Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Detektiv John McClane má potíže se svou dcerou Lucy, a když ji vytáhne v noci z přítelova auta, jejich vztah se tím rozhodně nezlepší. Hned nato je John vyzván nadřízeným, aby vyzvedl hackera Matta Farrella a dopravil ho do Whasingtonu na oddělení počítačové bezpečnosti FBI. John najde Matta doma, ale než stačí byt opustit, jsou napadeni ozbrojenými muži a dojde k přestřelce... Matt je počítačový génius, ale ze střelby je vyděšený. Navíc mu nedochází, že se někdo snaží zabít jeho. McClane mu to vysvětlí a dopraví ho na FBI do střediska počítačové bezpečnosti. Z médií se zatím hrnou zprávy o problémech s počítačovým systémem a padá jedno odvětví za druhým. Matt zjistil, že se jedná o takzvaný kybernetický výprodej. Velitel bezpečnostního oddělení Bowman Matta umlčí, ale McClane je zvědavý, a tak mu Matt po cestě do jiného střediska FBI vysvětluje, oč jde. Jejich auto je však cestou napadeno a řidič zabit. McClane začíná být hodně naštvaný, ale nechápe, co všechno se děje... Mattovi už je jasné, že se někdo naboural do systému – ne jen do jednoho odvětví, ale do všech –, aby mohl určovat pravidla hry. Kromě vyřazení počítačové sítě jako takové je už vyřazena celá dopravní infrastruktura i komunikační sítě. Podle Matta bude teď na řadě ovládnutí východního uzlu, který zajišťuje dodávky elektřiny... (TV Prima)

(více)

Videa (6)

Trailer 4

Recenze (1 410)

novoten 

všechny recenze uživatele

Chudák John McTiernan se bude muset smířit s tím, že jeho kultovní jednička a v jistém ohledu přelomová trojka zůstanou ve stínu parádních sudých dílů. Když jsem kdysi v rozhovoru s Willisem četl, že se scénáristé při psaní inspirovali seriálovou 24-kou, netušil jsem, že se dočkám téměř její celovečerní verze. McClane má problémy s dcerou, postupuje při vybíjení padouchů téměř přesně podle jejich hierarchie - a je tak úžasným akčním hrdinou, že jsem nestačil zírat. A po unaveném třetím díle jsem čekal všechno, jen ne tohle. Hledal jsem ve čtvrté pasti spoustu nadhledu a fanouškovského pomrkávání, ale dostal jsem k tomu ještě Johna jako nezničitelného dinosaura, který bez servítek namlátí ženské a ještě jí přitom od plic zanadává. A divák má touhu mu začít nahlas fandit. Hrozba je tentokrát dokonale hrozivá a v jistých momentech až mrazí. Své k tomu dodává i lahůdkový Olyphant, jehož sarkastické poznámky plné vzteku mi zvedaly adrenalin a když McClaneovi říká, že mu zničí život a zabije jeho blízké, podvědomě jsem se v sedadle přikrčil. Když navíc funguje i spojení starého pardála s mladým, umírněným rebelem, je všechno tak, jak má být. V těch dvou hodinách se sice občas objeví až příliš klidná chvilka, ale i tak těch 90% musím přetavit na pět hvězd. Tenhle matador se za návrat stydět nebude. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

John McClane je zpátky a drtí všechno co mu stojí v cestě, i to co mu v ní nestojí. Takovej drsňák prostě Bruce Willis ve svý kariéře snad ještě nebyl, sice sem to od toho čekal, ale že mi Bruce takhle na starý kolena naloží, tak to teda ne. Hned od začátku Wiseman divákovi šlehne do ksichtu jednu z nejlíp propracovanejch, nabušenejch a nejreálnějších akcí, co sem kdy viděl. To byl takovej masakr, že se to nedalo ani vydržet a do toho ještě cyberdrsnej Willis hláškuje.Člověk si pak řekne, jo jasně, všechno naládoval na začátek a je po prdeli, ale vono hovno, jede se dál a ve stejným stylu, možná už by se dál dalo trošku polemizovat o reálonosti akce, přece jen sou to fakt kaskadérský kousky, ale to filmu fakt neubírá, krom toho Willis pak všechno zachraňuje humorem a sledovat jak tam zase po několika letech Bruce všechny řeže, jako drsnej flojd McClane je pastva pro oči a pro mě nadpozemskej zážitek. Nicméně musim uznat,že Die Hard 4, se příběhem sune trošku k novodobýmu klišé, v podstatě obě zápletky jsou mírně, jak bych to řek, asi zastaralý nebo hodně používáný, působí to trošku kontrastně s přechozíma dílama, ale to mi fakt zakzit náladu u takhle velkolepých jatek nedokáže. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Abych se hned ze začátku přiznal, po oznámení jména režiséra čtvrté Smrtonostné pasti jsem projektu nevěřil, protože Len Wiseman stál akorát za velice hloupými Underworldy, ale po prvních zveřejněných upoutávkaćh nevěra postupně opadala, aby se pochybnosti vrátily zase díky snížení ratingu R na PG-13 z komerčních důvodů. (NA PG-13 je film příjemným překvapením, protože má několik scén hodně na hraně - např. rozšmelcování -, "motherfucker" je vyřešen opravdu důmyslně a časté fuckování nahradilo pro změnu shitování, ale typicky mcclaneovské nadávky jako dickhead a jerk off nevymizely.) Nakonec to ale skončilo tak, že Smtonostná past 4.0 je zatím nejlepší očekávaný blockbuster tohoto roku po velké vlně zklamání či rozpaků (Spider-Man 3, Piráti z Karibiku: Na konci světa a Shrek Třetí) a zároveň jeden z nejlepších akčních filmů posledních let, který se hrdě může řadit k tak přelomovým kouskům jako Mission: Impossible: III a Miami Vice._____ Koncept Smrtonostných pastí se postupně vyvíjel, od muže v uzavřeném prostranství budovy Nakatomi Plaza v jedničce k širšímu prostranství letiště a přilehlého okolí ve dvojce až po celé město s výletem na hranice ve trojce, tudíž překračování hranic a záchrana celé Ameriky je v tomto případě víc jak logická. Akorát John zůstává stále stejný, "špatný člověk na špatném místě", který pořád nerozumí nové technice, jde si za svým, protože to za něj nikdo jiný neudělá a je zranitelný, krvácí a nadává (přestože za ty roky přišel o vlasy a o ženu, takže pochopitelně přestal s pitím a kouřením, aby to aspoň u svých už dospělých dětí měl snažši). Ale jeho postavení ve vyprávění se změnilo, zatímco v jedničce byly kriticko-teoretické věty předepsány do úst záporáka Hanse Grubera, čímž se naznačovalo, že stará doba nezranitelných akčních hrdinů odzvonila, zde obdobné věty jsou předepsány Johnovi (např. dialog o hrdinství v autě s Justinem Longem), který zároveň divákovi připomíná, co už má všechno za sebou a spiklenecky na něj pomrkává. (Takže je zde vysoká frekvence hlášek na minutu filmovou.)_____ Modrý filtr mě ze začátku otravoval a trvalo mi, než jsem si na něj zvyknul (při druhé projekci mi nevadil už vůbec, přesto to považuji za underworldovský neduh), střih je zprvu sice zmatečný, na druhou stranu velice chytrý, protože úspornjý - rozehrává několik dějů, jež propojuje a šetří si tím čas, dodává filmu švih a tempo a divákovi pocit, že 130 minutový akční biják je o dobrou půlhodinku kratší. Hudba se k filmu hodí, ale na samotný poslech to je už horší (typický beltramiovský neduh). Kameramansky je film naprosto famózně zvládnutý, akce přehledná a pracující s velkou hloubkou ostrosti a více plány najednou. Akční scény jsou silně nadnesené, ale nejinak tomu bylo u předešlých dílů a většina z nich je variací či spíše vylepšením těch z předchozích dílů (když John lozí ve výtahové šachtě v jedničce a hází tam výbušniny, samozřejmě se musí dostat do výtahové šachty i tentokrát a celá akce zákonnitě konči výbuchem; pokud John rozšmelcoval druhého hlavního záporáka v turbíně letadla ve dvojce, musí rozšmelcovat i zde - akorát v mrazícím boxu - druhého hlavního záporáka; jestli prostřelí dveře kamionu a tím zabije druhořadého padoucha, aby měl čím jezdit, musí to tentokrát udělat za jízdy... a když je v závěru ostřelován helikoptérou a skáče z budovy omotaný požární hadicí, musí zde být ostřelván stíhačkou a skákat z kamionu do bortícího se nadjezdu)._____ Může být film, ve kterém hraje Kevin Smith špatný? :-) () (méně) (více)

monolog 

všechny recenze uživatele

Jupíjajej, ty blbečku! PRÁSK!! Tak přesně tohle bych řekl Wisemanovi, kdybych ho potkal. Jenže ho nepotkám, protože se parchant schovává a třese strachy kdesi uprostřed té díry USA. To co téhle sérii udělal, to se jen tak nevidí. Hyperakční look (filtry a kosmický střih) a hloupé dialogy (a monology navíc i patetické), předimenzované akční scény (všechny) a v určitých trikových sekvencích téměř gumovost herců (když různě poletovali z prava do leva při soubojích a výbuších), nulový příběh (bez jakékoliv lepší hlášky nebo vtipu) a vykrádačky na každém kroku (začátek s dcerou zapírající otce jako z Posledního skauta, občasné scény jakoby okopčený z předchozích dílů viz jméno Lucy Gennero a že teď už to neplatí a nakonec jsem si připadal sebeobětovaně, jako v Armageddonu). V každém akčním filmu je spousta nelogičností, ale v této sérii aspoň nikdy tolik neřvaly do okolí (tedy takto, když někdo spadl z dvacíti metrů na beton, už tam zůstal ležet, nebo když do něj narazilo auto a potom mu rozdrtilo nohy při nárazu o stěnu výtahu, už nekopal atp). Jediným tahákem tohohle filmu je Bruce Willis, ale ani jeho charisma nedokáže utáhnout tuhle okleštěnou verzi Big Bad Johna (v česky dabované verzi mě dostalo slovo "srajda"). A John je vlastně kromě chvilky osaměle patetického monologu v naprosté pohodě. A aby ne. Kolik dostal za tuhle roli? Dvacet, třicet milionů dollarů? Taky bych byl v pohodě a ani by mi nemuseli dávat dubla. Nejhorší díl serie, řekl bych takový malý americký Kameňák. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

S teroristy se nevyjednává, posílá se na ně John McClane! Willis s více životy než kočka a krvavými šrámy putujícími po hlavě pendluje mezi Washingtonem, Virginií a Baltimorem za účelem zatnutí tipce teroristům používajících Rumburakovy metody a je při tom tak zaneprázdněný, že si ani nemá čas zapálit.. Nezlobte se na mě, ale poslední kapička v podobě souboje s F-35, patřící spíše do Bayových megafilmů o robotcích, mě donutila popřemýšlet o sjednání penzijního připojištění, protože ta věc, kterou jsem tam celou dobu tak nějak postrádal, byl starý dobrý pokojný duch vánoc.. V žánru ryzí průměr, mínus jedna hvězda za laciný "Výprodej" značky Die Hard. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (59)

  • Ve Francii byl film uveden pod názvem Die Hard 4.0: Return to Hell. (imro)
  • Spoločnosť Digital Dimension pracovala na väčšine vizuálnych efektoch. Pridávala vozidlá pre vytvorenie dopravných kolízií a vytvárala masu ľudí pri evakuácii budov. Dokopy vytvorila zhruba 200 záberov s vizuálnymi efektmi. (Greenpeacak)
  • Na nakrúcanie filmu bolo použitých 200 až 250 kaskadérov. (Greenpeacak)

Související novinky

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

05.08.2013

Už asi víte, že Mumie se dočká dalšího remaku. Tento se bude odehrávat v současnosti, bude o něco temnější a strašidelnější, scénář napsal Jon Spaihts a produkovat hodlá duo Orci / Kurtzman.… (více)

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

19.11.2012

Ale tentokrát to nebude taková sranda. Alespoň pokud nemáte hodně morbidní smysl pro humor a nedokážete se smát třeba u komiksu Lobo. Jeho tvůrci Keith Giffen a Alan Grant totiž stojí za komiksovou… (více)

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

26.09.2012

Už od začátku to neznělo jako dobrý nápad, přestože za ním stála úspěšná scenáristicko-producentská dvojice Alex Kurtzman a Roberto Orci (M.I:III, Star Trek). Studio Universal se rozhodlo… (více)

Brutální Nikita se vrací

Brutální Nikita se vrací

23.02.2010

A tentokrát bude nejen krásná a smrtící, ale bude mít i dobré kung-fu. Maggie Q se sice narodila na Havaji (americkému otci a vietnamské matce), ale jméno si udělala v hongkongských filmech plných… (více)

Reklama

Reklama