Režie:
James MangoldScénář:
Michael CooneyKamera:
Phedon PapamichaelHudba:
Alan SilvestriHrají:
John Cusack, Alfred Molina, Amanda Peet, John Hawkes, Ray Liotta, Rebecca De Mornay, Clea DuVall, John C. McGinley, Jake Busey, William Lee Scott (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Neznámí lidé s různými životními osudy – šofér limuziny, manželé před rozvodem, policista, prostitutka, mladí, čerstvě oddaní novomanželé a hotelový manažer -- hledají před nadcházející bouří útočiště v zapadlém motelu uprostřed nevadské pouště. Brzy je kdosi začne po jednom zabíjet. Jak vzrůstá napětí a hosté začnou jeden druhého podezřívat z tajemného vraždění, s překvapením zjistí, že je ve stejnou dobu na stejné místo vůbec nepřivedla náhoda... (AMC Czech)
(více)Videa (1)
Recenze (716)
Zpustlý motel. Nevadská poušť. Permanentní déšť jako z apokalyptického Sedm. Přístřeší zde nalezne po (přiznejme si) naivních peripetiích deset rozdílných lidí (a jeden podivínský správce motelu), střežících svá tajemství. Jakmile ale začnou postupně umírat, úlevu před vtíravými kapkami deště vystřídá strach. Žánrově zručný James Mangold (psychologické drama Narušení, životopisný Walk the Line, romantický Kate a Leopold) rozehrává zajímavou hru, ve které nikdo není úplně bez viny a takřka u každého se zasekneme s myšlenkou, co kdyby to byl právě on. V bubnu pračky se totiž točí useknutá hlava televizní herečky a na další mordy se tu nebude čekat dlouho. Nestandardní vyprávění v multižánrovém balení (detektivka, thriller, psychologické drama, horor) navíc vyzdvihuje slušná plejáda herců, pokud tedy ještě žijí. Ono schované závěrečné eso už může předešlý dojem nepříjemně pošlapat!! ()
Doufám, že už brzo skončí móda "šokujících" konců za každou cenu. Fungovalo to u Obvyklých podezřelých, Šestého smyslu, Klubu rváčů i třeba u Vanilkového nebe, ale zde mi to docela hodně zkazilo dojem z jinak velmi dobře natočeného a zahraného (detektivního) filmu. Za nejlepší z celého snímku považuji asi úvod, kde se razantně sejdou hlavní postavy. To je skutečně mistrovský nářez. S lepším (klasičtějším) koncem by to bylo za čtyři. ()
Něco (či někdo) ve mně mi říká, že šlo o vcelku příjemně natočený thriller s dobrou atmosférou a výborným Cusackem, který ovšem trochu kazí nelogičnosti v ději a až příliš překombinovaný "šokující" závěr. Kdyby bylo rozřešení trochu klasičtější, byl bych radši. Něco jiného ve mně (lidská psychika je tak složitá) mi říká, že tu žádné nelogičnosti nejsou, vše do sebe skvěle zapadá, závěrečná pointa je vedle Šestého smyslu a Obvyklých podezřelých to nejlepší co jsem kdy viděl. Nejen skvělá atmosféra s věčným deštěm, ale především promyšlená pointa může za to, že mi film nejde z hlavy ani po čtyřech hodinách. MUSÍM TO Z TÝ HLAVY DOSTAT!!!! ()
A tento špičkový thriller (s niekoľkými rýdzo hororovými scénami a veľmi hustou strašidelnou atmosférou) som celé tie roky ignoroval? Búcham si hlavu o písací stôl. Výborná réžia (je to fakt napínavé a strhujúce), veľmi dobrí herci, no a samozrejme excelentný scenár s geniálnou pointou (ktorú som uhádol až zhruba 10 minút pred jej odhalením, a to som človek, ktorý rozuzlenie Šiesteho zmyslu vytušil už z recenzie v Cineme). V niektorých komentároch sa tu vyskytujú mimózne hlášky typu "idiotská pointa". Čože? Videli sme ten istý film? V tom, ktorý som videl, bola pointa perfektne premyslená a celá zápletka okolo nej bravúrne vystavaná. Vyvrcholenie je o to lepšie, že tvorcovia dokázali udržať napätie aj po "prezradení finty", a ďalej s tým pracovali a záver zaklincovali ešte jedným prekvápkom. Proste bomba. ()
Identita není nijak novátorská a až do finiše se tváří jako docela konvenční záhadný thriller. Nicméně oplývá skvělou atmosférou a něco v tom filmu vás chytí - zásluha režiséra i herců. V příběhu je navíc několik "nesrovnalostí", které vám napoví, že něco není úplně v pořádku, ještě než si toho všimnete naplno (vrah uteče a vrátí se na stejné místo). "První" konec potěší, ale ten "druhý" si mohl scénárista odpustit, někdy je méně více. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (17)
- Poslední film Fredericka Coffina. (HappySmile)
- Některé části se natáčely v Lancasteru a v Los Angeles County, ale většina filmu byla natočena na obrovském ozvučeném jevišti studia Sony v Culver City (toto místo ztvárnilo také například město Emerald v Čaroději ze země Oz (1939). (HappySmile)
- Ve scéně, kdy Ed (John Cusack) v úvodu filmu veze herečku, je možné vidět na tachometru nulovou rychlost. (Pepy)
Reklama