mrkvička a Ivana Andrlová. Petr Haničinec vůbec sehrál skvělý výkon. V podstatě se jedná o jeho životní roli. Zahrát milovníka koní, koňáka srdcem i duší, když ještě před natáčením seriálu se těchto zvířat bál, je majstrštyk, který zvládne jen vynikající herec. Jiří Hubač byl vůbec vynikající scénárista. Jeden z nejlepších v naší historii. Lístek do památníku, Pozdní léto či Fany. To je jen výběr z těch nejlepších děl. Děl, která jsou především o olidech a jejich malých neštěstích. O síle vůle a charakterů. A to uměl Hubač skvěle. Dobrá voda je celkově skvěle obsazený seriál a skvěle napsaný, takže ani jinak dopadnout nemohl. Trochu asi překvapí režie Františka Filipa. Trošku mi to nesedí do jeho ostatních děl. A pak samozřejmě legendární hudba. A nemluvím jen o úvodní znělce, ale také o dramatické hudbě ve chvílích, kdy napětí vrcholí. Díky hudbě je vyhnáno do extrému a mě běhal chvílemi až mráz po zádech. Dobrá voda je podle mě neprávem zde odsouzený seriál mezi spoustu průměrných televizních. Po všech stránkách je to skutečný klenot mezi seriály. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Ukázka toho, jak se dříve natáčel seriál. Dlouhé pasáže klidně i bez dialogů, záběry na koně či přemýšlející herce, nikde se nespěchá, žádné rychlé střihy, zato ale velmi slušně natočené dostihové závody. Dnes je takový seriál výtečným uklidněním všech uspěchaných diváků. Ano, není to pro každého, ale mně se to líbí. ()

Galerie (135)

Zajímavosti (42)

  • Zajímavý byl průběh natáčení závodu, jak vzpomínal Lukáš Vaculík v pořadu Abeceda (od r. 1984). Štáb si uvědomoval, že je povrch dráhy nerovný, a proto byl na plac přivezen automobil zn. Čajka, jakožto vůz s nejměkčím odpružením, který šlo tehdy v ČSSR sehnat. Kameraman s režisérem si vlezli do střešního okna, odkud natáčeli. Po prvních pár minutách, kdy bylo jasné, že při najetí na nerovnost nemůže kameraman udržet jezdce v záběru, vymontovali rekvizitáři víko kufru, do zavazadlového prostoru přišroubovali bednu, na které bylo upevněno sedlo a za zadní blatník přidrátovali uzdu. Dozadu se navíc posadil člen štábu, který synchronizoval herce s druhým plánem, který tvořili jezdci na koních, běžící za hercem usazeným na bedně v kufru Čajky. Nejzajímavější je, že když se přiblížili k překážkám, auto dřevěný taras těsně minulo, člen štábu zakřičel „vstaň“, herec se vzpřímil, jakože je v letu, a následně dopadl opět na bednu. (cundak)
  • V seriálu je několikrát zmíněno: „Jezdit remontem.“ Jedná se ještě o nevycvičeného koně. (Winster)
  • Remonty, o kterých je řeč, jsou mladí nevycvičení koně. (sator)

Související novinky

Zemřel herec Ladislav Mrkvička

Zemřel herec Ladislav Mrkvička

28.12.2020

Ve věku 81 let po dlouhé nemoci zemřel český herec Ladislav Mrkvička. Známou tvář českého filmu můžete znát například ze snímků Atentát či Dostih, popřípadě pak ze seriálů 30 případů majora Zemana,… (více)

Reklama

Reklama