Reklama

Reklama

Ecce homo Homolka

  • Československo Ecce homo Homolka (více)
TV spot 1

Obsahy(1)

Příběh filmu je vzat, podobně jako v případě všech děl tvůrčího kolektivu Forman – Papoušek – Passer, přímo ze života. Podíváme-li se totiž pozorněji kolem sebe, setkáváme se často s rodinou Homolkových. Rodinou, v níž jakoby hráli prim mužové, ale ve skutečnosti se všechno točí tak, jak o tom rozhodnou příslušnice něžného pohlaví. Film je výbornou satirou na život „malé české“, byť početné, rodiny pražského taxikáře Homolky za jedné letní neděle 1969. (Ateliéry Bonton Zlín)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (566)

kaylin 

všechny recenze uživatele

No jo no, dostal jsem se k tomuhle filmu až hodně pozdě, ale dostal. Tohle je opravdu krásná ukázka české povahy. Je to smutné, ale ani po téměř padesáti letech se nic moc nezměnilo. Všichni máme plnou hubu keců, ale přitom spolu skoro nekomunikujeme. Některé hlášky jsou výborné, ale ten temný tón ke konci je celkem drsný. ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Dnes již kultovní tragikomedie od Jaroslava Papouška, která je unikátním satiricko-kritickým vhledem do problematiky rodinných dysfunkcí, manželských peripetií a generačních vztahů. Příběh sleduje jeden nedělní den ze života průměrné české rodiny Homolkových, mezi jejíž členy patří cynický děda (Josef Šebánek), nekompromisní bábi (Marie Motlová), poněkud hysterická a korpulentní Heduš (Helena Růžičková), ostýchavý Ludva (František Husák), a jejich dva nezbední synkové (Petr Forman a Matěj Forman). Tato šestice zdánlivě nesourodých charakterů tvoří relativně nehomogenní celek, jejichž vzájemná kolektivita je determinována rodinnými vazbami, díky čemuž má snímek naprosto unikátní komediální dynamiku. Krom výrazné teatrálnosti hereckých výkonů a dnes již zlidovělých hlášek ["Tady je smradu jak v Cařihradu."] snímek vyniká i v přirozenosti, díky níž zábavně zrcadlí náturu českého maloměštáctví a rodinné typologie; což okrem platí i o pomyslném hierarchickém konfliktu mezi patriarchátem a matriarchátem [děda a Ludva vs. Heduš a bábi], potažmo komunikativností a nekomunikativností uvnitř rodinného kruhu.... To vše dělá z Ecce Homo Homolka nadčasovou komediální studii rodinných vztahů a čecháčkovské průměrnosti, která je (naštěstí či naneštěstí?) zcela platná i v současnosti. ()

Reklama

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Velmi přesný a autentický portrét jedné obyčejné rodiny, která během jednoho dne zažívá jak radosti, tak starosti. Každý člen rodiny (snad kromě dvojčat) se snaží vyřešit svou situaci a vyrovnává se se svými problémy, nicméně nakonec vše končí hádkami. Na jedné straně místy velmi vtipný a úsměvný film, přičemž na straně druhé při jeho sledování chvílemi tuhne úsměv a na povrch se dostává hořkost každodenního života a smutek. Herci (nebo spíše "herci") jsou přesvědčiví a jejich improvizace vůbec ničemu neuškodila, ba naopak spíše zprostředkovala chování a myšlení postav blíže k divákům. Film, který je ze života, a to se vším všudy - jak s jeho pozitivy, tak s jeho negativy. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nie je pravdou, že rodiny, ako Homolkovci neexistujú. Nie je ani pravdou, že ich je väčšina. Pravdou však je, že tak dobre zobrazenú rodinu, ako v Papouškovom filme, hneď tak nenájdeme. A pravdou je aj to, že bez českej novej vlny by sme prišli o zážitok vidieť tento výborný film a v ňom fascinujúce neherecké herectvo Josefa Šebánka. Pre časť divákov je film príliš lesklý, fungujúci ako zrkadlo, v ktorom sa vidia, a na ktoré potom nadávajú. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Co tady napsat pokud to tedy tady už dávno nebylo řečeno..? Komedie kterou po více než třiceti letech musí znát skoro každý ať už od těch nejmladších až po ty nejstarší, a to nejen mezi filmovými fandy. Typicky český maloměšťácký situační humor bez jakéhokoliv ucelenějšího dějě, někdy idylický jindy lehce ironický který tu však funguje na jedničku. Lehce stravitelný i lehce porozumitelný pro všechny. Malicherných sporů a hádek a následných usmiřováních tu najdeme opravdu pře mnoho. Samozřejmě že nějací zanícení intelektuálové či vyznavači těžkých a náročných filmů, toto nikdy nemůžou pochopit, ale tak to prostě tenkrát chodilo a ostatně v některých rodinách to tak chodí i dodnes. Ale neuznávám názor že je to komedie pro burani, sami burani takto a v těchto rodinách kolikrát vyrostli a teď tím pohrdají..Zpět ale k filmu: mnohému by se chtělo říct že tento film má už takovým svým silným ale jinak snadno odhalitelným satiricko-kritickým podtextem velice blízko k filmům od režiséra Miloče Formana, a to se nepletete. Sám režisér a scénárista Papoušek byl velice blízkým spolupracovníkem Miloše Formana se kterým se společně ještě s Ivanem Passerem podíleli na Černém Petrovi, Láskách jednech plavovláskách a na filmu Hoří má panenko a sám pak ještě na Intimním osvětlení. Co jméno to tedy skvost a téměř to nejlepších z šedesátých let. Sám kdybych to již dříve nezjistil tak rovnou vypálím že je to jedna z dalších skvělých Formanovských záležitostí. Klasika šedesátých let, z opravdu krásnými momenty, s humornými poznámkami a skvělými glosami které musí znát každý, především ale ze starým Homolkou který táhne v podstatě děj celého filmu. A to byl neherec, přesto ale skvělý. Super odpočinková záležitost a asi i zřejmě nejlepší z celé trilogie. Co tady napsat pokud to tedy tady už dávno nebylo řečeno..? Komedie kterou po více než třiceti letech musí znát skoro každý ať už od těch nejmladších až po ty nejstarší, a to nejen mezi filmovými fandy. Typicky český maloměšťácký situační humor bez jakéhokoliv ucelenějšího dějě, někdy idylický jindy lehce ironický který tu však funguje na jedničku. Lehce stravitelný i lehce porozumitelný pro všechny. Malicherných sporů a hádek a následných usmiřováních tu najdeme opravdu pře mnoho. Samozřejmě že nějací zanícení intelektuálové či vyznavači těžkých a náročných filmů, toto nikdy nemůžou pochopit, ale tak to prostě tenkrát chodilo a ostatně v některých rodinách to tak chodí i dodnes. Ale neuznávám názor že je to komedie pro burani, sami burani takto a v těchto rodinách kolikrát vyrostli a teď tím pohrdají..Zpět ale k filmu: mnohému by se chtělo říct že tento film má už takovým svým silným ale jinak snadno odhalitelným satiricko-kritickým podtextem velice blízko k filmům od režiséra Miloče Formana, a to se nepletete. Sám režisér a scénárista Papoušek byl velice blízkým spolupracovníkem Miloše Formana se kterým se společně ještě s Ivanem Passerem podíleli na Černém Petrovi, Láskách jednech plavovláskách a na filmu Hoří má panenko a sám pak ještě na Intimním osvětlení. Co jméno to tedy skvost a téměř to nejlepších z šedesátých let. Sám kdybych to již dříve nezjistil tak rovnou vypálím že je to jedna z dalších skvělých Formanovských záležitostí. Klasika šedesátých let, z opravdu krásnými momenty, s humornými poznámkami a skvělými glosami které musí znát každý, především ale ze starým Homolkou který táhne v podstatě děj celého filmu. A to byl neherec, přesto ale skvělý. Super odpočinková záležitost a asi i zřejmě nejlepší z celé trilogie. () (méně) (více)

Galerie (15)

Zajímavosti (20)

  • Už když psal Jaroslav Papoušek scény s nejmladšími z Homolkových, myslel na dvojčata Matěje a Petra Formanovi. Nebyl si ale jistý jejich obsazením, podceňoval je co do schopnosti hrát ve filmu. Během filmování ale Papoušek zjistil, že se oba chlapci cítí před kamerou jako doma, a tak s nimi navíc natočil i scény, které původně neměl v záměru. (Komiks)
  • Když neherec Josef Šebánek dostal další filmovou nabídku, a to zahrát si dědu ve filmové sérii Homolkovi, byl v rozpacích. Dozvěděl se totiž, že jeho „rodinku“ mají tvořit i zkušení herci František Husák a Helena Růžičková. „On si těch herců nesmírně vážil a bál se, že jim to bude kazit,“ popsal režisér Jaroslav Papoušek. „Dalo mi velké přemlouvání, ho nakonec přesvědčit. Zabralo až to, když jsem řekl, že si ho sami vyžádali,“ dodal. Nakonec nelitoval, herci ho vzali za svého a chovali se k němu báječně, on jim to s díky vracel. „V každé volné chvíli nás bavil tak, že jsme všichni řvali smíchy,“ zavzpomínala Heduš, tedy Helena Růžičková. (alonsanfan)
  • Písničku, kterou chlapci zpívají, když si hrají, zpívala původně jejich matka Věra Křesadlová. (sud)

Související novinky

Kánon filmu 2011

Kánon filmu 2011

13.02.2012

V sobotu 21. ledna byl ukončen výběr filmů Kánonu filmu za rok 2011 a přinesl opět zajímavé výsledky. Původní prosincový termín konání výběru byl z důvodů nečekaných a smutných předvánočních událostí… (více)

Reklama

Reklama